2007-04-02, 12:08
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Bara för kännedom: Beställde en säck Krista-K+ på lokala Granngården, idag. Inte ett ord om några specialregler där inte.
Citera
2007-04-02, 13:04
Medlem
Jomazis avatar
Denna tråden handlar om vart man får tag i kemikalier och utrustning, det är inte meningen att man ska kopiera listan i mitt första inlägg och sen fråga om man kan äta de kemikalierna.

Att posta samma inlägg igen när det första raderats är dessutom ett bra sätt at få en varning. Jag brukar ta bort kommentarer på skräpinlägg efter att jag tagit bort skräpinläggen själva, det blir för rörigt annars. / mod.
Citera
2007-04-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Denna tråden handlar om vart man får tag i kemikalier och utrustning, det är inte meningen att man ska kopiera listan i mitt första inlägg och sen fråga om man kan äta de kemikalierna.

Att posta samma inlägg igen när det första raderats är dessutom ett bra sätt at få en varning. Jag brukar ta bort kommentarer på skräpinlägg efter att jag tagit bort skräpinläggen själva, det blir för rörigt annars. / mod.

Jag undrade varför inlägget försvann. Det skulle vara bra om ni skickade ett pm och förklarade det
Citera
2007-04-02, 16:06
Medlem
Dewunis avatar
JAg undrar om Ammonal eller Ammon pulver går att tändas med vanlig stubin eller tändare? Frågade i blp tråden men fick inget svar för dom är inga blp^^
Citera
2007-04-02, 16:48
Medlem
pihops avatar
nej det går ej....jävla kewlare!
Citera
2007-04-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewuni
JAg undrar om Ammonal eller Ammon pulver går att tändas med vanlig stubin eller tändare? Frågade i blp tråden men fick inget svar för dom är inga blp^^
Dewuni, varför frågar du sådana saker? Är det inte självklart att de är explosivämnen som kräver minst tändhatt och troligtvis booster för att gå till detonation?

Eller undrar du bara om de brinner vid vanlig antändning?
Citera
2007-04-02, 19:01
Medlem
Dewunis avatar
Jo, men då får jag väl göra en tänd hatt och typ lite AnAl när jag får tid eller behov ,. enbart för forsknings syfte.

Immorn ska jag göra lite raketer och öjligtvis termit så det är inte så akut.

Och pihop jag är ingen jävla kewl. jag undrade om det finns nåt ammoniumnitrat baserat ämne som brinner eller nåt liknande för det innehåller ju lika mycket syre molekyler som salpeter men de är väl kvävet eller det väte innehållet som gör så.
Citera
2007-04-02, 19:09
Medlem
Pyrokemis avatar
Om man granskar dina andra posts så kan man komma fram till en slutsats, du är en kewl.
Citera
2007-04-02, 19:15
Medlem
Dewunis avatar
Nej det jag frågade var inte för att ha ett EnKeLT SpränGäMne det var bara att jag undrade om det fanns nåt ammoniumnitrat baserat sprängämne som kan antändas av stubin. men det verkar var asvårt att hitta, och jag vet redan att det finns APAN men då kan man likagärna göra TCAP . Om jag varit kewl hade jag kunna gjort TCAP eller liknande . har alla ingridienser bara köpa 1 flaska aceton men har tröttnat på smällar. vill göra en ss raket med fin payload istället.
Citera
2007-04-02, 19:25
Medlem
Pyrokemis avatar
Gör en då?
Citera
2007-04-02, 23:00
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewuni
Nej det jag frågade var inte för att ha ett EnKeLT SpränGäMne det var bara att jag undrade om det fanns nåt ammoniumnitrat baserat sprängämne som kan antändas av stubin. men det verkar var asvårt att hitta, och jag vet redan att det finns APAN men då kan man likagärna göra TCAP . Om jag varit kewl hade jag kunna gjort TCAP eller liknande . har alla ingridienser bara köpa 1 flaska aceton men har tröttnat på smällar. vill göra en ss raket med fin payload istället.

Säg till om ett halvår när du lyckats få en raket att flyga med lagom fördröjning.
Citera
2007-04-03, 11:47
Medlem
Dewunis avatar
Tänkte göra en raket idag om jag får tid, ska hem till farsan och hämta hans gamla pilbåge sen om jag hinenr kan jag slänga ihop en fin liten sats s/s.

Om jag lyckas få den flyga så kan du vara snäll och ge fan i att kalla mig kewl? har inte hållt på med sprängämnen utom svartkrut på en bra tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in