2008-06-02, 23:43
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Någon som sa att man kunde få magnalium från pennvässare? Hur i helv funkar det??
Citera
2008-06-03, 00:51
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Hm, efterfrågar ren IPA (utan etanol) och metanol. Någon som sett det?

Elfa har som rengöringsmedel, art 80-794-44

I databladet står det ialla fall inget annat än isopropanol.

Kjell & company har även med art 18303

Mvh
Senast redigerad av Fox 2 2008-06-03 kl. 00:53.
Citera
2008-06-03, 04:46
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Någon som sa att man kunde få magnalium från pennvässare? Hur i helv funkar det??

Du filar ner det, antingen för hand eller med någon maskin i ett vattenbad(såg någon sida som beskrev processen, men jag kommer inte ihåg vad den heter).

Finns tydligen ganska många saker som ska vara gjorda i magnesium/magnalium, någon sa att vissa motordelar och cyckelpedaler var gjorda i magnesium.
Citera
2008-06-03, 07:10
Medlem
pimps avatar
nån som vet var man kan köpa ett stål/järn rör med inerdiameter 9 mm??..
Citera
2008-06-03, 08:15
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimp

Clas ohlson har rör med ytterdiameter på 10 mm, har du riktigt tur så är IDn 9 mm.
Citera
2008-06-03, 10:41
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimp

Tänk på att en del... arbetsområden för sådana rör kräver att röret är både sömlöst och tillverkat i speciella stål såsom krom-moly. Stå inte alltför nära vid test.
Citera
2008-06-03, 14:13
Medlem
periodiskasystemet

Är det någon som vet om man kan få en bra bild på det periodiskasystemet?
Jag vet om det som finns på frogfots sida men skulle vilja ha ett som liknar det som dom säljer på sagitta. Tacksam för all hjälp!

Mvh Kalium
Citera
2008-06-03, 14:35
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalium
Är det någon som vet om man kan få en bra bild på det periodiskasystemet?
Jag vet om det som finns på frogfots sida men skulle vilja ha ett som liknar det som dom säljer på sagitta. Tacksam för all hjälp!

Mvh Kalium

Kan detta vara något för dig? http://img91.imageshack.us/my.php?image=poster22000lowfu8.jpg
Citera
2008-06-03, 19:45
Medlem
Skarjas avatar
Vid speciella tryckutövande moment kan man sätta ett rör med aningen större diameter utanpå bara för att hindra metalldelar att flyga annat än bakåt/frammåt.
Vattenledningsrör är inte trycktåliga på det sättet även om man nu tänker på den kromade eller förzinkade vattenrören...
Citera
2008-06-03, 22:21
Medlem
Kattvalpens avatar
letar efter salpeter och svavel

Tjenis
letar efter salpeter och svavel
Nu är det såhär att jag var förbi granngården och frågade efter Krista K+ eller Unika Kali. svar: Nej, det har utgått ur sortimentet pga att det används på fel sätt...

samma svar fick jag om svavel i färgaffären... han sa även att det inte säljs längre på färgaffärer.

vart kan jag få tag på dessa varor i butik? och nu snackar vi inte Santa Marias salpeter som man köper på Ica.
Citera
2008-06-03, 22:23
Medlem
Naturvetarens avatar
I dom butiker du var i, de vill inte sälja till dig eftersom du inte ser "trovärdig" ut. Be pappa köpa åt dig
Citera
2008-06-03, 22:25
Medlem
Kattvalpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
I dom butiker du var i, de vill inte sälja till dig eftersom du inte ser "trovärdig" ut. Be pappa köpa åt dig

fyfan vilka svin i sådant fall! hoppas det du säger stämmer. men letade runt i färgaffären men hittade inget svavel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in