2012-08-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Hejsan.

Jag har ett super-problem med min iPad, som jag behöver hjälp med!

Det är så här, att jag har massa bilder på den, som jag vill ta bort, jag har lagt dom i olika mappar i Bilder, och den enda mappen som det går att deleta bilder från är mappen som heter Kamerarulle, resten av bilderna går inte bort, jag har försökt med allt, deleta på iPaden (Papperskorg-ikonen kommer inte ens upp på bilderna i dom andra mapparna), deleta via iTunes, och med flera program som t.ex: Bildinsamling, Disk-Aid och iPhoto, Det enda program som hittar bilderna är Disk-aid, men det går inte att deleta därifrån tydligen, dom andra programmen hittar inte ens mapparna, bara mappen som heter Kamerarulle.

Så snälla, säg, hur deletar jag alla bilder? Jag vill ta bort dom från iPaden, för jag har lagt alla bilder i en annan bild-app som jag använder istället, en app med lösenord på, för jag vill inte att dessa bilder ska kunna tittas på av andra som använder iPaden.

Jag har googlat och googlat i nästan 5 timmar, men hittar inget bra svar. -.-

Tack i förhand.
Airees.
Kanske någon av lösningarna i länkarna i denna tråd kan hjälpa
Citat:
https://discussions.apple.com/thread/3860156?start=0&tstart=0
Citera
2012-08-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Förresten, är det nån som vet om jag kan sätta lösenord på den inbyggda mail-appen, utan att logga ut från mitt mail-konto?

Tack i förhand.
Airees.
Det tror jag inte fungerar idag, nej. Tyvärr. Har inte riktigt läst precis vad som uppdateras med Mail-appen i iOS 6, men den ska få uppdateringar i alla fall.
Citera
2012-08-23, 14:17
Medlem
Är skärmen PRECIS lika stor på alla Ipads? Tänker på om denna passar till en ipad 3...

http://www.bazula.se/Apple-iPad/Tillbehoer-foer-iPad/Targus-Screen-Protector-foer-iPad.htm
Citera
2012-08-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Är skärmen PRECIS lika stor på alla Ipads? Tänker på om denna passar till en ipad 3...

http://www.bazula.se/Apple-iPad/Tillbehoer-foer-iPad/Targus-Screen-Protector-foer-iPad.htm
Alla är 9.7"

Det ska i alla fall vara exakt lika stora.
Citera
2012-08-23, 16:58
Medlem
bizzks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzk
Tjenare!

Har precis införskaffat mig en Adonit Jot pro och är mäkta imponerad med precisionen av den. Kommer verkligen ha användning av Ipaden i skolan nu som anteckiningsblock på föreläsningar och dylikt.

Har dock märkt att den repar skärmen lite smått vilket jag skall kompensera med ett skärmskydd. Dock vill jag nog inte köpa Copters skärmskydd då den är riktigt tjock, men har några av er bra erfarenheter med olika skärmskydd?

Funderar även på att köpa Adonit Writer plus. Men mitt I-lands problem som då uppstår är följande:

- Inget svensk tangentbord (inga större problem men ändå)

- Jag kommer aldrig att använda min kära Macbook Pro i skolan igen vilket är lika med onödig investering...

Aja till slutsatsen.

- Erfarenheter med skärmskydd där man inte förlorar Retina HDn eller "känslan"?

- Erfarenheter av Adonit Writer Plus?

Bumpar
Citera
2012-08-23, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bizzk
Bumpar
Ang. frågan om skärmskydd så kommer jag aldrig att skaffa det. Kör på ett smart cover ist. Mycket snyggare och händigare!
Citera
2012-08-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee
Ang. frågan om skärmskydd så kommer jag aldrig att skaffa det. Kör på ett smart cover ist. Mycket snyggare och händigare!

Jaså? Det kanske inte är så vanligt med skärmskydd till surfplattor?
Citera
2012-08-23, 21:59
Medlem
Citat:
Det finns absolut ingen anledning att kleta på någon sunkig plastfilm på iPaden. En Smartcover eller motsvarande är ett mycket bättre alternativ.
Citera
2012-08-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Det finns absolut ingen anledning att kleta på någon sunkig plastfilm på iPaden. En Smartcover eller motsvarande är ett mycket bättre alternativ.

Citat:
Jag tycker det är så vidrigt med skärmskydd på. Dessutom förstår jag inte varför man har det för? Behövs det ens?
Citera
2012-08-24, 07:47
Medlem
bizzks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawtayee

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt

Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Jag tycker det är så vidrigt med skärmskydd på. Dessutom förstår jag inte varför man har det för? Behövs det ens?

Ja asså, jag har inte heller velat ha något skärmskydd tills jag skaffade Jot Pro (http://adonit.net/product/jot-pro/) som jag kommer använda för föreläsningar och annat på universitetet. Problemet ligger i att jag inte vill repa skärmen då Jot pro stylusen använder sig av en disk som möjligtvis kan ge små små repor på skärmen ifall smuts eller något är under disken (ingenting som är garanterat men jag vill hellre ta det säkra före det osäkra). Med det sagt så letar jag efter ett bra skärmskydd där man behåller Retina kvaliten och "känslan".

Angående fodral och annat har jag redan en smartcover och ett läderfodral. Funderar ju som sagt även på att Köpa Adonit Writer Plus som är ett fodral + bluetooth tangentbord.

PS: För er som vill kunna använda Ipaden som anteckningsblock i skolan så rekommenderar jag definitivt Stylusen Jot Pro.
Citera
2012-08-24, 12:12
Medlem
notna157s avatar
Sitter nu med min nya padda. Det blev en vit 32 GB WIFI. Har haft den på ca 30 minuter nu, och hittills är jag helnöjd. Köpte även ett SmartCase till den istället för skärmskydd/smartcover/annat skydd. iPaden blev visserligen lite större, men det var ibte farligt. Den blir jiten även med Caset på.

Just nu funderar jag på vilka självklara appar som behövs. Helst gratis. Som fattig student vill man inte slösa bort allt på en enda app.

Tangentbord till kanske jag köper senare, om det behövs. Någon som redan nu kan tipsa om ett bra sådant?
Citera
2012-08-24, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notna157
Sitter nu med min nya padda. Det blev en vit 32 GB WIFI. Har haft den på ca 30 minuter nu, och hittills är jag helnöjd. Köpte även ett SmartCase till den istället för skärmskydd/smartcover/annat skydd. iPaden blev visserligen lite större, men det var ibte farligt. Den blir jiten även med Caset på.

Just nu funderar jag på vilka självklara appar som behövs. Helst gratis. Som fattig student vill man inte slösa bort allt på en enda app.

Tangentbord till kanske jag köper senare, om det behövs. Någon som redan nu kan tipsa om ett bra sådant?

Appar är så personligt, så lite svårt att rekommendera.

Jag kör på chrome, som är det självklara valet som webbläsare.
I övrigt gör jag iPhoto, Garageband, iWork, spotify, facebook (förstås) samt airvideo för att strömma film.
Sedan en del spel osv, men det är bara att testa sig fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in