2008-03-30, 21:16
Moderator
WirelessGkit2s avatar
OT Raderat. kridan_pyro får en tillsägelse för brott mot regel 0.3

I fortsättningen skall Övrigt inte användas för att diskutera Svartkrut, begrips?!

/Mod
Citera
2008-03-30, 22:03
Medlem
zoccers avatar
Ja, det är förstått!

Grattis föresten och lycka till!
Citera
2008-03-30, 22:20
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
OT Raderat. kridan_pyro får en tillsägelse för brott mot regel 0.3

I fortsättningen skall Övrigt inte användas för att diskutera Svartkrut, begrips?!

/Mod

wtf!!!! är du mod? ursäkt ot men var för har ingen sakt det?!

för att inte vara helt ot så vad har du kanonen... har fan väntat länge å se den!!

och hur går det med kokis i framtiden? någon varning avstänging?

mvh // c9
Citera
2008-03-30, 22:25
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bab0
exakt tänkte ge mig på att göra en hybrid raket á la mythbusterstyle (Confederate Rocket), fast storleken mindre. alla delar och ingredienser till raketen är inte särskilt svåra att få tag i. så nu försöker jag hitta en vettig bit grafit som verkar vara en svårare utmaning.

några 120 dollar vill jag nog inte lägga på en bit grafit, aningens dyrt

Detta förstjänar en egen tråd så starta gärna en när du kommit igång!

Jag har läst på ganska mycket om hybrider och även köpt in lite material som jag kommit över till framtida projekt. Så starta gärna en tråd så kan vi diskutera olika system, bränslen/oxidationsmedel mm. Det vore intressant.

Jag väntar dock med min första hybrid tills min testanläggning är färdig (lastcell, INA125P förstärkare samt en DI-194 RS enhet, tråd kommer när den är upp and running).

Mvh
Citera
2008-03-30, 22:26
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
wtf!!!! är du mod? ursäkt ot men var för har ingen sakt det?!

för att inte vara helt ot så vad har du kanonen... har fan väntat länge å se den!!

och hur går det med kokis i framtiden? någon varning avstänging?

mvh // c9

Kanonen är gjuten och skall putsas något. Du kan se en bild av den som den ser ut nu. http://www.putfile.com/pic/7903965

Givetvis avstår jag att kommentera enskilda användare i en allmän diskussion, men generellt kan jag påpeka att det som står längst ner i min signatur nu är det som gäller.
Citera
2008-03-30, 22:29
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Och kridan_pyro har just köpt en andra tillsägelse för OT på mindre än en timma!

Trots PM.

/Mod
Citera
2008-03-30, 22:36
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Och kridan_pyro har just köpt en andra tillsägelse för OT på mindre än en timma!

Trots PM.

/Mod

får man fråga varför det inte går att pm dej? står bara be nice???

jag lägger det är istället...

---Hallo!

glömde naturligtvis att gratulera till modplatsen...

kanonen ser grymt snygg ut

när kommer lavett då?? min kanon är inte lika snygg som din. ett vanligt järn rör som nu äntligen är fast svetsad med hållare till den.. å lackat, lavetten kommer nog inom kort.. eller aa i alla fall om någon månad...

vad skall du ha för lavett? tänker nog själv bygga en båt lavett med 4 st jul på.. tycker dessa är snyggast... fältlavett tycker jag är snäppet "fulare" än båtlavetten...

grattis ännen gång till platsen...

eddit: hur tjockt gods är det på den?

ha det gött

mvh // c9 ----
Citera
2008-03-30, 22:46
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
får man fråga varför det inte går att pm dej? står bara be nice???

jag lägger det är istället...

---Hallo!

glömde naturligtvis att gratulera till modplatsen...

kanonen ser grymt snygg ut

när kommer lavett då?? min kanon är inte lika snygg som din. ett vanligt järn rör som nu äntligen är fast svetsad med hållare till den.. å lackat, lavetten kommer nog inom kort.. eller aa i alla fall om någon månad...

vad skall du ha för lavett? tänker nog själv bygga en båt lavett med 4 st jul på.. tycker dessa är snyggast... fältlavett tycker jag är snäppet "fulare" än båtlavetten...

grattis ännen gång till platsen...

eddit: hur tjockt gods är det på den?

ha det gött

mvh // c9 ----

Har ingen aning om vad som felade med ditt PM, jag har plats i byttan och har mottagit flera PM idag.

Ang. kanonen så är godset som minst 23mm och som mest ca 35mm. Pipan är ingjuten i godset och är 30mm om jag inte minns fel.

Lavett ska byggas så småningom. Vill ha tag på ekplankor från 1600-talet först. Betydligt bättre ved i dem, och så har de slutat röra sig vid det här laget. Har ett par sådana plank på gång, men de är lite halvsvåra att få hem. Det kommer...

Blir det hjul på den så kommer de endast vara till prydnad. Under lavetten kommer det sitta järnspett riktade snett bakåt. Har testat och hjul skulle leda till hemska olyckor, med den kraft som rekylen ger.

Tack, btw...
Citera
2008-04-01, 19:25
Medlem
kridan_pyros avatar
är alla priser i www.Aquascape.nu inklusive moms har inte hittat nåt svar?
Citera
2008-04-01, 19:31
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kridan_pyro
är alla priser i www.Aquascape.nu inklusive moms har inte hittat nåt svar?

Eftersom det är ett företag som inriktar sig mot konsumenter (privatpersoner) så skall priset redovisas med momsen inräknad.
Citera
2008-04-01, 19:58
Medlem
kridan_pyros avatar
men vänta litehär hur rent är det?
Citera
2008-04-01, 20:01
Medlem
Naturvetarens avatar
Fullt tillräckligt för att elda med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera