2012-05-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamboni11
Är det någon som fått sin nya Ipad 32 GB WiFI levererad ?
Den verkar ju inte finnas någonstans !

Jag bokade en sån i slutet av mars och då sa de först två veckor.
Efter två veckor sa de 8 maj har jag för mig. Då köpte jag en med 3g istället för de var inne.
Konstigt att de aldrig kommer
Citera
2012-05-15, 21:31
Medlem
Jo förresten, jag har page både på datorn och ipaden. Finns det nått sätt att göra så att de synkroniserar automatiskt med varrandra?
Citera
2012-05-16, 10:24
Medlem
Någon som har en sån Ipad Joystick ? Som man fäster med sugproppar`?? Köpte en sån från teknikproffset, och tänkte höra om någon annan har en fast med annat märke? Tycker min lossnar ganska lätt om det är något fel på den eller om alla är såna
Citera
2012-05-16, 18:53
Medlem
Sambon ska kanske åka över till USA i jobbet och jag funderar på att låta honom inhandla en padda till mig. Hur blir det om man köper en från USA? Det fungerar med svenska simkort om man vill ha 3G/4G varianten? Hur mycket kan den kosta där jmf med här hemma? Kan det bli några problem med att köpa den från Usa?

Blir mycket frågor men ni här är ju proffs
Citera
2012-05-16, 19:23
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Sambon ska kanske åka över till USA i jobbet och jag funderar på att låta honom inhandla en padda till mig. Hur blir det om man köper en från USA? Det fungerar med svenska simkort om man vill ha 3G/4G varianten? Hur mycket kan den kosta där jmf med här hemma? Kan det bli några problem med att köpa den från Usa?

Blir mycket frågor men ni här är ju proffs
Om man köper versionen från AT&T så fungerar den i de svenska näten, versionen från Verizon fungerar inte i Sverige. Ingen aning om priset, men tänk på att det kan hända att han blir stoppad i tullen och får betala lite då. Men plockar man bara upp den ur förpackningen (och slänger förpackningen) så blir det ju inget problem. Några andra problem ska det inte bli, jo laddkontakten ser väl lite annorlunda och USA använder inte 230 Volt som i Sverige. Men det finns ju konverterare eller nya laddare att köpa på bla Kjell & Co.
Citera
2012-05-18, 23:23
Medlem
BlondinBalles avatar
Finns det något sätt att scrolla ner snabbt?

Som tips kan jag nämna att du kan scrolla högst upp genom att trycka snabbt på klockan.
Citera
2012-05-19, 00:30
Medlem
Vad kan man göra....

När man växlar mellan program så tappar ipaden informationen ibland och om man hoppar mellan ett program och webläsaren så laddar den om sidan. Kan man göra något för att detta inte skall ske?
Citera
2012-05-19, 12:43
Medlem
notna157s avatar
Har ett mobilt bredband kontant från Comviq som samlar damm hemma eftersom datorn är död. Min fråga nu är om jag kan "klippa sönder" simkortet så att det passar i iPaden och då kunna surfa ganska billigt någon gång i land istället för att ha ett abonnemang som jag bara behöver någon gång k månaden.
Spontant känner jag att det borde gå, men man vet ju aldrig vad Comviq/Apple har för restriktioner.
Citera
2012-05-19, 16:24
Medlem
BlondinBalles avatar
Ja det går att klippa men det du ska se upp med är att det kan bli ett helvete eller rent av omöjligt att få ut. Fäst en fiskelina/tråd så du kan dra ut det sen.
Citera
2012-05-19, 16:26
Medlem
irrblosss avatar
Man kan även beställa ett microsim från operatören eller köpa en simkortsstans, finns bland annat hos Kjell & Co.
Citera
2012-05-19, 17:15
Medlem
Googlas avatar
edit, fixat
Senast redigerad av Googla 2012-05-19 kl. 17:18.
Citera
2012-05-19, 23:41
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Ja det går att klippa men det du ska se upp med är att det kan bli ett helvete eller rent av omöjligt att få ut. Fäst en fiskelina/tråd så du kan dra ut det sen.

Är det inte en hållare som den på iPhone till iPad ocksåför simkort? Då ska det väl intevara så stora problem, eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in