2007-11-29, 17:21
Bannlyst
Var kan man få tag på "smällare och dylikt" och gamla smällare på internet? Vet ni någon privatperson som säljer eller något företag? Bara det inte är ifrån utlandet så e det bra.
Citera
2007-11-29, 22:11
Bannlyst
nej tack
Citera
2007-11-29, 22:17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankan_90
Testar väl här också

För reaktionen SO2(g) + NO2(g) --><-- SO3(g) + NO(g)
är jämviktskonstanten 9,0 vid 700°C.

Man förde in 3,00 *10^-3 mol svaveldioxid och 3,00 *10^-3 mol kvävedioxid i en behållare på 1,00 dm3. Därefter fick jämvikt ställa in sig vid 700°C.
Vilken var substansmängden svaveltrioxid vid jämvikt?

Inte nog med att du stressar i skoltråden, du dubbelpostar det också...

Edit: menvaf... du startade en egen tråd med det med. Trippelpost!
Citera
2007-11-29, 22:33
Medlem
Fieldleafs avatar
Någon som vet var man kan köpa di-(2-etylhexyl)sebesat (hällst affär). Och ja, det jag ska ha det till är i stort dett enbart för att det är en liten utmaning för mig att lyckas med allt. Tror dom flesta vet vad det är till
Citera
2007-11-29, 22:35
Bannlyst
fel
Citera
2007-11-29, 23:10
Medlem
rockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Någon som vet var man kan köpa di-(2-etylhexyl)sebesat (hällst affär). Och ja, det jag ska ha det till är i stort dett enbart för att det är en liten utmaning för mig att lyckas med allt. Tror dom flesta vet vad det är till
Typ från dom här: http://www.wintersunchem.com/D/Dioctyl%20Sebacate.htm

Det brukar gå lättare att hitta vad man söker om man kan stava det rätt.
Citera
2007-11-30, 15:07
Medlem
Fieldleafs avatar
Tack. Såg mina stavfel nu men tänker inte på det när jag skriver och svenska har väl aldrig varit mitt favoritämne

Föresten, är det någon som har koll på hur det är med kemikalie lagar i tyskland? är det strängare än i sverige? Tanken slog mig att man kanske kunde köpa på sig lite rena kemikalier som är förbjuda eller tillståndsbellagd här i sverige. Tänkte mesta på dom som är extremt svåra att hitta i butiker eller är krångliga att framställa själv
Citera
2007-11-30, 15:20
Medlem
rockets avatar
Om du åker till Tyskland så kan du få med dig en hel del som inte går att köpa i Sverige, dock så är de tyska företagen (eller posten snarare) inte så villiga att skicka substanser med ADR-nummer. Det börjar dock bli strängare även i Tyskland.

Jag är dock lite nyfiken på hur tullen skulle agera om dom stoppade dig (inte så sannolikt visserligen) och fann 25 liter rykande salpetersyra i bakluckan. Någon som har en uppfattning?
Citera
2007-11-30, 15:48
Medlem
Fieldleafs avatar
Hade inte tänk riktigt att köpa 25 L utan kanske typ 2-3L eller så ^^ Men ska nog vara försiktig då :P Dom har ju hundar och andra detektorer som ska känna av lukten av ämnen med högt kväve inehåll men får hoppas det går bra eftersom jag inte ska spränga ett plan presic och inte ha det i handbagaget :P

Har du nå tipps om någon annan kemikalie man bör passa på och köpa när man är där som bör kunna gå igenom tull å allt
Citera
2007-11-30, 16:09
Medlem
rockets avatar
Nu får jag intrycket att du har tänkt ta hem salpetersyran via flyg. Det är en utomordentligt dålig idé av många anledningar som inte ens borde behöva nämnas.

Nä, jag tror inte att du kommer att lyckas framställa RDX, och det är nog lika bra det. Du vill tillverka C-4, men har inte ens ett fungerande tändsystem... känns som att du börjar i fel ände.
Citera
2007-11-30, 17:00
Medlem
Fieldleafs avatar
Mycket möjligt. Och det jag menar är att jag vill göra det eftersom det har obegränsad lång hållbarhets tid. Och därför kan jag göra det och vänta tills jag har en fungerande bra tändning för att detonera det. Och jag vet inte när det blir men då har man i alla fall hemma lite svårdetonerad C4.

Men tror du man kan köpa ättiksyraanhydrid i tyskland då?
Och jag hade tänk att ta med det på flyget men inte i handbagaget. Kanske får minska mängden lite till 1L syra då men tror ni att det är så extremt hård kontroll? Folk köper ju ändå hem flera flaskor sprit från tyskland så en flaska syra lär ju kunna glida igenom utan problem
Citera
2007-11-30, 17:43
Medlem
GalFisks avatar
Det står uttryckligen att det är förbjudet att frakta korrosiva vätskor i bagaget, så åker man fast på det åker man nog ganska ordentligt fast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in