2012-03-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Kan också surfa utan problem. Men det är något med mottagningen som inte stämmer.
Tex min laptop hittar 10 st wifi nätverk. Men ipad hittar bara 4 st.

Inte bra om man är på semester och vill ansluta till hotell.

Det är väl rätt vanligt att två olika apparater kan hitta olika många nätverk, snarare är det väl rätt sällan alla apparater hittar exakt lika många och samma nätverk på samma plats.

Inget att ligga och fundera på så länge grejorna fungerar i övrigt.

Dr Tinnitus
Citera
2012-03-24, 19:00
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är väl rätt vanligt att två olika apparater kan hitta olika många nätverk, snarare är det väl rätt sällan alla apparater hittar exakt lika många och samma nätverk på samma plats.

Inget att ligga och fundera på så länge grejorna fungerar i övrigt.

Dr Tinnitus

Lätt att säga, men en stor anledning till att jag köpt prylen är att jag vill använda den istället för min laptop när jag är utomlands. Samma laptop som för övrigt knappt kunde hitta vissa hotells wi-fi.

Klart den ska hitta minst lika många nätverk, den är ju byggd för att vara mobil.
Citera
2012-03-24, 19:32
Medlem
Får problem när jag nu sätter in min iPad. Jag har laddat ner apps och när jag nu kopplar in den med USB så står det "Återställ som nu iPad" - "Återställ från säkerhetskopia från: ..." Har jag har 2 alternativ, en iPhone och en iPhone 12 oktober 2011. Ingen aning vad som är skillnaden.

Men tidigare så tryckte jag Återställ som nu iPad men det låter som att den då kommer att ta bort alla mina appar så jag får ladda ner dem igen. Men jag måste använda den via iTunes när jag nu ska överföra filmer till AVPlayer HD via USB.

Hur tycker ni att jag ska göra?
Citera
2012-03-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Lätt att säga, men en stor anledning till att jag köpt prylen är att jag vill använda den istället för min laptop när jag är utomlands. Samma laptop som för övrigt knappt kunde hitta vissa hotells wi-fi.

Klart den ska hitta minst lika många nätverk, den är ju byggd för att vara mobil.

Även om man är i samma rum, har grejorna på samma bord, så är radiosignaler så märkliga att de helt normalt kan ge olika signalstyrka på dessa två apparater, även om det är två identiska apparater.

Är det två olika apparater så är det massor med saker som kan påverka.

Kvaliteten på mottagare eller antenn, olika placering av dessa i apparaterna, hur apparaterna hålls vinkel höjd placering i rummet m.m.

Det är därför vanligt att man kan se olika många hittade nätverk på två olika apparater på samma plats, ja även om det är två lika apparater.

Det kan öven vara så att ju mer bärbar och ju mindre batteri grejorna har ju mer ström försöker man spara, vilket kan göra att man kanske prioriterar lite olika på hur ”bra” mottagningen ska vara för att anses vara bra nog för att funka vettigt men ändå spara lite ström.

Dr Tinnitus
Citera
2012-03-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Blir så riktigt jävla förbannad på iTunes, verkligen skräp skulle jag vilja säga. Nu har jag laddat ner appar igår precis de som jag ville ha och lagt dem som jag ville ha dem. Nu när jag kopplar in iPaden för att lägga över någon film och testa på AVPlayerHD så ska den såklart börja om hela processen med att registrera iPaden. (SOM JAG GJORDE IGÅR.) När jag sedan är klar så tro fan att iTunes tagit bort alla mina apps, så nu har jag inga kvar.

Måste väl för fan finnas en förklaring på detta, jag måste ju göra något fel för annars har ju iTunes allvarliga problem.

Söker hjälp.

Edit: Blir ju bara så jävla förbannad, nu har jag alla apps (BLANDAT MED MINA iPHONES APPS) på iTunes. Som tur är hatar jag iTunes och har upplevt att det alltid strular så jag säkerhetskopierade innan, nu har jag en iCloud-kopia, hur får jag enklast tillbaka den nu då? Hittar inget i Inställningar -> iCloud

Citat:
Får problem när jag nu sätter in min iPad. Jag har laddat ner apps och när jag nu kopplar in den med USB så står det "Återställ som nu iPad" - "Återställ från säkerhetskopia från: ..." Har jag har 2 alternativ, en iPhone och en iPhone 12 oktober 2011. Ingen aning vad som är skillnaden.

Men tidigare så tryckte jag Återställ som nu iPad men det låter som att den då kommer att ta bort alla mina appar så jag får ladda ner dem igen. Men jag måste använda den via iTunes när jag nu ska överföra filmer till AVPlayer HD via USB.

Ser att du har problem vilket såklart inte är kul. Men vad har du lyckats ställa till med?

Exakt vad är det du har gjort, alltså vad gjorde du från början? Har du Mac eller PC?

De problem du har fått nu har jag aldrig råkat ut för trots 10 år med iTunes och en radda med iPod/iPhone/iPad.

Ställde du från start in din nya iPad som en ny enhet i iTunes, eller valde du att återskapa från en säkerhetskopia?

Jag har länge haft tre olika iOS-enheter inkopplade samtidigt till mitt iTunes, de har utan problem kunnat synkas samtidigt och alla har olika kompotter av appar musik och annat. Men det har aldrig blivit nåt knas. Igår hade jag hela fyra olika iOS-enheter inkopplade och alla synkade samtidigt utan problem.

Nog för att iTunes inte är perfekt eller helt felfritt, vad är det egentligen här i världen. Men oftast brukar det visa sig att det är man själv som ”tabbat” sig när man får problem med iTunes.

Dr Tinnitus
Citera
2012-03-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ser att du har problem vilket såklart inte är kul. Men vad har du lyckats ställa till med?

Exakt vad är det du har gjort, alltså vad gjorde du från början? Har du Mac eller PC?

De problem du har fått nu har jag aldrig råkat ut för trots 10 år med iTunes och en radda med iPod/iPhone/iPad.

Ställde du från start in din nya iPad som en ny enhet i iTunes, eller valde du att återskapa från en säkerhetskopia?

Jag har länge haft tre olika iOS-enheter inkopplade samtidigt till mitt iTunes, de har utan problem kunnat synkas samtidigt och alla har olika kompotter av appar musik och annat. Men det har aldrig blivit nåt knas. Igår hade jag hela fyra olika iOS-enheter inkopplade och alla synkade samtidigt utan problem.

Nog för att iTunes inte är perfekt eller helt felfritt, vad är det egentligen här i världen. Men oftast brukar det visa sig att det är man själv som ”tabbat” sig när man får problem med iTunes.

Dr Tinnitus
Det är säkert mitt fel, men menar ifall det är så krångligt så man inte kan lösa det eller enkelt få tillbaka alla appar utan först måste fabriksåterställa för att sedan återställa från säkerhetskopia från iCloud så tycker jag i alla fall att det är ruskigt dåligt.

(Det där med olika iOS-enheter är även det ett problem för mig, jag har en iPhone 3GS som jag använder flitigt, när jag hittar något roligt eller blir tipsad i klassen laddar jag ner det och börjar spela lite ibland, sedan inser jag hur tråkigt och slöseri med tid det är så jag tar bort det. Sedan kopplar jag in min iPhone i datorn och synkar, (automatiskt..) då lägger iTunes tillbaka appsen som jag tagit bort av någon konstigt anledning? VARFÖR?)

Nu till svar. Första när jag köpte den igår så ställde jag in den som en ny enhet för att det är min första iPad. Fick det inte att fungera med Wifi så jag valde att koppla in den via iTunes, fungerade utmärkt, tydligen glömde jag registrera den för tidigare idag när jag skulle koppla in den med USB fick jag upp att jag skulle registrera den. Då gjorde jag det och den synkade än en gång automatiskt med min iPad. Jag tryckte bort detta och iTunes tog helt plötsligt bort alla mina appar... (Detta hände med iPhonen när jag skulle uppgradera till iOS 5 och jag hade säkerhetskopierat, det kända problemet..)

Jag hade tur och hade tidigare säkerhetskopierat till iCloud, fick fabriksåterställa iPaden och börja om, denna gången valde jag att använda Wifi och ställa in iPaden med och återställa den från en tidigare iPad, då 10 minuter tidigare.

Vet inte ifall jag skall skriva med, får helt enkelt fråga ifall det var något som jag hade glömt! TACK! Behöver hjälp för att få AVPlayerHD att funka och iTunes att funka framför allt nu när jag även tog Tele2-dealen med 345kr/månad med en gratis iPhone 4S.

Du får nog läsa att för att förstå, kan inte ge en TL;DR version. Tacksam ifall du/någon annan läser och hjälper mig! Uppskattas!

Jag har PC, iPhone 3GS & nu iPad 3.
Citera
2012-03-24, 20:17
Medlem
Citat:

Har bara avplayer på iphonen där kan man föra över via wifi det är jätte smidigt funkar det inte på ipaden med?
Citera
2012-03-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Har bara avplayer på iphonen där kan man föra över via wifi det är jätte smidigt funkar det inte på ipaden med?
Smidigt? Fy i helvete, jag har dock endast Bluray filmer på minst 6GB så är väl därför. Men tar tyvärr för lång tid för att lägga in via Wifi, testade med en film, kom till 56% sedan blev det inget mer med det för den slutade mitt i och fortsatte aldrig då jag inte kom in på AVPlayer-mappen igen i webbläsaren.

Så för mig blir det via USB! Tack ändå!
Citera
2012-03-24, 21:09
Medlem
Någon som har problem med att installera Appen the creeps på sin iPad? Gillade det spelet på iphonen så tänkte passa på att ladda ned det nu när det va gratis men får bara fram en vit skärm nu när jag ska starta spelet.
Citera
2012-03-24, 21:12
Medlem
bizzks avatar
Tjena igen, finns det något sätt att ha en webbläsare med flash?
Citera
2012-03-24, 21:17
Medlem
Citat:
Jaha, då kan jag sätta min högra kula på att det nu kommer att bli en liknande häxjakt och storm på nätet och i media mot Apple (ja från vissa då..) för att någon har (stoppa pressarna...) upptäckt att man kan påverka mottagningen på iPad3 genom att mer eller mindre blåhålla den på ett visst sätt, som det blev när iP4 kom. Som om det inte skulle ha varit känt inom teknikvärlden i väldigt många år nu....

Jaja, folk vill väl ha sin stund i rampljuset....

Jag kan reproducera samma fenomen som killen i filmen på min iPad3 4G. Vilket på sin höjd fick till ett litet ryck i ena ögonbrynet, inte mer.

För det första så håller jag sällan min iPad som i filmen, och det går utmärkt att hålla den på flera olika sätt så att detta fenomen kan undvikas.

Faktum är att hur man än bygger en mottagare så kommer det i princip alltid att finnas en plast där sändare/mottagare/antenner sitter, och skymmer man dessa på något sätt så kan signalen och prestandan påverkas. Detta är välkänt sedan Hedenhös.

Kikar man sen på iPad så är den ju helt knökfull med grejor och det finns sannolikt ingen annan bättre plats att sätta de komponenter som påverkas, utan att det då drar på sig andra nackdelar.

Dr Tinnitus
Jag vet inte om du syftar specifikt på mig i och med att jag quotades, men jag vill klargöra att jag inte upplever det som ett problem utan testade bara för att Derivat bad någon testa.

Älskar min padda, och har nästan helt och hållet ersatt den med min dator. Aldrig ägt en tablet, men gick från Android lur till denna och wow säger jag bara. Nu äger jag också en iPhone
Citera
2012-03-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffe
Jag vet inte om du syftar specifikt på mig i och med att jag quotades, men jag vill klargöra att jag inte upplever det som ett problem utan testade bara för att Derivat bad någon testa.

Älskar min padda, och har nästan helt och hållet ersatt den med min dator. Aldrig ägt en tablet, men gick från Android lur till denna och wow säger jag bara. Nu äger jag också en iPhone

Nejdå, syftade inte alls med siktet på just dig utan pekade med hela armen ut över världen....

Det lustiga är att nu när jag testade med mina båda iPad2, som jag haft i snart ett år utan att märkt ett skit, så kunde jag provocera fram samma fenoment, möjligen att iPad3 är en gnutta känsligare men alla tre ipad (två tvåor och en trea) uppvisar samma fenomen.

Väldigt märkligt att inte världen gråtit ut över sina plågor om detta ”death grip” tidigare när det finns även på iPad2?????

Kanske ett tecken på att det inte är värre än att folk inte ens upptäckt det om ingen pekar ut det för dem, sen får alla ”problem”....

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in