Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Sambon ska kanske åka över till USA i jobbet och jag funderar på att låta honom inhandla en padda till mig. Hur blir det om man köper en från USA? Det fungerar med svenska simkort om man vill ha 3G/4G varianten? Hur mycket kan den kosta där jmf med här hemma? Kan det bli några problem med att köpa den från Usa?
Blir mycket frågor men ni här är ju proffs

Om man köper versionen från AT&T så fungerar den i de svenska näten, versionen från Verizon fungerar inte i Sverige. Ingen aning om priset, men tänk på att det kan hända att han blir stoppad i tullen och får betala lite då. Men plockar man bara upp den ur förpackningen (och slänger förpackningen) så blir det ju inget problem. Några andra problem ska det inte bli, jo laddkontakten ser väl lite annorlunda och USA använder inte 230 Volt som i Sverige. Men det finns ju konverterare eller nya laddare att köpa på bla Kjell & Co.