2006-12-30, 15:56
Medlem
wääuus avatar
I år har även Svea bytt ut de små kulorna i knasterskotten mot en stor klump. Inehåller denna klump små separat inneslutna minismällare eller är det nåt ämne som gör att det knastrar?
Citera
2006-12-30, 19:32
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
I år har även Svea bytt ut de små kulorna i knasterskotten mot en stor klump. Inehåller denna klump små separat inneslutna minismällare eller är det nåt ämne som gör att det knastrar?

Det är dragoneggs som är inpressade i en liten krutpuck bara. Perfekt att använda som knasterstjärnor i romerska ljus, ska köpa ungefär 450 såna till då dom kostar under 50öre styck och dom sparar en jävla massa jobb.
Citera
2006-12-30, 22:08
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Det är dragoneggs som är inpressade i en liten krutpuck bara. Perfekt att använda som knasterstjärnor i romerska ljus, ska köpa ungefär 450 såna till då dom kostar under 50öre styck och dom sparar en jävla massa jobb.
Aha nåt vismutsalt eller nåt sånt va? Får väl söka
Jag morlade ner litegrann och det knastrar fint, så jag byggde en starmine eller vad det heter med endast en sån i och en kort stubin på, få se om det blir fint
Citera
2006-12-30, 22:15
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Aha nåt vismutsalt eller nåt sånt va? Får väl söka
Jag morlade ner litegrann och det knastrar fint, så jag byggde en starmine eller vad det heter med endast en sån i och en kort stubin på, få se om det blir fint

Mortla för fan inte dragoneggs. Dom är kända för att vara känsliga som fan, dom är nästan i klass med klorat-svavel mixar.
Gör en starmine med bara själva puckarna i, då får du en chrysantemumsvans och fint knaster efter stjärnan.
Citera
2006-12-30, 22:17
Medlem
zoccers avatar
Jepps!
Vismuttrioxid eller blytetraoxid. Nuförtiden har man väl skippat blytetraoxiden. Blanda med magnalium, kopparoxid och aluminium. Gör dom små, högst några mm, annars knastrar dom inte eller knastrar dåligt. Bind med NC-lack. Prima med något utan nitrater, det kan förstöra knastret.
Citera
2006-12-30, 22:20
Medlem
wääuus avatar
Ah misstänkte att de var känsliga så jag mortlade lite för att prova, nu måste jag bara försöka mortla igång skiten ju!
Hehe, vad ingår mer i dem än vismutoxiden?
Citera
2006-12-30, 23:54
Medlem
Silverturks avatar
Kolla inlägget ovan!

Eller här;
http://members.shaw.ca/gryphon223/PFP/

Ganska långt ner, Crackling microstars
Citera
2006-12-30, 23:59
Medlem
wääuus avatar
Oj tack! Konstigt att jag inte såg det, jag tar väl fan inte tre minuter på mig per inlägg?
Citera
2006-12-31, 00:08
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Underbar länk!!!
----->Favoriter!

Ja, det är en bra länk. Tyvärr har det smugit sig in lite felaktigheter där, men de rättas väl till med tiden antar jag. Den har också potential att växa till sig och bli riktigt bra, så visst försvarar den sin plats bland favoriterna.
Citera
2007-01-01, 21:46
Medlem
klos_s avatar
Jag kom på en sak igår, Om man skulle satt/doppat/geggat bariumnitrat på 2 st 15cm järntrådar(Bara 3cm i mitten av tråden). Och tejpat fast dem på raketmotron(böjt dem på 3st ställen, 5cm mellan varje böj) så att bariumnitratgeggan sitter framför dysan, Och så när man tänder på raketen och den flyger iväg så vår den en grön svans.

http://img164.imageshack.us/my.php?image=ballsamwu7.png

En liten bild om ni inte förstod det jag berättade...

/Mvh Klos
Citera
2007-01-01, 22:00
Medlem
#1 Pyrotechnicss avatar
Nån som vet vad M står för i M-80, och vad står 80 för...80 gram kanske?
Citera
2007-01-01, 22:11
Medlem
unknown users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #1 Pyrotechnics
Nån som vet vad M står för i M-80, och vad står 80 för...80 gram kanske?

nej nej nej, en M80 innehåller INTE 80gram flash, redig smällare det skulle bli i så fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in