2006-12-07, 11:01
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown user
sy dom av brandfilt, annars finnt det speciella brand-handskar å köpa, svetshandskar har jag på jobbet, men de är av läder och luktar apa å blir stenhårda i kontakt med eld

Cheers
Hmm, brandfilt skulle ju fungera bra lätt att få tag på också.
Citera
2006-12-07, 15:17
Medlem
unknown users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Hmm, brandfilt skulle ju fungera bra lätt att få tag på också.

japp, bara å köpa lite å fram med din femenina sida å börja sy
Citera
2006-12-07, 15:53
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Citat:
Pappersrör med plugg i vardera ändan och stubinen i mitten fungerar bra. Sen är också "polumnas", triangelsmällare lätta att göra och de smäller förvånansvärt bra.

Okej.

Tack , ska genast sätta igång!
Citera
2006-12-09, 16:41
Medlem
wääuus avatar
Jag har funderat på en grej: går det att använda hexametylentetraamin-dinitrat som booster för AN baserade sprängmedel?
Eller jag antar att det GÅR men ja...
HMTA-DN lär ju kickas igång med litelite ATCP, man kanske rent av kan blanda dem för att sedan kicka igång detta med lite ATCP.
Men hur kraftigt är det och hur lätt sparkar man igång skiten?
Det verkar tyvärr vara lite hygroskopiskt...
Citera
2006-12-09, 20:08
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown user
japp, bara å köpa lite å fram med din femenina sida å börja sy
Hehe
Citera
2006-12-10, 17:46
Medlem
klos_s avatar
Nu har jag en fråga.. Men vilken värme brinner Discoverys(rymdfärjan) raketer? Då menar jag både Al/AP Raketerna och väte/Syre-raketerna....

Jo jag skrev nog fel.. .. Vet inte vad jag fick det ifrån.. :S.

/Mvh Klos
Citera
2006-12-10, 18:31
Medlem
Naturvetarens avatar
Jag har ingen anning, borde stå på NASA:s hemisida eller liknande. Vad jag funderar på är; de har väl syre i sina raketer och inte kvävgas? Jag tror min käre klos_ har rört ihop det...
Citera
2006-12-10, 20:31
Medlem
wääuus avatar
Jag tror vår käre klos skrev fel faktiskt
Citera
2006-12-10, 23:49
Medlem
Sir Psycho Sexys avatar
rökbomb för villaområdet

tänkte röra ihop några ss-bomber modell större för nyår. vill ha rejält med rök, men inte nåt giftigt eller alltför illaluktande. har gjort en hel del ssbomber innan, och då bara blandat skiten och kört... skulle hellre ha en fast massa att jobba med dock. förslag? har ju provat det där med att smälta sockret på spisen som liten, och självklart tog skiten fyr å rök ner köket. provade nu om det kanske skulle funka att smälta sockret i en burk i kokande vattenbad, men de funka inte, kollad senare upp smältpunkt, och den skulle visst ligga runt 180C såå... och nej, är för bekväm för att trask ut i skogen med ett spritkök...

några bra förslag? lösa upp det i något kanske? vatten lär väl vara omöjligt att få ur det. blanda ner i smält stearin?
Citera
2006-12-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Psycho Sexy
tänkte röra ihop några ss-bomber modell större för nyår. vill ha rejält med rök, men inte nåt giftigt eller alltför illaluktande. har gjort en hel del ssbomber innan, och då bara blandat skiten och kört... skulle hellre ha en fast massa att jobba med dock. förslag? har ju provat det där med att smälta sockret på spisen som liten, och självklart tog skiten fyr å rök ner köket. provade nu om det kanske skulle funka att smälta sockret i en burk i kokande vattenbad, men de funka inte, kollad senare upp smältpunkt, och den skulle visst ligga runt 180C såå... och nej, är för bekväm för att trask ut i skogen med ett spritkök...

några bra förslag? lösa upp det i något kanske? vatten lär väl vara omöjligt att få ur det. blanda ner i smält stearin?

Jag och polaren gjorde en där vi smälte sockret. Vi hade väldigt lågvärme på spisen, tog länmgre tid men det tog sig inte.
Citera
2006-12-11, 00:35
Medlem
Sir Psycho Sexys avatar
jo, självklart går det. men vill inte ta risken. vill inte riskera att sabba relationerna med min hyresvärd om jag gör det här. och vill inte få igång morsan igen nu när hon väl har lugnat ner sig efter x antal år om jag gör den hemma. vore inte bra om det tog fyr, är ju inte direkt farligt, men det blir ett jävla liv.
har läst nånstans om sirap..? kan det vara nåt?
förresten, det sockret jag värmde i vattenbad blandade jag lite vatten i (löste upp) och fortsatte värma. tröttnade till slut och ställde så det kunde kylas av. blev som sirap typ. gott som fan ju!
består sirap av socker löst i vatten eller??

fler förslag tack
Citera
2006-12-11, 01:35
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Psycho Sexy
jo, självklart går det. men vill inte ta risken. vill inte riskera att sabba relationerna med min hyresvärd om jag gör det här. och vill inte få igång morsan igen nu när hon väl har lugnat ner sig efter x antal år om jag gör den hemma. vore inte bra om det tog fyr, är ju inte direkt farligt, men det blir ett jävla liv.
har läst nånstans om sirap..? kan det vara nåt?
förresten, det sockret jag värmde i vattenbad blandade jag lite vatten i (löste upp) och fortsatte värma. tröttnade till slut och ställde så det kunde kylas av. blev som sirap typ. gott som fan ju!
består sirap av socker löst i vatten eller??

fler förslag tack

Det går utmärkt att smälta ihop SS på spisen så länge man är försiktigt och inte har mer värme än nödvändigt. Om man nu känner att man saknar bollkänsla helt och hållet så går det ju att smälta socker i ett varmt oljebad. Då är det lättare att kontrollera värmen.

Citat:
vore inte bra om det tog fyr, är ju inte direkt farligt, men det blir ett jävla liv.
Inte direkt farligt? Jag skulle nog kalla en kastrull med brinnande SS på spisen som jävligt farligt och med stor spridningsrisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in