2008-05-29, 21:52
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
NA har högre densitet än vatten, slå upp tabell.
Jo ja vet. Trodde det va massa/volym %, verkar va det vettigaste då man slipper slå i tabeller. Men det är alltså massa(HNO3)/massa(alltihopa) ?

Har du någon bra länk för tabell med vikt för olika vattenlösningar av HNO3?
Citera
2008-05-29, 23:22
Medlem
Gregorian2ks avatar
GalFisk

Tack tack GalFisk en schysst jäkel hehe!

Jo jag får väll ta o ringa till polackerna på Keten o se hur mycke frakten blir på Sb2S3

Nja jag gör ju rökbomber skitkul nöje ! Så jag skulle kolla lite på
swedish infomania eller vad dem heter och där behövdes det
realgar till nån rökgranat men men antingen är dem väldigt rika eller dumma !

Men tack ialla fall jag har ju hittat massor av goa kemikalier att leka med
hittils ! Man kan ju inte få allt
Citera
2008-05-30, 00:07
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorian2k
Tack tack GalFisk en schysst jäkel hehe!

Jo jag får väll ta o ringa till polackerna på Keten o se hur mycke frakten blir på Sb2S3

Nja jag gör ju rökbomber skitkul nöje ! Så jag skulle kolla lite på
swedish infomania eller vad dem heter och där behövdes det
realgar till nån rökgranat men men antingen är dem väldigt rika eller dumma !

Men tack ialla fall jag har ju hittat massor av goa kemikalier att leka med
hittils ! Man kan ju inte få allt

Beställ hexakloretan och zinkoxid när du ändå ska beställa därifrån. Helvete vad det ryker...
Citera
2008-05-30, 06:52
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokis
de är ett sånt här svart vattenrör ,8mm tjockt i väggen.
fint pil krut som brinner mycke fort, stubin hålet är väll ca 4mm.
jag kör med 2/3 fyllt. löst liggande granulerat
kulkvarnat fint pilkol

Aha, då förstår vi.

Enligt mina beräkningar (är försig lite risig på morgonen) så motsvarar kraften 3,14 thunder king eller 464,6 ryssar.

Med detta får du sprängkraften att kunna spränga ca 95 % av sveriges brevlådor eller få en grop på 17,4 cm i lös packad sand som har en genomsnittlig partikelstorlek på 0,4 mm samt har en fukthalt på 4 %.

Var det svar på frågan eller ska jag forsätta lite på mina diffrensialfjantekvationer?

Lycka till!
Mvh
Citera
2008-05-30, 19:18
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Jo ja vet. Trodde det va massa/volym %, verkar va det vettigaste då man slipper slå i tabeller. Men det är alltså massa(HNO3)/massa(alltihopa) ?

Har du någon bra länk för tabell med vikt för olika vattenlösningar av HNO3?

http://www.frogfot.com/stuff/hno3.png

Vad skulle man göra utan gamle frogfot? Sanslöst att det ska vara så svårt att hitta dylika tabeller på resten av nätet. Information vill vara fri.
Citera
2008-05-30, 23:47
Bannlyst
tror du driver med mig helvete
Citera
2008-05-30, 23:58
Bannlyst
hej vill bara säga alla som gör stubiner och köper.
anv ist "ler-stubinen" alltså man borrar ett hål ca 5-6mm eller vad man vill så tar man mjölkrut och blöter och gör till en deg, så fyller man sånt i hålet och ovanpå va 1 cm högt som en klump över hålet,
låter de torka sen är de bara att tända på, enkelt och man får inga problem med stubin, de är hållbart, har provat detta, brann sakta och bra.

så glöm stubin ni som tycker de är krångligt,
ps:en del smällare anv detta sättet, som tex (magnum)
Citera
2008-05-31, 09:21
Medlem
Cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokis
hej vill bara säga alla som gör stubiner och köper.
anv ist "ler-stubinen" alltså man borrar ett hål ca 5-6mm eller vad man vill så tar man mjölkrut och blöter och gör till en deg, så fyller man sånt i hålet och ovanpå va 1 cm högt som en klump över hålet,
låter de torka sen är de bara att tända på, enkelt och man får inga problem med stubin, de är hållbart, har provat detta, brann sakta och bra.

så glöm stubin ni som tycker de är krångligt,
ps:en del smällare anv detta sättet, som tex (magnum)

Vad händer om det brinner för fort och den exploderar i din hand/ nära ditt ansikte? Jag trodde du lärde dig att inte ta risker efter din garageolycka...
Citera
2008-05-31, 11:00
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
http://www.frogfot.com/stuff/hno3.png

Vad skulle man göra utan gamle frogfot? Sanslöst att det ska vara så svårt att hitta dylika tabeller på resten av nätet. Information vill vara fri.
Fan va coolt, nu stämmer det! Tackar så mycket.

Hittade denna sidan också: http://us.mt.com/mt/filters/applications_analytical_density-determination-analytics/Density_concentration_tables_browse_0x000248e10002 5ba40005d031.jsp

Den är lite incomplete för vissa konc. men för tex. svavelsyra är den fullständig. Finns inte heller med g/l men det är bara att gångra densiteten med konc. med önskad volym.
Citera
2008-05-31, 14:16
Medlem
HOkks avatar
Tänkte tipsa om denna sidan:
http://www.pyrosupplies.moonfruit.com/#/shellcasings/4524579894

Han säljer papprör, pluggar och pappskal till pyroteknik. Vet ej hur han ligger prismässigt då jag inte har koll på sådana priser.

Beställt papprör därifrån billig o snabb frakt, grejerna låg i brevlådan 2dgr efter beställningen.
Citera
2008-06-01, 02:30
Bannlyst
de brinner alltid som de brinner ,dock vågar jag inte göra detta innan ajg har testat att de är helt säkert men de ska funka.
ska forska lite mer på de. utan faror.
Senast redigerad av kokis 2008-06-01 kl. 02:49.
Citera
2008-06-01, 02:52
Bannlyst
tänkte om nån som bygger svartkrutvapen eller kanoner anv hopup system som på softairgun så kulan roterar baklänges i pipan, vilket medför mycke bättre precision och längre skottlinje.
ska testa detta på en kanon jag tänkt bygga.man sätter bara ner en gummi kudde i bakänden precis framför kulan,så när kulan trycks mot gummikudden börjar den rotera bakot.
ungäfär samma som dagens projektiler fast de roterar i sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in