2008-01-16, 16:35
Medlem
GalFisks avatar
Vilka har du att välja mellan?
Jag vet att Järnoxidrött nr 120 från Alfort&Cronholm är ren Fe2O3.
Citera
2008-01-16, 16:39
Medlem
exvitros avatar
GalFisk, jag har inte ens kollat vad som finns lokalt här i staden, men tänkte - i min enfald - att mycket på vanliga färgaffärer måste vara standardiserat...
Citera
2008-01-16, 18:32
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Någon som vet eller har "Encyclopedia of Explosives and Related Items vol 1-10" med ganska många seeders. Har hittat en torrent som finns men inga som delar ut på den. kanske någon här som har och kan lägga ut å seeda ett tag då?

Repeterar frågan då jag söker svar
Citera
2008-01-16, 19:39
Medlem
VIlket kol lämpar sig bäst till BP, Vinkol eller en blandning mellan al och pil?
Citera
2008-01-16, 20:53
Medlem
Skarjas avatar
HDPE-hållfasthet?

Har sett rör av HDPE med en innerdiameter på 195mm och väggar 17mm och frågan är nu hur mycket ett liknande rör klarar om man ska ha det som mörsare?
Finns ännu grövre rör men väggarna verkar inte bli så mycket tjockare så vad är max diameter innan det blir för klent? Någon som testat kanske?
Citera
2008-01-16, 20:56
Medlem
exvitros avatar
http://www.roguesci.org/

Citat:
Repeterar frågan då jag söker svar

http://www.roguesci.org/ ?
Citera
2008-01-16, 21:08
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exvitro
http://www.roguesci.org/ ?

jag hittar den inte där. Det jag söker är som sagt "Encyclopedia of Explosives and Related Items vol 1-10"
Det är pyroteknikernas heliga gral. Det finns information motsvarande 10,000 sidor om allt från hur du gör S/S till hur ett maskingevär fungerar. Det vill säga. Allt du vill veta till det du inte bryr dig om men det är verkligen allt och jag måste verkligen ha den. Har hittat en torrent med den men inga som seedar och har stått å tankat på den i flera dygn nu. Hoppas på lite hjälp att hitta den. Vill ni inte lägga ut länken så skicka den i ett PM i alla fall
Citera
2008-01-16, 21:23
Medlem
Carmstedts avatar
Någon som vet var man kan köpa en lämplig behållare till min kulkvarn ?
Ska mala svartkrut så ingen metall. Ganska liten, ska bara göra (MAX) 500g åt gången.

Har letat som en tok i 1 år efter den perfekta behållaren Hittar den aldrig dock. Nu får Ni hitta den åt mig
Citera
2008-01-16, 21:25
Medlem
Vad är NC-lack?
Har sett det på många ställe men inte vad det är eller var man kan köpa det.

Mvh Kaktus
Citera
2008-01-16, 21:26
Medlem
exvitros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klas_banan
Vad är NC-lack?
Har sett det på många ställe men inte vad det är eller var man kan köpa det.
Mvh Kaktus

NC = Nitrocellulosa, dvs, en sorts "lack" gjort på bomullskrut.
Citera
2008-01-16, 21:31
Medlem
exvitros avatar
Rs -

Citat:
jag hittar den inte där. Det jag söker är som sagt "Encyclopedia of Explosives and Related Items vol 1-10"
Det är pyroteknikernas heliga gral. Det finns information motsvarande 10,000 sidor om allt från hur du gör S/S till hur ett maskingevär fungerar. Det vill säga. Allt du vill veta till det du inte bryr dig om men det är verkligen allt och jag måste verkligen ha den. Har hittat en torrent med den men inga som seedar och har stått å tankat på den i flera dygn nu. Hoppas på lite hjälp att hitta den. Vill ni inte lägga ut länken så skicka den i ett PM i alla fall

Hittar du inte det du söker under "Rogue Science Explosives Book Collection" så vore det konstigt...
Citera
2008-01-16, 21:43
Medlem
Oki men kan man köpa sånn lack var som helst eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in