Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ser att du har problem vilket såklart inte är kul. Men vad har du lyckats ställa till med?
Exakt vad är det du har gjort, alltså vad gjorde du från början? Har du Mac eller PC?
De problem du har fått nu har jag aldrig råkat ut för trots 10 år med iTunes och en radda med iPod/iPhone/iPad.
Ställde du från start in din nya iPad som en ny enhet i iTunes, eller valde du att återskapa från en säkerhetskopia?
Jag har länge haft tre olika iOS-enheter inkopplade samtidigt till mitt iTunes, de har utan problem kunnat synkas samtidigt och alla har olika kompotter av appar musik och annat. Men det har aldrig blivit nåt knas. Igår hade jag hela fyra olika iOS-enheter inkopplade och alla synkade samtidigt utan problem.
Nog för att iTunes inte är perfekt eller helt felfritt, vad är det egentligen här i världen. Men oftast brukar det visa sig att det är man själv som ”tabbat” sig när man får problem med iTunes.
Dr Tinnitus
Det är säkert mitt fel, men menar ifall det är så krångligt så man inte kan lösa det eller enkelt få tillbaka alla appar utan först måste fabriksåterställa för att sedan återställa från säkerhetskopia från iCloud så tycker jag i alla fall att det är ruskigt dåligt.
(Det där med olika iOS-enheter är även det ett problem för mig, jag har en iPhone 3GS som jag använder flitigt, när jag hittar något roligt eller blir tipsad i klassen laddar jag ner det och börjar spela lite ibland, sedan inser jag hur tråkigt och slöseri med tid det är så jag tar bort det. Sedan kopplar jag in min iPhone i datorn och synkar, (automatiskt..) då lägger iTunes tillbaka appsen som jag tagit bort av någon konstigt anledning? VARFÖR?)
Nu till svar. Första när jag köpte den igår så ställde jag in den som en ny enhet för att det är min första iPad. Fick det inte att fungera med Wifi så jag valde att koppla in den via iTunes, fungerade utmärkt, tydligen glömde jag registrera den för tidigare idag när jag skulle koppla in den med USB fick jag upp att jag skulle registrera den. Då gjorde jag det och den synkade än en gång automatiskt med min iPad. Jag tryckte bort detta och iTunes tog helt plötsligt bort alla mina appar... (Detta hände med iPhonen när jag skulle uppgradera till iOS 5 och jag hade säkerhetskopierat, det kända problemet..)
Jag hade tur och hade tidigare säkerhetskopierat till iCloud, fick fabriksåterställa iPaden och börja om, denna gången valde jag att använda Wifi och ställa in iPaden med och återställa den från en tidigare iPad, då 10 minuter tidigare.
Vet inte ifall jag skall skriva med, får helt enkelt fråga ifall det var något som jag hade glömt! TACK! Behöver hjälp för att få AVPlayerHD att funka och iTunes att funka framför allt nu när jag även tog Tele2-dealen med 345kr/månad med en gratis iPhone 4S.
Du får nog läsa att för att förstå, kan inte ge en TL;DR version. Tacksam ifall du/någon annan läser och hjälper mig! Uppskattas!
Jag har PC, iPhone 3GS & nu iPad 3.