2008-01-17, 22:00
Medlem
C9h18o6s avatar
Jag vet inte om detta är ett skämt men på MythBusters skall dom i något avsnitt göra Nitroglycerin? vet inte om denna man som sa det till mej vara ett skämt !

Sorry offT.. men har sökt men hittar inget bra.. någon som vet var denna film kan laddas ner,, å nej jag har inte Discovery längre

Mvh // c9
Citera
2008-01-17, 22:24
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
Jag vet inte om detta är ett skämt men på MythBusters skall dom i något avsnitt göra Nitroglycerin? vet inte om denna man som sa det till mej vara ett skämt !

Sorry offT.. men har sökt men hittar inget bra.. någon som vet var denna film kan laddas ner,, å nej jag har inte Discovery längre

Mvh // c9

Dom beskriver inte hur dom gör utan dom har ett pulver som de tillsätter något till och får ut då väldigt rent nitroglycerin. Tror de inte skulle visa att blanda nu denna syra med den andra under gämn omrörning och kylning mellan dessa temperaturer och tillsätt sedan en ansedlig mäng glycerol. Det är inte heller lagligt för den delen heller
Citera
2008-01-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Dom beskriver inte hur dom gör utan dom har ett pulver som de tillsätter något till och får ut då väldigt rent nitroglycerin. Tror de inte skulle visa att blanda nu denna syra med den andra under gämn omrörning och kylning mellan dessa temperaturer och tillsätt sedan en ansedlig mäng glycerol. Det är inte heller lagligt för den delen heller
De är ju extremt paranoida med vad de visar. De har gjort sprängämnen förr och censurerat det. Även när de tillverkade lustgas själva blev det censurerat. Det värsta var när de inte visade alla steg i vanlig etsning av kretskort när de knäckte en fingeravtrycks-scaner.
Citera
2008-01-17, 23:55
Medlem
Fieldleafs avatar
Hur farligt skulle ni säga att det va med strålningsagregaten i en microvågsugn enligt er. De plockade ju ur och använde sådana i mythbusters. Nu menar jag inte att jag riktar den mot mig själv. Kan även sätta upp ett stålnät framför mig. Håller på och exprementerar lite med de tdär fenomenet med att plasma bildas när man "micrar" kol. Men hur pass farligt är det. Jag tänker inte köra maskinen flera minuter utan bara några sekunder för att se resultat å antekna och har då stålnät framför mig. Eller även om det bara är så korta stunder rekomenderar ni ändå att jag ska bära ut hela bygget och koppla in på cirka 20 meters avstånd? Någon som vet också hur pass stabil plasman är? Det vill säga hur lång tid den håller sig som ett klot utan påverkan av strålningen?
Citera
2008-01-18, 02:26
Medlem
Jaaaas avatar
Var får jag tag på silvernitrat ? och ja jag vet alla otäckheter med det ...

En liten offtopic-fråga Mm man hittar ett företag där det bara går att beställa som företag.
Går det då bra att beställa från vad för typ av företag som hellst ? min vän har ett cafe skulle det gå att beställa dit ?
Senast redigerad av Jaaaa 2008-01-18 kl. 03:26.
Citera
2008-01-18, 02:30
Medlem
GalFisks avatar
Du måste ändå innesluta mikrovågsstrålningen från magnetronen om du ska få nog energi till att göra plasma. Insidan av ugnen är för mikrovågor som en låda av speglar är för ljus, så dom studsar omkring tills dom träffar något som tar upp dom, tex mat eller plasma. Träffar dom inget hamnar dom efter hand tillbaks i magnetronen och bildar värme, vilket är anledningen att man inte ska köra en mikro på tomgång.
Här finns ett forum som omhandlar såna här saker (mycket info i arkiven med): http://4hv.org/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?10
Citera
2008-01-18, 05:19
Medlem
Jaaaas avatar
Sökte lite och hittade en gammal produk-lista från nifelheim men sedan hittade jag in på hemsidan som var helt tom på kemikalier såå nu undrar jag om de har följande att beställa

Silvernitrat,Kristallviolett,metyhlenblått
Citera
2008-01-18, 10:55
Medlem
Fieldleafs avatar
tackar så mycket

Men nu när du ändå sa det där med speglar. då kan man alltså även konsentrera mängden av värme strålningen på ett å samma ställe med?
Citera
2008-01-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
tackar så mycket

Men nu när du ändå sa det där med speglar. då kan man alltså även konsentrera mängden av värme strålningen på ett å samma ställe med?
Det är inte värmestrålning
Citera
2008-01-18, 11:50
Medlem
Naturvetarens avatar
Fråga dem på Nifelheim istället?
Citera
2008-01-18, 11:53
Medlem
Naturvetarens avatar
Japp, det kan du. Microvågor går som sagt att reflektera så givetvis kan du göra en uppsamlare.
Citera
2008-01-18, 13:46
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Fråga dem på Nifelheim istället?

Ja jag skickade ett mail också är bara lite ivrig på ett svar och rätt många sidor tar väldigt lång tid på sig att svara känns jobbigt att vänta om de inte ens har det ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in