2008-10-25, 01:42
Medlem
Naturvetarens avatar
Långsam...? Jag fick ta det riktigt lugnt med ättikan för att det inte skulle svämma över i bägaren, riktigt snabbt gick det. Ättikan var 30% av teknisk kvalité.
Citera
2008-10-25, 01:53
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Långsam...? Jag fick ta det riktigt lugnt med ättikan för att det inte skulle svämma över i bägaren, riktigt snabbt gick det. Ättikan var 30% av teknisk kvalité.

Du hällde ättikan i kopparkarbonaten?

Jag hade en bägare med ättika och tillförde sedan kopparkabonaten med en sked, runt 0,5 cm3 åt gången.

En liten temperaturskillnad kan nog ändra reaktionshastigheten visentligt samt din mer koncentrerade syra.

Mvh

Edit: ett bra exempel på att samma syntes kan vara olika för person till person
Citera
2008-10-25, 17:34
Medlem
Var hitta kalciumpropinoat?

Tjenare, letar efter koncerveringsmedlet kalciumpropinoat. Någon som vet var jag kan hitta det? Har sökt både på forumet och utanför men inte hittat. Har även letat på några sidor som säljer kemikalier....

Tack på förhand!
Citera
2008-10-25, 18:08
Medlem
Kaliumpergamant och bromsmedel

Skulle vilja ha tag på ovanstående saker, någon som kan rekommendera några bra ställen / märken på dessa 2 saker?
Citera
2008-10-27, 08:15
Medlem
Weegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antj
Skulle vilja ha tag på ovanstående saker, någon som kan rekommendera några bra ställen / märken på dessa 2 saker?

Det är inte så att du menar kaliumpermanganat? Vad snackar du om för bromsmedel? Bromsmedicin? Har du AIDS? Du måste vara mer specifik! Testa att söka själv. Man kommer ganska långt på det!
Citera
2008-10-31, 13:51
Medlem
MBN_MANs avatar
Bangers/Bengaler/rökbomber etc.

Nu när http://www.globaltifo.com lägs ner, vart kan man då få tag i pyro? Vart kommer grejjerna från i grund och botten. Jag vet var man kan köpa bengaler, och vissa rökbomber, men bangers är ju i princip obefintligt i Sverige. Så är det någon som vet vart man kan köpa bangers ifrån?
tifo.it har testats, men grejjerna kom aldrig. Vi gjorde ett halvgedigert försök, men det kändes fel pånått sätt när vi beställde skiten. Någon som beställt därifrån och lyckats? Tips på vad/Hur man ska göra? Man ska ju fylla i alla möjliga grejjer...

Dåliga frågeställningar kanske, men är tacksam för något som helst givande svar!
Citera
2008-11-10, 23:49
Bannlyst
blev hänvisad hit för ja söker "organiskt" färgpulver -_-
vart fan hittar man det?!?
Citera
2008-11-11, 00:01
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omdulla
blev hänvisad hit för ja söker "organiskt" färgpulver -_-
vart fan hittar man det?!?

Meningen var att du skulle söka i denna tråd, svar finnes redan. Går jävligt snabbt att söka och du får svar på en gång.

Men ett för att jag e snäll idag.

Leta rätt på det 5374:e inlägget och svar du finna, eller så söker du på "färg" i denna tråd

Mvh
Senast redigerad av Fox 2 2008-11-11 kl. 00:03.
Citera
2008-11-12, 09:45
Bannlyst
Jag skulle vara hemskt tacksam över tips om var man får tag i MEK kring stockholmsområdet. Brukar det heta något annat ute i handeln?
Citera
2008-11-12, 15:36
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
kinn.com

http://www.kinn.com/?cid=116200

Vad i helsicke, har de bara förgyllningspigment numera eller har de rört till sin websida?
Citera
2008-11-12, 18:28
Medlem
-J-s avatar
Har äntligen fått mina grejer från Keten nu
Citera
2008-11-14, 01:38
Medlem
cyankalium, är det ett ämne jag bara kan drömma om att få tag på eller finns det något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in