Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Spotify är underbar till paddan, om du har en stereo köp en sladd som du kan koppla in den på.
Jag ser väldigt få användningsområden för en skrivbordsdator nu när jag har paddan. Behöver jag skriva tar jag fram laptop
Snälla, kan du ta dig tid att skriva varför du tycker att en iPad är så mycket bättre och försöka övertala mig. Jag har själv en iPad, iPhone och en PC (Windows). Jag spelar fortfarande DotA2 exempelvis och har därför
ännu (endast en tidsfråga) köpt en MacBook Air/Pro. (Lutar åt Air än så länge, dock kan det bli aktuellt om kanske 1-2 år, då får vi se hur det är)
Men som jag ser det idag så använder jag aldrig Spotify på iPaden, även ifall jag har appen. Det är så mycket skönare att ha det i telefonen, på något sätt känns det smidigare att sitta och lyssna på Spotify i iPhonen. Och skriva är något jag aldrig skulle göra på en iPad (Ifall jag hade tillgång till en stationär/bärbar dator) Jag tycker det fortfarande är för mycket pengar att punga ut 600kr för ett tangentbord till iPaden när jag vet att jag hellre sätter mig vid min stationära dator och skriver. Känns så mycket skönare.
Och vad är det som gör att du väljer iPaden framför din laptop, eller stationära dator. Jag förstår inte, nog för att den är liten och smidig, men jag tycker det är skönare att se på en 24" (ifall man nu har en sådan stor skärm..) skärm än på en liten 9.7".
(Jag är en Apple-fanboy, men har ännu inte lyckats fatta varför jag ska spara min iPad, jag kommer inte sälja den, men jag ångrar nu att jag "slängde" ut pengar på en iPad, jag har hellre lagt 4000kr på en MacBook Air, även ifall jag då skulle välja 11" före 13")
Även en fråga när jag ändå håller på, blir väl i helt fel tråd, men skit samma. Jag har Z-5500 till min stationära dator (fick med till en gammal dator, när far min köpte datorer genom jobbet), är det bara koppla in en 3.5 kabel i dem? Förstår inte riktigt var man i så fall ska koppla in, ser nu att det finns på sidan en not på ett uttag och hörlurar i andra, kanske inte är svårare än så? (Egentligen vet jag inte varför jag skulle koppla in i dem, sitter ju med dem inkopplade i datorn.)
(Har för övrigt även jag en 32GB vit iPad 3 med 3G, precis av samma anledning som föregående talare, latheten att fippla med mobilen och på grund utav batteriet)