2007-07-01, 16:56
Medlem
Dewunis avatar
Hematit är ju en sten.hade en ring av det förut.Men jag ska använda det till andra saker också.
Red powder,crimson powder,S/S raketer med nån procent Fe2O3 ochsjälvklart termit^^

Och vad kostar frakten från Cebex?
Citera
2007-07-01, 17:10
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Tänker du på cebex.se?
Om man vill göra termit håller nog naturlig järnoxid (hematit) som kostar hälften av det igen (pluss mva).
Cebex har andra lämpliga kemikalier för pyro, jag köpte mina karbonater och CuO för velines färgsystem där.

Yep , har försett med en hel del roliga kemikalier därifrån =)
Citera
2007-07-01, 19:22
Medlem
HOkks avatar
Jaa endel kemikalier där, bland annat FeCr2O4. Har sökt lite men inte hittat något större. Används för att färga leror.

Men vad har ämnet för egenskaper? Giftigt pga. järnjonen och cancerogen pga. släktskapet med Cr2O7? Hur bra funkar det som oxidationsmedel inom pyroteknik? Stabilt/Ostabilt?
Citera
2007-07-01, 22:18
Medlem
Kalashnikov_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewuni
Som det nämnts grymt många gånger i denna tråd. www.svenskakemi.nu

Men finns de inget annat sätt än att beställa för höga priser och för mkt av det man vill ha.
Citera
2007-07-01, 22:52
Medlem
wääuus avatar
Man kan ju alltid beställa till lägre priser och i mindre förpackningar? Sök i tråden så lär du hitta några alternativ, för något annat alternativ än vad som redan nämts lär inte dyka upp.
Tryck på "sök i det här ämnet" uppe till vänster.
Citera
2007-07-02, 14:29
Medlem
Fox 2s avatar
Tips på brändsläckare!

Hej alla pyrovänner!

Som ni vet så kan alltig olyckor hända, hur försiktig man än är och då gäller det att vara redo.

Tänkte därför rekomendera http://www.kiddebutik.se/, en 6 kg pulver kostar 440 kr inkusive frakt överallt i sverige! Detta är ett samarbete mellan kidde och länsförsäkringar, dvs inget lidel skit!

Leveranstiden är ca 2 veckor.

Jag har beställt förut och fick det då på 1,5 veckor.

Mvh
Citera
2007-07-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Ja, om det ändå bara vore att inhandla rätt kemikalier och rulla ihop i en bytta skulle det knappast finnas krävas kemister för att göra MDMA.

Odla lite fågelfrön istället om du vill vara kvarterets GanZtah,
så slipper vi läsa i aftonbladet i sommar att en dassig hemmabakad extacybatch fått folk att dö som flugor.

Är inte så jag menar, sluta kasta sand.

Då många av ingredienserna är olagliga och extremt sällsynta så är de hur svåra som helst att införskaffa. Den kemiska processen går att följa många detaljerade guider till även om man bara har ringa erfarenhet av kemi sedan tidigare.
Citera
2007-07-04, 02:43
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox 2
Hej alla pyrovänner!

Som ni vet så kan alltig olyckor hända, hur försiktig man än är och då gäller det att vara redo.

Tänkte därför rekomendera http://www.kiddebutik.se/, en 6 kg pulver kostar 440 kr inkusive frakt överallt i sverige! Detta är ett samarbete mellan kidde och länsförsäkringar, dvs inget lidel skit!

Leveranstiden är ca 2 veckor.

Jag har beställt förut och fick det då på 1,5 veckor.

Mvh

Mjo brandsläckare är väldigt trevligt att ha nära till hands om man hastigt kommer på att man behöver en. Dock tycker jag inte att 440:- är sådär överdrivet billigt direkt. Ganska normalt pris för en 6kg.

Lite OT oxå...

Har själv både en skum och en pulver. Jag skulle aldrig fyra av en pulversläckare innomhus om jag inte bedömde det som absolut nödvändigt. Att städa efter en pulversläckare är mer eller mindre ett evighetsjobb.
Citera
2007-07-04, 20:37
Medlem
kligs avatar
Vet någon hur många " ett kinder-ägg är på?
(Den oranga saken alltså)
Citera
2007-07-04, 20:41
Medlem
scummys avatar
snö is eler vad det nu heter?

någon som vet var man kan få tag på sådan där svin kall is
Citera
2007-07-04, 21:40
Medlem
Dewunis avatar
Du menar kolsyre is,kolsyre snö,torr is. Nåt av dem namnen brukar man använda.

Har hört att AGA har det. Är väl fast koldioxid?
Citera
2007-07-05, 02:41
Medlem
woofers avatar
Ja jag vet var man får tag i det och om du söker lite i denna tråd så kan du oxå få veta några bra ställen.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=197240

Har en kemibutik/labratorietillbehörsbutik typ 5 min därifrån jag bor Har för mig att jag fick betala typ 30:- +moms för en halvkilos kaka med kolsyreis sisst jag var i behov av det.

Partytrick med kolsyreis: Ta en halv mun full med vatten, stoppa in en LITEN bit kolsyreis i munnen och stäng igen käften. Du kan nu likt en drake spruta tjock vit rök genom näsan.

En liten varning är dock på sin plats då det förutom kvävningsrisken finns en risk för alvarliga köldskador och i värsta fall kan tänderna spricka av kylan om man inte är koncentrerad och har koll på vart "isbiten" håller hus någonstans i munnen. Inte rekomenderat att göra på fyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in