2012-12-17, 23:10
Medlem
Osakasuns avatar
Jag vet inte riktigt om denna frågan hör hemma här, men vet någon hur lång leveranstid apple.se har när det gäller iPad 4 (16GB) med gravering? Får jag den innan jul om jag beställer den idag?
Citera
2012-12-18, 01:29
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakasun
Jag vet inte riktigt om denna frågan hör hemma här, men vet någon hur lång leveranstid apple.se har när det gäller iPad 4 (16GB) med gravering? Får jag den innan jul om jag beställer den idag?
Beställ idag den 18e så hinner den fram i tid enligt Apple. http://store.apple.com/se-edu/browse/campaigns/holiday/shipping?cid=CDM-EU-37442&cp=em-P0013876-194577&sr=em
Citera
2012-12-18, 10:52
Medlem
Osakasuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Beställ idag den 18e så hinner den fram i tid enligt Apple. http://store.apple.com/se-edu/browse/campaigns/holiday/shipping?cid=CDM-EU-37442&cp=em-P0013876-194577&sr=em

Då måste den komma på fredag, alltså den 21:e. Eller kör de ut varorna till hemmet?
Citera
2012-12-18, 13:00
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Då måste den komma på fredag, alltså den 21:e. Eller kör de ut varorna till hemmet?
De körs till hemmet.
Citera
2012-12-18, 17:09
Medlem
Osakasuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
De körs till hemmet.

Ringer de innan eller bestämmer de en tid, så att man är hemma menar jag.
Citera
2012-12-18, 19:56
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ringer de innan eller bestämmer de en tid, så att man är hemma menar jag.
De plingar på. Men du kan beställa sakerna till jobbet.
Citera
2012-12-19, 16:46
Medlem
Behover jag en iPad eller Netbook?

Hej, jag ar utomlands och ska stanna har ett par manader, glomde min laptop hemma och jag har tankt kopa nagot nytt som jag kan anvanda har. Nagot enkelt och praktiskt.
Antingen en platta eller netbook. Har runt 3000 SEK.

Det jag vill kunna gora ar:

1. Skriva uppsatser
2. Surfa
3. Lagra filer: bilder, mp3
4. Skypa m.m

Ar det en Ipad eller Netbook jag behover?
Citera
2012-12-19, 16:49
Medlem
yedis avatar
iPad.

Enkel att använda och går inte sönder. Bra operativsystem också enligt mig. Kör på en padda du!
Citera
2012-12-19, 16:52
Medlem
Nihilators avatar
Denna "behöver" du, naturligtvis med tillhörande tangentbord.
Citera
2012-12-19, 17:15
Medlem
rejvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ioio
Hej, jag ar utomlands och ska stanna har ett par manader, glomde min laptop hemma och jag har tankt kopa nagot nytt som jag kan anvanda har. Nagot enkelt och praktiskt.
Antingen en platta eller netbook. Har runt 3000 SEK.

Det jag vill kunna gora ar:

1. Skriva uppsatser
2. Surfa
3. Lagra filer: bilder, mp3
4. Skypa m.m

Ar det en Ipad eller Netbook jag behover?

Ska du skriva mycket är en netbook enorm mycket bättre än en platta. Även om det finns tangentbord till plattor så är skrivprogrammen ganska begränsade.

Men om du ändå vill ha en platta så skulle dock rekommendera en androidplatta istället, typ nya nexus 10 eller en galaxy note 10.1, men det är ju en smaksak! Att "lagra filer" på en ipad kan vara ett problem eftersom filöverföringar går via itunes (har inga erfarenheter av det själv men kompisar brukar maila filer till sig själva för att få över dem på sina ipads vilket känns ganska dumt). En android-platta kan man däremot koppla in med USB och sedan föra över filer som om det vore en extern lagringsenhet.
Citera
2012-12-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejver
Ska du skriva mycket är en netbook enorm mycket bättre än en platta. Även om det finns tangentbord till plattor så är skrivprogrammen ganska begränsade.

Men om du ändå vill ha en platta så skulle dock rekommendera en androidplatta istället, typ nya nexus 10 eller en galaxy note 10.1, men det är ju en smaksak! Att "lagra filer" på en ipad kan vara ett problem eftersom filöverföringar går via itunes (har inga erfarenheter av det själv men kompisar brukar maila filer till sig själva för att få över dem på sina ipads vilket känns ganska dumt). En android-platta kan man däremot koppla in med USB och sedan föra över filer som om det vore en extern lagringsenhet.
Du kanske ska tipsa dina kompisar om DropBox och CloudOn (CloudOn är Microsoft Word, Excel etc i windowsversion samt synk till dropbox. Gratis)

On Topic: Smaksak. Jag hatar netbooks, och skulle hellre välja en iPad. Dock ogillar jag iPads också
Citera
2012-12-19, 19:00
Medlem
Ne fy, inte surfplatta till att skriva. Köpte en för att ha till studierna men den fick ligga. Köp en liten och smidig laptop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in