2008-06-01, 23:06
Medlem
Gregorian2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunpowderfreak
Beställ hexakloretan och zinkoxid när du ändå ska beställa därifrån. Helvete vad det ryker...

Jo jag ska nog köpa en hel del fint grajs!
Ska bara få muckbidraget sen jäklar!
Men jag vet inte riktigt med keken är det nån som har köpt där?
Man vill ju int bli lurad

Köpa Aluminium German Dark på keken ?
Nån som gjort det hur går det med tullen ?

Mycke frågor från mig ida
Citera
2008-06-01, 23:38
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorian2k

Jag la en bäställning där för en månad sedan med kemikalier för runt 2000. Har dock inte fått de än. Men så är det med polacken. Du betalar BARA för kemikalierna. inte för service eller transporten. Det är de man hör i alla fall. paketering och servicen är skit men kemikalierna håller HÖG kvalite. Så har du inte brottom så köp därifrån.
Citera
2008-06-01, 23:55
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorian2k

http://www.hummelcroton.com/msds/msdsp/hce_p.html
Lite halvt läbbigt, men går nog bra om man undviker alltför stor exponering.

Keten är schysst, paketet kom hemkört till mig två veckor efter beställningen.
Citera
2008-06-02, 01:36
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Jag la en bäställning där för en månad sedan med kemikalier för runt 2000. Har dock inte fått de än. Men så är det med polacken. Du betalar BARA för kemikalierna. inte för service eller transporten. Det är de man hör i alla fall. paketering och servicen är skit men kemikalierna håller HÖG kvalite. Så har du inte brottom så köp därifrån.
Mm sist nyligen gjorda beställning tog också lång tid innan den kom fram, trodde den hade fastnat i tullen. Kom typ 1.5månad efter, av polacken, beräknat lev. datum.

Paketeringen tycker ja han hade blivit bättre på jämför med sist. Var helt ok, speciellt tycker ja om förpackningarna till kemikalierna 100% täta från luft och väta
Citera
2008-06-02, 09:05
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Mm sist nyligen gjorda beställning tog också lång tid innan den kom fram, trodde den hade fastnat i tullen. Kom typ 1.5månad efter, av polacken, beräknat lev. datum.

Paketeringen tycker ja han hade blivit bättre på jämför med sist. Var helt ok, speciellt tycker ja om förpackningarna till kemikalierna 100% täta från luft och väta

Är orolig för tullen med då jag faktiskt inkluderat 100 meter wisko i den. Enligt honom så va det "lagligt" men osäker på hur det ligger till. Men kan skriva såfort mitt paket anländer med exakt hur lång tid det tog.
Citera
2008-06-02, 15:31
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Hej igen. Jag har suttit och räknat lite nu på borsyra framställning. Jag har utgått från denna reaktion:

Na2B4O7 + 2 HCl + 5 H2O --> 4 B(OH)3 + 2 NaCl

Då jag endast har tillgång till 30% HCl så kommer det begränsa reaktionen och ge mera vatten.
I alla fall. Jag har räknat lite på det och kommit fram till detta. Jag ska framställa 200g borsyra.

Väljer att skriva namnen och inte kemisk betäckning nu

163g Borax + 200g 30% HCl --> 200g borsyra + 95g NaCl + 68g H2O

Kände att det gick segt att få fram det här så vet inte riktigt om det stämmer. Har avrundat lite å så. Lagt till några gram extra på HCl för att se till att all borax reagerar. Men ni kan skumma igenom detta och kolla om jag har fått det någorlunda rätt.

Tänkte lägga en uppdatering på hur det har gått med detta. Måste försöka få lite liv här inne.
I alla fall så har jag nyss blandat allt i en rundkolv och sedan filtrerat 4 gånger. Det ligger på tork utomhus nu och jag ska fram mot kvällen göra ett litet flammtest för att se hur mycket gult det blir för att se hur mycket natriumklorid det kan vara kvar i det. Såklart så väger jag det innan och kollar hur mycket jag fick fram totalt. Har gjort som sagt 4 sköljningar och vet att lite av slurryn kommit på labbutrustning och skyddshandskar under allt. Men ska bli kul att se hur stort utbytet blev och om det funkade bra. Som sagt. Återkommer senare ikväll.

Mvh: fieldleaf
Senast redigerad av Fieldleaf 2008-06-02 kl. 15:33.
Citera
2008-06-02, 17:26
Medlem
Gregorian2ks avatar
Okej okej det låter ju bra man kan lita på dem ialla fall det är
viktigast för mig!

Nu väntar man bara på lite grejer från cheapchemicals sen kan man
sätta igång !!
Citera
2008-06-02, 19:03
Medlem
Fieldleafs avatar
Nu har jag testat lågfärgen. Vet inte om det är kvar nå kloridjoner som kan ha färgat lågan men genom att bränna på min framställda borsyra så ger den en klar grön låga. Någon som har köpt borsyra som kan testa eller vet vad den ska ge för lågfärg. Brinner bor med grön låga kanske?
Citera
2008-06-02, 19:31
Medlem
Citat:
...Brinner bor med grön låga kanske?
Ja!
Citera
2008-06-02, 21:47
Medlem
Jomazis avatar
Hm, efterfrågar ren IPA (utan etanol) och metanol. Någon som sett det?
Citera
2008-06-02, 23:25
Medlem
zoccers avatar
Citat:
http://www.pyrosupplies.moonfruit.com/
Tack för länken HOkk.
Citera
2008-06-02, 23:32
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Hm, efterfrågar ren IPA (utan etanol) och metanol. Någon som sett det?

Har 25liters dunkar med det på jobbet. Kan kolla leverantören imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in