2012-03-23, 10:49
  #553
Medlem
Jag vill fortfarande vänta ett tag innan jag köper en, vill inte ha någon stekhet platta eftersom jag hade tänkt att spela mest.


Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Digitalinn i linköping bara flinar och säger att "vi hoppas på att kunna sälja den imorgon". Borde dom inte ha den i lager om dom ska kunna sälja imorgon? Och ingen tar emot förbokningar! gah, jag jobbar till 0500.. i-landsproblem!


Skulle aldrig rekommendera någon att köpa någonting på digital inn, riktigt värdelöst rakt igenom. Dryg personal, ockerpriser, supporten (i alla fall i Stockholm) är en tjock person med hjärtproblem som har den äckligaste andedräkten du kan tänka dig. Mail har jag aldrig fått svar på.

Näe det är inget att ha.
Citera
2012-03-23, 10:50
  #554
Medlem
freddemaltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex1te
Vad är egentligen den stora skillnaden mellan 2an och 3an?
Tittade på Apple's introduktionsvideo på youtube men blev inte övertygad ett dugg, vad lockar er?
  • 4G LTE data - upp till 10x snabbare än 3G
  • Högupplöst Retina-skärm (det mänskliga ögat kan ej se pixlarna samt bättre färgåtergivning)
  • Förbättrad bakre kamera (samma som används i iPhone 4S) på 5 megapixel (inga gryniga bilder längre)
  • 1080p videoinspelning (HD)
  • A5X processor med Quad Core grafikprocessor
  • iPad diktering (så att man kan läsa in text i sina mail, anteckningar etc - dock bara på engelska ännu)
Citera
2012-03-23, 10:52
  #555
Medlem
Supernöjd med min nya padda vad rekommenderar ni för appar, det är min första padda så lite tips uppskattas
Citera
2012-03-23, 11:10
  #556
Medlem
skachsos avatar
Vilka butiker säljer nya Ipad över disk idag? elgiganten gör det ej, vad jag kan se...
Citera
2012-03-23, 11:17
  #557
Medlem
[quote=skachso]
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
32Gb helt klart! 64Gb är för mycket tycker jag, och verkar som dina behov stämmer in på 32gb och tycker jag!

Jätte tack....
Hoppas du nu blir nöjd så jag inte gjort bort mig så att du tycker att det är pga mig som du har för lite utrymme!
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Gött att du fick en :-) ska köpa ett skydd nu bara
Jag köpte ett smart cover mörkgrått direkt. Nu blir det att bara köpa till en baksida, gillar att man kan ta bort Apples egna smart cover, annars hade jag köpt något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Supernöjd med min nya padda vad rekommenderar ni för appar, det är min första padda så lite tips uppskattas
Samma här! Vart stod du? Bland de 30 första?

Vad tycker du om MacForums personal? Första köpet därifrån någonsin, måste säga att jag tyckte de hanterade alltid lysande.

Skulle man inte kunna skapa en stor App-tråd? iPad / Android i olika då för enkelhetens skull.
Citera
2012-03-23, 11:18
  #558
Medlem
Bazinga90s avatar
Skriver nu ifrån en nyinköpt Ipad 3 32 GB wifi (blev en svart), allt flyter på bra för tillfället! Det var väldigt fascinerande att som beteendevetare (som jag är) studera hur de butiksanställda beter sig. Oerhört professionella med grundläggande psykologiska teorier för att få mig som kund att känna mig unik och som att jag går i en "härlig gemenskap". När jag går ut ur butiken säger de grattis till ett väldigt bra köp och att den kommer att öppna nya innovativa portaler för mig. Jag kan inte göra annat än att le för mig själv.
Citera
2012-03-23, 11:19
  #559
Medlem
Först tänkte jag inte köpa en, sen tänkte jag köpa en, sen tänkte jag vänta någon månad, sen tänkte jag vänta på nästa modell, sen stod jag där plötsligt med en kartong i handen......

Blev en svart 64GB iPad3 4G. Jag har ju råd, jag röker inte....

Så nu har jag plötsligt 3 st iPad.

1 st iPad2 64GB WiFi svart
1 st iPad2 64GB WiFi+3G svart
1 st iPad3 64GB WiFi+4G svart.

Riktigt så var det ju inte tänk och jag kan, eller vill inte, ha kvar alla, så jag får hitta på en lösning på nåt sätt.

Var hur som helst ingen kö på ElGiganten här i stan. Jag impulsade mig in genom dörrarna vid 10:15 och det såg lika yrvaket ut både utanför och innanför som vilken dag som helst, 2-3 kunder i butiken. En person hade hämtat en iPad3 före mig från lagret som var förbokad.


Dr Tinnitus
Citera
2012-03-23, 11:19
  #560
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Supernöjd med min nya padda vad rekommenderar ni för appar, det är min första padda så lite tips uppskattas

Grattis till din nya iPad!

Facebook, facebook messenger, twitter, skype, SMHI väder, UD resklar, spotify, Min resa (SJ), prisjakt, svt play, sveriges radio play, swedbank, tv4 play, tv.nu, sf bio, max locator, iBooks, airport utility, wikipedia

spel: angry birds, bejeweled, cut the rope, doodle jump, flight control, fruit ninja, dungeon hunter, slice it

Bara leta på iTunes på iPad appar se till att du får iPad versionen i dom appar som har en för iPhone + en för iPad. Finns nog gott om app trådar på forumet eller google!
Citera
2012-03-23, 11:22
  #561
Medlem
[quote=malkia]
Citat:
Ursprungligen postat av skachso
Hoppas du nu blir nöjd så jag inte gjort bort mig så att du tycker att det är pga mig som du har för lite utrymme!

Jag köpte ett smart cover mörkgrått direkt. Nu blir det att bara köpa till en baksida, gillar att man kan ta bort Apples egna smart cover, annars hade jag köpt något annat.

Samma här! Vart stod du? Bland de 30 första?

Vad tycker du om MacForums personal? Första köpet därifrån någonsin, måste säga att jag tyckte de hanterade alltid lysande.

Skulle man inte kunna skapa en stor App-tråd? iPad / Android i olika då för enkelhetens skull.

Riktigt trevliga va dem jag stod precis där staketet började
Citera
2012-03-23, 11:25
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Först tänkte jag inte köpa en, sen tänkte jag köpa en, sen tänkte jag vänta någon månad, sen tänkte jag vänta på nästa modell, sen stod jag där plötsligt med en kartong i handen......

Blev en svart 64GB iPad3 4G. Jag har ju råd, jag röker inte....

Så nu har jag plötsligt 3 st iPad.

1 st iPad2 64GB WiFi svart
1 st iPad2 64GB WiFi+3G svart
1 st iPad3 64GB WiFi+4G svart.

Riktigt så var det ju inte tänk och jag kan, eller vill inte, ha kvar alla, så jag får hitta på en lösning på nåt sätt.

Var hur som helst ingen kö på ElGiganten här i stan. Jag impulsade mig in genom dörrarna vid 10:15 och det såg lika yrvaket ut både utanför och innanför som vilken dag som helst, 2-3 kunder i butiken. En person hade hämtat en iPad3 före mig från lagret som var förbokad.


Dr Tinnitus
Kanske är emot reglerna, men måste ändå fråga. Eller vi gör såhär, (för att komma undan reglerna)
Bor du i en storstad? För 3 kunder verkar väl ändå lite lite?

Du gillar svart? Någon förklaring? Eller du har bara bestämt dig att du inte gillar vit kanske?
Skulle vilja veta varför, köpte ju själv en vit, men skoj att höra vad andra tycker!
Citera
2012-03-23, 11:27
  #563
Medlem
Tack för tipset många bra appar där har hittat en antecknings App som verkar riktigt bra dock är den buggad i och med retina skärmen, Upad heter den någon som testat den?
Citera
2012-03-23, 11:29
  #564
Medlem
[quote=svartbil]
Citat:
Ursprungligen postat av malkia

Riktigt trevliga va dem jag stod precis där staketet började
Förresten, hur gick det för dig att sätta upp din iPad? För mig (och min bror) funkade det inte att sätta upp den via Wifi, kanske inte funkar i Sverige?

Hur är "värmeproblemet" för dig? Jag testa den lite förut, inget spel dock. Men den kändes ju sval ifall man skulle jämföra min gamla iPhone 3Gs som blir extremt varm när man kör spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in