2008-01-18, 16:01
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Dom beskriver inte hur dom gör utan dom har ett pulver som de tillsätter något till och får ut då väldigt rent nitroglycerin. Tror de inte skulle visa att blanda nu denna syra med den andra under gämn omrörning och kylning mellan dessa temperaturer och tillsätt sedan en ansedlig mäng glycerol. Det är inte heller lagligt för den delen heller

jag skiter väll hur dom gör det! Det jag vill är att se det programmet alltså.. kanske inte kemi nu men någon stackare vet väll om denna fil finns på piratebay eller nåt.. för jag har ju inte programmet det sänds på...

Zotamedu: Tycker själv att dom kunde visa hur dom gjorde Lustgas... värka ju grymt.. detta såg jag på den gamla goda tiden när man hade parabol..

Men men finns det inte ute någonstans så gör det inte de...

Tack tack…

Mvh // c9
Citera
2008-01-18, 16:32
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
jag skiter väll hur dom gör det! Det jag vill är att se det programmet alltså.. kanske inte kemi nu men någon stackare vet väll om denna fil finns på piratebay eller nåt.. för jag har ju inte programmet det sänds på...

Zotamedu: Tycker själv att dom kunde visa hur dom gjorde Lustgas... värka ju grymt.. detta såg jag på den gamla goda tiden när man hade parabol..

Men men finns det inte ute någonstans så gör det inte de...

Tack tack…

Mvh // c9

Jag så hur de gjorde lustgasen. de hettar bara upp amoniumnitrat och låter "luften" som bildas bubbla genom rör med vatten för att rena den. Och "luften" va lustgas
Citera
2008-01-18, 16:43
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Det är från "Confederate rocket", säsong 3 ep 16 (en av dom coolaste episoderna nånsin ). Leta på tpb eller nån annanstans så hittar du den nog.
Citera
2008-01-18, 21:11
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Det är från "Confederate rocket", säsong 3 ep 16 (en av dom coolaste episoderna nånsin ). Leta på tpb eller nån annanstans så hittar du den nog.

ööö Confederate rocket? var det inte Mythbusters? eller heter dom så?? eller va?

*edit* Det jag vill är att se När dom gör Nitroglycerin... inte Confederate rocket.. hahah fatta nu dum man är

Fieldleaf : jojo det fattar jag väll också¨, Aa jag tänker mer på NOX som också bildas.. jag gjorde det en gång på gas spisen... tog AN å hetta upp på ett ungefär... gjorde det i min 5 l E-kolv å sedan körde ner en slang å sög... smaka å lukta lite NO gaser... men det gick att andas utan att hosta?! så frågan är om man berusa sej på just upphettning av AN, även om man leder ner det i vatten... det är ju det man vill.. man vill ju inte bygga en lång färds raket på det ...

mvh // c9

hehe... http://www.youtube.com/watch?v=LvCRPfDbpz8
Senast redigerad av C9h18o6 2008-01-18 kl. 21:19.
Citera
2008-01-18, 21:15
Medlem
exvitros avatar
Citat:
ööö Confederate rocket? var det inte Mythbusters? eller heter dom så?? eller va?

Fieldleaf : jojo det fattar jag väll också¨, Aa jag tänker mer på NOX som också bildas.. jag gjorde det en gång på gas spisen... tog AN å hetta upp på ett ungefär... gjorde det i min 5 l E-kolv å sedan körde ner en slang å sög... smaka å lukta lite NO gaser... men det gick att andas utan att hosta?! så frågan är om man berusa sej på just upphettning av AN, även om man leder ner det i vatten... det är ju det man vill.. man vill ju inte bygga en lång färds raket på det ...

Well, eftersom ammoniumnitrat bryts ned till bl.a. lustgas vid långsam upphettning så går det visst att förlusta sig på det. Lite snabbare upphettning kan dock få lite otrevligare effekter...
Citera
2008-01-19, 20:12
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarja
Har sett rör av HDPE med en innerdiameter på 195mm och väggar 17mm och frågan är nu hur mycket ett liknande rör klarar om man ska ha det som mörsare?
Finns ännu grövre rör men väggarna verkar inte bli så mycket tjockare så vad är max diameter innan det blir för klent? Någon som testat kanske?
*bump*
Ingen som använder större HDPE-rör här? Verkar rätt osannolikt!
Citera
2008-01-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carmstedt
Den är ju helt perfekt, Tusen Tack. Ska inköpas så fort som möjligt.

MVh Carmstedt

Jag kör med nästan likadana behållare. Istället för muffar kapade jag av ett avloppsrör som jag fick av några byggarbetare. Skyddspropparna är desamma fast köpta på Jula. Jag hade problem med att mina behållare slirade mot den drivande axeln så jag klädde axeln med en gummislang och behållaren med skumplast (sittunderlag) och då funkar den finfnt.
Citera
2008-01-20, 00:03
Medlem
Citat:
*bump*
Ingen som använder större HDPE-rör här? Verkar rätt osannolikt!
Jag har nog aldrig sett större mörsare än 6" i plast. De 8" och 12" jag sett har varit i stål eller glasfiber.
Citera
2008-01-20, 00:38
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puris
Jag kör med nästan likadana behållare. Istället för muffar kapade jag av ett avloppsrör som jag fick av några byggarbetare. Skyddspropparna är desamma fast köpta på Jula. Jag hade problem med att mina behållare slirade mot den drivande axeln så jag klädde axeln med en gummislang och behållaren med skumplast (sittunderlag) och då funkar den finfnt.

Hade samma problem. Fast jag klädde axeln med ett 1mm tjockt lager med silikonmassa. (smeta på ett lager och sprid ut det med en spatel, medans axeln snurrar)

Dessutom har jag limmat fast stänger inne i trumman med samma diamater som mina kutsar.

Detta innebär att de följer med en bit upp på väggen i trumman och sedan faller ner på de andra kutsarna och krutet och maleffekten blir mycket bättre. Vinklade dem innåt (sett i rörelseriktningen), så krutet hela tiden vill kämpa sig mot mitten av trumman, så det inte bildar kakor på locken.
Senast redigerad av WirelessGkit2 2008-01-20 kl. 00:41.
Citera
2008-01-20, 10:25
Medlem
Skarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Jag har nog aldrig sett större mörsare än 6" i plast. De 8" och 12" jag sett har varit i stål eller glasfiber.

Är ju lite tråkigt eftersom jag inte riktigt gillar stål och glasfiber är så dyrt.
Fast man borde ju rätt lätt kunna förstärka upp ett plaströr med glasfiber och epoxy, de är ju redan godkända för visst konstant tryck då de är vattenledningsrör från början.
Citera
2008-01-20, 12:25
Medlem
Citat:
Är ju lite tråkigt eftersom jag inte riktigt gillar stål och glasfiber är så dyrt.
Fast man borde ju rätt lätt kunna förstärka upp ett plaströr med glasfiber och epoxy, de är ju redan godkända för visst konstant tryck då de är vattenledningsrör från början.
Det kan ju funka. Skulle dock gissa på att trycket från en 8" är något högre än röret upplever när det går vatten i det.
Citera
2008-01-21, 20:29
Medlem
pimps avatar
visselmix??

hej jag tänkte göra visselmix och nu undrar jag vilka viktdelar det är det natriumbensoat kaliumperklorat 30:70:? och är det det som är i mini raketerna
elr är det någon annan variant i dom?...

mvh pimp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in