2008-01-24, 15:57
Medlem
Jaaaas avatar
De hadde slutat me baskemikalier på nifelheims så de hadde inge silvernitrat

Ingen som vet vart jag får tag på det ? silvernitrat alltså

Kan jag beställa saker till min kompis företag som är ett cafe ? från företag som kräver företag ..
Citera
2008-01-24, 16:08
Medlem
Carmstedts avatar
Tänkte göra några bp stjärnor men vet inte riktigt propotionerna för att få det att brinna lagom snabbt/sakta. Blir mina första stjärnor så det blir utan nån effekt, alltså bara rent krut.

Mvh Carmstedt
Citera
2008-01-24, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
När du kollar i en tråd så ser du hur många sidor tråden är på uppe till höger, right? Precis under har du en knapp som det står "sök i det här ämnet" på, använd den.

Rövslickare

haha tack
Citera
2008-01-24, 16:48
Bannlyst
en simpel fråga bara

jag har ringt in till en färg handlare och frågat om svavel ville bara veta priset på det med tanke på att jag nämligen har beställt svavel från apoteket 500 gram för 166, 50 kr och han frågade vad jag skulle med svavlet till :S har dom med det och gjöra? jag sa att det var till en gymnasie uppgift så började han fråga om vad min lärare heter :S med mera... vad fan har han med det och göra? sånt irriterar mig stenhårt. vaddå så man måste vara 22 för att köpa lite svavel vad förväntar han sig han frågade vad man använder svavel till ^^ XD

är det nån som har ett bra förslag på vad svavel mer kan andvändas till förutom krut?
Citera
2008-01-24, 16:53
Bannlyst
Koka bort metanol?

Sökte lite men hittade bara en gammal tråd om mäsk, men om det rent hypotetiskt var så att man skulle inneha en vätska, som möjligen består av både Etanol och Metanol, och sedan hettar upp denna vätska till ca 73 grader, kokar metanolen då bort, och kvar blir etanolen och allt annat med en kokpunkt över 73 grader?

Kokpunkterna för etanol och metanol är 78.4 respektive 64.7 grader celsius. Ingen speciell utrustning används, endast en vanlig kastrull på en vanlig spis och en hushållstermometer.
Citera
2008-01-24, 17:02
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gelami
jag har ringt in till en färg handlare och frågat om svavel ville bara veta priset på det med tanke på att jag nämligen har beställt svavel från apoteket 500 gram för 166, 50 kr och han frågade vad jag skulle med svavlet till :S har dom med det och gjöra? jag sa att det var till en gymnasie uppgift så började han fråga om vad min lärare heter :S med mera... vad fan har han med det och göra? sånt irriterar mig stenhårt. vaddå så man måste vara 22 för att köpa lite svavel vad förväntar han sig han frågade vad man använder svavel till ^^ XD

är det nån som har ett bra förslag på vad svavel mer kan andvändas till förutom krut?

svavelblomma? Du smälter svavlet och kan sedan juta fast saker. svavlet är inte vattenlösligt och är ett helvete att få bort så det sitter där det sitter
Citera
2008-01-24, 17:19
Medlem
wääuus avatar
Nej all metanol kommer inte att koka bort. Lite kommer alltid att vara kvar, och det är mycket giftigt även i liten mängd. Dessutom bildar det säkert azeotroper med etanol/vatten med andra kokpunkter.
Citera
2008-01-24, 17:38
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gelami

håret om jag inte missminer mej??? Säg till gubb fan... det har du inte med att göra.. Han jävlas med dej bara om du inte låter som en 10 åring... Frågar dom säger jag.. lite alltmöjligt... inga problem... + att svavel används som att ta bort Djur som skiter i sinn rabbat... det står det på min burk... svavel används som att ta död på löss också... om du har ett hönshus med lopper lägger du ut svavel i en plåt burk å tänder på.. svaveldioxiden tar dör på dom.. säger dom vem har sakt det, säg att du snackat med t.ex. blå tjärnan och dom sa det..

finns massor av saker..

mvh // c9 lycka till
Citera
2008-01-24, 19:57
Medlem
Robert Hashbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogant
Det vill säga, AP i APAN/ANAP står för "Aceton Peroxid" (alltså TCAP, TATP etc.).
AN står för "Ammonium Nitrat".
Man tackar för svar. Frågade då jag sett att många använde det som tändhatt till anfo. Är detta att rekomendera? Det verkar lite farligt.
Citera
2008-01-24, 20:19
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Hashberg
Man tackar för svar. Frågade då jag sett att många använde det som tändhatt till anfo. Är detta att rekomendera? Det verkar lite farligt.

Alla peroxider är livsfarliga
Citera
2008-01-24, 20:19
Medlem
Fieldleafs avatar
dubbel post*
Citera
2008-01-24, 21:16
Medlem
very dangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carmstedt
Tänkte göra några bp stjärnor men vet inte riktigt propotionerna för att få det att brinna lagom snabbt/sakta. Blir mina första stjärnor så det blir utan nån effekt, alltså bara rent krut.

Mvh Carmstedt

Testa Tiger Tail, de är nästan svartkrut.
kaliumnitrar 44
kol 44
svavel 6
dextrin 6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här