2012-09-08, 19:00
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Har en liten fråga här till alla som innehar den nya Ipaden. Storlek kvittar.
Hur ofta laddar ni den? Hur mycket krävs för att batteriet ska bli kasst så att säga, och då menar jag antal laddningar totalt under hela ipadens livstid.
Använder jag iPaden till mycket filmtittande brukar det bli var annan till var tredje dag den behöver laddas.
Det krävs nog rätt mycket för att batteriet ska bli riktigt dåligt, men visst det försämras ju såklart en liten aning hela tiden.
Citera
2012-09-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Räcker till 10 timmars surf eller filmtittande, inte lika länge när du spelar. Sedan ska det enligt Apple vara så att batteriet bibehåller 80 % av sin kapacitet efter 1000 laddningar.

Okej...
Antar att man bara kör på som vanligt då.
Den är ju till för att användas
Citera
2012-09-08, 19:27
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Jag har precis fixat plex på datorn samt på ipaden. Till min stora besvikelse så måste allt raras upp innan man kan spela upp det på paddan.

Finns det nån plugin/fix för detta?

Om inte, finns det nån App som läser direkt från rar? Vet att xbmc gör det men då måste jag jailbreaka och det pallar jag inte nu då iOS 6 kommer inom kort.

Helt värdelöst är det finns väl inte en människa i världen som sitter och rarar upp allt man har laddat ner. Iaf inte om man är medlem på en sida där seeda är ett krav.

Bumpar denna, ingen som vet?
Citera
2012-09-08, 20:30
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Bumpar denna, ingen som vet?
Varför skulle man inte rara upp? Dummaste jag hört.

Jag kör xbmc remote på min till TVn det funkar fin fint
Citera
2012-09-08, 21:00
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Varför skulle man inte rara upp? Dummaste jag hört.

Jag kör xbmc remote på min till TVn det funkar fin fint

Som jag skrev så tankar jag inte från tex piratebay, så jag måste seeda efter att jag har laddat ner en release. Har ingen lust att ha kvar en upprarad plus rarfilerna.

Ska kolla upp ditt tips!

Edit: xbmc remote är väl bara en fjärrkontroll?
Senast redigerad av mphummer 2012-09-08 kl. 21:03.
Citera
2012-09-08, 21:57
Medlem
schletters avatar
Hade tänkt skaffa mig en iPad och var först inne på en iPad 2, men när jag såg att man för endast tusingen mer kunde få denna fantastiska skärm har jag börjar tveka. Jag undrar om man kan använda iPaden effektivt till lättare bildredigering? Jag vet att iPhoto finns, men motsvarar det mac-versionen?
Citera
2012-09-09, 00:10
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schletter
Hade tänkt skaffa mig en iPad och var först inne på en iPad 2, men när jag såg att man för endast tusingen mer kunde få denna fantastiska skärm har jag börjar tveka. Jag undrar om man kan använda iPaden effektivt till lättare bildredigering? Jag vet att iPhoto finns, men motsvarar det mac-versionen?

Det finns en enkel version av Photoshop som ska vara ganska okej. Lägg till en stylus så har du en ganska användbar pryl för att redigera smidigt. Basic, men smidigt.
Citera
2012-09-11, 02:34
Medlem
huntermcees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Använder jag iPaden till mycket filmtittande brukar det bli var annan till var tredje dag den behöver laddas.
Det krävs nog rätt mycket för att batteriet ska bli riktigt dåligt, men visst det försämras ju såklart en liten aning hela tiden.

Laddar i princip varje dag, ibland varannan (har då 50 % kvar i batterikapacitet). Dem dagarna jag inte använder plattan så mycket så brukar det räcka med 1-2 ggr/vecka.
Citera
2012-09-11, 18:11
Medlem
Vet inte om det är rätt tråd, men jag frågar ändå.

Jag jailbreakade precis min iPad 3, men jag har ingen bra källa att tanka apps ifrån. Jag undrar nu om någon har en bra källa de kan dela med sig av där många bra och nödvändiga appar finns att tanka!
Citera
2012-09-11, 20:34
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbaar
Vet inte om det är rätt tråd, men jag frågar ändå.

Jag jailbreakade precis min iPad 3, men jag har ingen bra källa att tanka apps ifrån. Jag undrar nu om någon har en bra källa de kan dela med sig av där många bra och nödvändiga appar finns att tanka!
Lägg till http://cydia.hackulo.us/ och sen ladda ner installous så får du en app som är som AppStore bara att allting är gratis Vet ej hur det är
Med iPad program där eftersom jag inte jbat min iPad än.
Citera
2012-09-11, 21:10
Bannlyst
Kommer iPad 3 få Siri iom. iOS 6?
Citera
2012-09-11, 21:14
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Kommer iPad 3 få Siri iom. iOS 6?

Ja.