2008-02-05, 22:23
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggen
Propylenglykol menar du? Jo, det kan det vara i vissa, inte i alla.
Jo visst propylenglykol var det tydligen, konstigt namn tycker jag eftersom det inte är en alken. Propanglykol eller just propylglykol känns mer korrekt. Nä ok inte i alla bilar, men det borde det vara mindre giftigt och i övrigt nästan samma egenskaper.
Citera
2008-02-06, 13:31
Medlem
pimps avatar
al pulver

hej jag har läst att man kan göra al pulver man löser upp vanlig folie blandar med natriumhydroxid sen väntar man sen silar man allt och torkar sen har man al pulver funkar det???..

mvh pimp..
Citera
2008-02-06, 13:32
Medlem
Naturvetarens avatar
Har du pratat med Dewuni? Glöm isf inte att hälla på aceton också.

Nej, det stämmer inte.
Citera
2008-02-06, 13:38
Medlem
pimps avatar
okok

Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Har du pratat med Dewuni? Glöm isf inte att hälla på aceton också.

Nej, det stämmer inte.

ok tyckte det lät lite enkelt själv har jag för nåra år sen blandat folie natriumhydroxid och vatten i pet flaska = bang hehe..

och nej jag har inte pratat med Dewuni jag läste på nån sida..

mvh pimp..
Senast redigerad av pimp 2008-02-06 kl. 13:52.
Citera
2008-02-06, 14:32
Medlem
GalFisks avatar
Läste igenom en lång diskussion om det här på nåt forum (sciencemadness kanske?), konklusionen var att det inte fanns nåt vettigt sätt att framställa alu-pulver på kemisk väg. Det som funkade gick ut på att reducera nån Al-förening med Mg, som ju är ännu dyrare.
Citera
2008-02-06, 14:45
Medlem
pimps avatar
mm då är det bättre att köpa på svenska kemi.. men tack för att några svarade

sen har jag en till fråga en tänd hatt av tatp som ska an vändas till annm måste väl inte ligga i en tom hylsa det går väl med typ en liten papp hylsa elr? för när man gör den så vill man ju inte använda metaler pga splitter!!..

mvh pimp ...
Citera
2008-02-06, 15:06
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimp
mm då är det bättre att köpa på svenska kemi.. men tack för att några svarade

sen har jag en till fråga en tänd hatt av tatp som ska an vändas till annm måste väl inte ligga i en tom hylsa det går väl med typ en liten papp hylsa elr? för när man gör den så vill man ju inte använda metaler pga splitter!!..

mvh pimp ...

eller så gör du bara inte TATP
Citera
2008-02-06, 15:16
Medlem
Kanonens avatar
Kan man sälja kemikalier på blocket om man packar dem rätt, någon gjort detta? Åratal av samlande har gett mig både oklassade och klassade varor.... någon som gjort detta?
Citera
2008-02-06, 15:20
Medlem
pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
eller så gör du bara inte TATP

så kan man ochså göra men måste man ha metall elr kan man ha nåt annat
Citera
2008-02-06, 15:21
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen
Kan man sälja kemikalier på blocket om man packar dem rätt, någon gjort detta? Åratal av samlande har gett mig både oklassade och klassade varor.... någon som gjort detta?

Skicka ett PM till mig om vad det rör sig om för varor
Citera
2008-02-06, 16:10
Medlem
Måste bara fråga, säljer dom krista k fortfarande på granngården, vet att dom gjorde det förrut men jag var inne på granngården i västerås och dom hade det inte och kunde inte beställa. dom hade bara kalksalpeter, vilket inte funkar till en s/s blandning för rökbomber.

vet ni var man kan köpa kristan annars? dom kanske bara inte hade det på just granngården i v-ås, är det någon som vet om de har det i närheten? typ e-tuna eller nått.

(har sökt i tråden lite snabbt men hittade inget då:P)
Citera
2008-02-06, 16:15
Medlem
pimps avatar
fråga i nån trädgårds butik elr nåt sånt..

mvh pimp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in