2006-12-05, 16:49
Medlem
klos_s avatar
Skulle man kunna göra en mini-vätebomb om man la i 1 dl 60% saltsyra i en tjock colaflaska och sen la i en bil zink lr aluminium. Och i sista stund tända en eltändning?

EDIT: Man skulle ha haft korken på och där eltändningen går in skulle det varit tätt..
kom på iden när jag såg att någon hade gjort detta fast utan att tända på den.. Så inget SWI om det lät så.

/Mvh Klos
Citera
2006-12-05, 17:18
Medlem
wääuus avatar
Hmm du lär ju inte få någon fusion av deuterium och väte eller tritium eller vad det är utav det...

Men altså flaskan smäller ju även om du inte har eltändning i den, dessutom blir det nog för mycket väte i flaskan i förhållande till syret för att det ska antändas i den. Men lägg en marshall bredvid den lite ovanför typ på en tegelsten eller nåt.
Citera
2006-12-05, 17:23
Medlem
klos_s avatar
Nej det "Fusion" som i de stora sakerna men kommer det bli en större smäll en vad det blir om man tar en kolaflaska och torr-is?..

OBS: Detta är inget jag tänker gör a i nuläget...

/Mvh Klos
Citera
2006-12-05, 21:19
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Skulle man kunna göra en mini-vätebomb om man la i 1 dl 60% saltsyra i en tjock colaflaska och sen la i en bil zink lr aluminium. Och i sista stund tända en eltändning?

EDIT: Man skulle ha haft korken på och där eltändningen går in skulle det varit tätt..
kom på iden när jag såg att någon hade gjort detta fast utan att tända på den.. Så inget SWI om det lät så.

/Mvh Klos

Wow, vart får du tag i 60% saltsyra?

Citera
2006-12-05, 21:20
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Wow, vart får du tag i 60% saltsyra?

(Oserriöst)

Man tar ju förfan 30% saltsyra och häller i 30% salt som är 30%
(/oserriöst)

Jag menade 30%..Såg det nu

/Mvh Klos
Citera
2006-12-06, 15:27
Medlem
Jomazis avatar
Ojdå, mycket mat åt min gräsklippare. / mod.
Citera
2006-12-06, 15:42
Medlem
unknown users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av very dangerous
fick mitt saltpeter i går för 280 kr!!!

WTF? jag betällde ju mitt innan dig(?) och de har fortfarande inte kommit

Cheers

Edit: Ringde dom idag å hörde vart mitt kkp var nånstans.. å dom hadde inte fått det med lastbilen igår, å dom visste inte när de skulle komma, troligtvis med nästa lastbil om nån vecka :sad: hur ska jag överleva ett nyår utan BP eller ss-raketer om det inte kommer?
Citera
2006-12-06, 18:35
Medlem
zalimoons avatar
Okej, ny fråga igen, om man öppnar en cola flaska/burk, och den är lätt ruskad så pyser ju kolsyra ut.

Blir flaskan/burken lättare då.

Eller blir den tyngre?
Citera
2006-12-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown user
WTF? jag betällde ju mitt innan dig(?) och de har fortfarande inte kommit

Cheers

Edit: Ringde dom idag å hörde vart mitt kkp var nånstans.. å dom hadde inte fått det med lastbilen igår, å dom visste inte när de skulle komma, troligtvis med nästa lastbil om nån vecka :sad: hur ska jag överleva ett nyår utan BP eller ss-raketer om det inte kommer?

du ska inte klaga.. jag hade ju inte ens råd att köpa det hela jue.... 460 kr NEJ TACK. men nu undrar jag bara om ni tror att man kan prata med de lokala jordgubbsodlarna.. de kanske har litegranna som man kan få köpa
Citera
2006-12-06, 23:35
Medlem
WLXs avatar
Finns det någon/några kemikalietillverkare inom EU som utför synteser på beställning och gör det utan större krångel och till vettigt pris?
Citera
2006-12-07, 06:14
Medlem
Gunpowderfreaks avatar
Hej! ,
Sökte på BP "behållare" hittade dock inget , men till saken.
Undrar bara vilka behållare ni använder till saluter med svartkrut.
Flash är ju mycket starkare men har ej tillgång till detta.
Mitt CIA-krut ( tack Jomazi ) är för tillfället på torkning och ska precis göra en behållare.

Man kan ju självfallet göra Bottle-salutes men letade mest efter nått m-80 liknande.
Har läst att m-80 inte lämpar sig till BP.
Stämmer det?

MVH//
Citera
2006-12-07, 09:01
Medlem
zoccers avatar
Pappersrör med plugg i vardera ändan och stubinen i mitten fungerar bra. Sen är också "polumnas", triangelsmällare lätta att göra och de smäller förvånansvärt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in