Citat:
Ursprungligen postat av
techno_the_king
Har en Ipad 3 och 4 båda är 16GB och wifi, skulle det vara värt att sälja dessa två och skaffa en Ipad Air? Kommer få runt 5k om jag säljer de men jag har hört att Ipad Air inte tål så mycket stryk dvs att tappas, om detta var med eller utan skydd låter jag vara osagt. Sen så är iofs min Ipad 3 en jäkla snygg digital fotoram numera men kanske bättre att sälja denna och 4an och köpa Ipad Air.
Ser att jag kan få 32GB wifi priset av ca 5,5k på Applestore. Känner mig grymt sugen då 16GB känns aningen litet.
Jag skulle nog säga att det inte kommer vara någon enorm skillnad från din fyra. Jag gick från en trea till en air nu i helgen och jag är äckligt nöjd. Trean laggade lite med ios 7, jag hade en 16gb 3G och bytte nu till en 32gb wifi. Använde aldrig 3G så sparade ett par hundringar.
Den största skillnaden är ju självklart vikten och storleken, den ligger extremt bra i handen och det går mycket lättare att skriva på den nu när dom har gjort den lite mindre på sidorna. Sen att den är grymt snabb märker jag av både när jag surfar och startar upp tyngre spel såsom real racing 3 och asphalt 8.
Man märker även att glaset på skärmen är tunnare för det blir ett annat ljud när man trycker på den. Men jag tycker inte den känns ömtålig eller som en mer billig produkt som vissa påstår.
Summa summarum så är jag extremt nöjd med min air, och det ska bli kul att se vad dom kommer att kunna göra med kraften i den framöver.