2007-08-05, 01:19
Medlem
Jomazis avatar
Eller desinficera en damejeanne.
Citera
2007-08-06, 02:12
Medlem
Kattvalpens avatar
Finns det att köpa aluminiumpulver rakt över disk i sverige? isåfall vart? hur små är kornen och vad kostar det?
tack på förhand
Citera
2007-08-06, 12:56
Medlem
Fox 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattvalpen
Finns det att köpa aluminiumpulver rakt över disk i sverige? isåfall vart? hur små är kornen och vad kostar det?
tack på förhand

Sök!

tips west system.

Mvh
Citera
2007-08-06, 21:45
Medlem
wääuus avatar
Acetylsalicylsyra-utbrytarkungen?

Jag har lite acetylsalicylsyra (ca. 20g) extraherat ur magnecyl i en redlinepåse.
Men nu kändes det strävt på utsidan av påsen närmast pulvret och det ser ut att ha bildats massa små kristaller som smakar lite sött (som syran gör..).
Kan syran bara krypa genom plast sådär?
Citera
2007-08-07, 09:21
Medlem
kligs avatar
Min Eltändare gick sönder igår och jag blev arg och öppnade ett 9V batteri och såg en silvrig gegga och ett svart pulver. Jag la de båda grejset bpå ett Al-folie och det silvriga började bubbla lite och dagen efter hade det svarta frät sönder mer än det silvriga så jag undrar vad det är?
Är det svavelsyra? Eller är det något annat?
Citera
2007-08-10, 18:05
Medlem
osiss avatar
Jag var inne och hämtade en säck med krista k+ idag, som jag beställde förra veckan. Tjejen i kassan bläddrade i några papper som följde med och sa att den har transporterats som farligt gods.
-Hur är det möjligt, sa jag. Då började hon flina och knappade in produktnummret i sin dator. Efter en stund sa hon att det innehåller kaliumnitrat och att det var därför gick som farligt gods.
-Jaha, sa jag och la på en liten förstående min. Då började hon skratta lite och gick iväg och hämtade säcken. Något säger mig att hon inte trodde att jag skulle gödsla med det.

Sen fick jag ett litet problem också. Jag har jagat runt i varenda färghandel och järnaffär, men ingen hade en susning om var man kunde få tag i svavel. Svavelsyra fanns lite här och var men det var också den enda svavelkemikalie som kunde erbjudas. Någon som vet ett företag där man kan skicka efter svavel för ett vettigt pris?

Edit: Alternativt så kanske någon kan köpa loss ett paket och skicka till mig. Givetvis betalar jag frakten.
Citera
2007-08-10, 18:26
Medlem
Pyrokemis avatar
Köp & Sälj är förbjudet på Flashbacks forum! Vilket även jag, den ståtlige Pyrokemi fått erfara. Jag tror ett mildare straff i form av ett par dagars ban väntar dig. Svavel kan enkelt inköpas på Svenskakemi.
Citera
2007-08-10, 18:31
Medlem
GalFisks avatar
Eller så kan du leta efter en färgaffär som distribuerar för Alfort&Cronholm, Colorama t. ex. A&C har svavel och en del andra trevliga kemikalier.
Däremot trodde jag all svavelsyra var tillståndsbelagd?
Citera
2007-08-10, 18:40
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osis
Sen fick jag ett litet problem också. Jag har jagat runt i varenda färghandel och järnaffär, men ingen hade en susning om var man kunde få tag i svavel. Svavelsyra fanns lite här och var men det var också den enda svavelkemikalie som kunde erbjudas.

Som tidigare nämnts så kan svavel beställas i alla färghandlar. Alfort & Cronholm vill jag minnas att leverantören heter. Ofta finns en hylla med deras produkter (bl.a. eldfast cement, järnvitriol, kopparsulfta, kaliumpermanganat, borax, alun och shellack, för det mesta i vita bildlösa katonger) Skulle de undra vad du ska ha det till så svarar du självsäkert: "Har varit i Spanien, det fungerar som spärr mot mördarsniglar och myror."
Citera
2007-08-10, 21:14
Medlem
osiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Köp & Sälj är förbjudet på Flashbacks forum! Vilket även jag, den ståtlige Pyrokemi fått erfara. Jag tror ett mildare straff i form av ett par dagars ban väntar dig. Svavel kan enkelt inköpas på Svenskakemi.

Ok! vi skippar det där.

Jag kollade på Alfort & Cronholms hemsida och det verkar som att dom inte har en återförsäljare inom rimliga avstånd. Kanske får bli en beställning från sveskakemi. Även om priset inte är det billigaste så är det ändå ganska överkomligt. Dessutom så vet man ju att man får fina grejjor!

Edit: Va fan! Man måste ju beställa för minst 500 spänn! Då har jag ju svavel så länge jag lever och mer därtill.
Citera
2007-08-10, 21:44
Medlem
Pyrokemis avatar
Apoteket har svavel men väldigt dyrt, typ 200kr för 500gram.
Citera
2007-08-10, 23:36
Medlem
cyanid

Nån som vet vart man kan få tag på sodium cyanid eller kaliumcyanid??

tacksam för hjälp
mia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in