2013-11-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragondraken
Hörde du det från Apple själva eller en trovärdig källa? Oavsett vad som måste det kollas upp. Tack för info.

En för mig trovärdig källa sa det, hade varit i staterna och köpt en och då fått de svaret! Men om du väl ska dit själv kan du ju alltid fråga där och ha det jag sagt i bakhuvudet liksom!
Citera
2013-11-10, 22:29
Medlem
techno_the_kings avatar
Har en Ipad 3 och 4 båda är 16GB och wifi, skulle det vara värt att sälja dessa två och skaffa en Ipad Air? Kommer få runt 5k om jag säljer de men jag har hört att Ipad Air inte tål så mycket stryk dvs att tappas, om detta var med eller utan skydd låter jag vara osagt. Sen så är iofs min Ipad 3 en jäkla snygg digital fotoram numera men kanske bättre att sälja denna och 4an och köpa Ipad Air.

Ser att jag kan få 32GB wifi priset av ca 5,5k på Applestore. Känner mig grymt sugen då 16GB känns aningen litet.
Senast redigerad av techno_the_king 2013-11-10 kl. 22:34.
Citera
2013-11-10, 23:16
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Har en Ipad 3 och 4 båda är 16GB och wifi, skulle det vara värt att sälja dessa två och skaffa en Ipad Air? Kommer få runt 5k om jag säljer de men jag har hört att Ipad Air inte tål så mycket stryk dvs att tappas, om detta var med eller utan skydd låter jag vara osagt. Sen så är iofs min Ipad 3 en jäkla snygg digital fotoram numera men kanske bättre att sälja denna och 4an och köpa Ipad Air.

Ser att jag kan få 32GB wifi priset av ca 5,5k på Applestore. Känner mig grymt sugen då 16GB känns aningen litet.

Jag skulle nog säga att det inte kommer vara någon enorm skillnad från din fyra. Jag gick från en trea till en air nu i helgen och jag är äckligt nöjd. Trean laggade lite med ios 7, jag hade en 16gb 3G och bytte nu till en 32gb wifi. Använde aldrig 3G så sparade ett par hundringar.

Den största skillnaden är ju självklart vikten och storleken, den ligger extremt bra i handen och det går mycket lättare att skriva på den nu när dom har gjort den lite mindre på sidorna. Sen att den är grymt snabb märker jag av både när jag surfar och startar upp tyngre spel såsom real racing 3 och asphalt 8.

Man märker även att glaset på skärmen är tunnare för det blir ett annat ljud när man trycker på den. Men jag tycker inte den känns ömtålig eller som en mer billig produkt som vissa påstår.

Summa summarum så är jag extremt nöjd med min air, och det ska bli kul att se vad dom kommer att kunna göra med kraften i den framöver.
Citera
2013-11-11, 10:47
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaanders00
Köpte en iPad Air 32 GB igår för att slippa skriva ut alla mina pdf filer.

Rekommenderar starkt PDF Expert, har tidigare använt mig av Goodreader och det är en enorm skillnad!
Jag har inte använt någon av dessa som du pratar om. Däremot så kan jag rekommendera dropbox annars, väldigt lätt när man vill kunna lägga till dokumenten från datorn, och fungerar väldigt bra att läsa bland annat pdf och word.
Citera
2013-11-12, 10:08
Medlem
mphummers avatar
Nu finns ipad mini med retina i lager för den som är intresserad!

5-10 dagars leveranstid!

http://store.apple.com/se/buy-ipad/ipad-mini-retina/32gb-silver-wifi
Citera
2013-11-14, 11:39
Medlem
lagartos avatar
Någon som kan svara på vilken storlek det är på SIM kort i Air?
Citera
2013-11-14, 11:45
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
Någon som kan svara på vilken storlek det är på SIM kort i Air?

Det är nanosim i ipad air.
Citera
2013-11-15, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
En för mig trovärdig källa sa det, hade varit i staterna och köpt en och då fått de svaret! Men om du väl ska dit själv kan du ju alltid fråga där och ha det jag sagt i bakhuvudet liksom!

Jag ringde till Apple Care här i Sverige, och den killen jag pratade med sa samma sak. Är det WIFI-modellen så ÄR det world-wide-garanti, däremot är det inte så när det är 3G-modellen.
Citera
2013-11-15, 10:49
Medlem
Chezzies avatar
Hur kan det komma sig att det dröjer så länge för iPad air smart case att komma ut i butikerna?

Då jag köpte min iPad air för en vecka sedan försökte försäljaren pracka på mig fodral från andra tillverkare, men apples egna fanns inte i lager och de hade ingen information om/när de skulle få in dem. Jag la en order hos dustin i söndags och deras lagerstatus har gått från "väntad leverans 2013-11-13" till "beställningsvara". Kundtjänst menar att fodralen kommer in till deras leverantör tidigast i slutet av nästa vecka.

Nu behandlar jag min iPad som en kung (det bästa köpet jag gjort på länge) och för att slippa fakturaavgiften är fodralet redan betalt, så jag orkar inte vela. Men är det alltid såhär knöligt att få tag på dem?

Givetvis inser jag nu att jag kunde ha lagt en order hos apple store, men så långt tänkte jag inte då (och dessutom var dustin billigare och som student har man fraktifritt).
Citera
2013-11-15, 11:38
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chezzie
Hur kan det komma sig att det dröjer så länge för iPad air smart case att komma ut i butikerna?

Då jag köpte min iPad air för en vecka sedan försökte försäljaren pracka på mig fodral från andra tillverkare, men apples egna fanns inte i lager och de hade ingen information om/när de skulle få in dem. Jag la en order hos dustin i söndags och deras lagerstatus har gått från "väntad leverans 2013-11-13" till "beställningsvara". Kundtjänst menar att fodralen kommer in till deras leverantör tidigast i slutet av nästa vecka.

Nu behandlar jag min iPad som en kung (det bästa köpet jag gjort på länge) och för att slippa fakturaavgiften är fodralet redan betalt, så jag orkar inte vela. Men är det alltid såhär knöligt att få tag på dem?

Givetvis inser jag nu att jag kunde ha lagt en order hos apple store, men så långt tänkte jag inte då (och dessutom var dustin billigare och som student har man fraktifritt).

Köpte min air hos applestore täby och där hade dom samtliga case i lager så blev ett rött faktiskt =) Då gick lite av pengarna till någon organisation =)
Citera
2013-11-16, 09:36
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Jag ska sälja min iPad 4. Behöver jag göra nåt mer än "radera allt innehåll och inställningar" (under allmänt/nollställ)?
Citera
2013-11-16, 12:29
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Jag ska sälja min iPad 4. Behöver jag göra nåt mer än "radera allt innehåll och inställningar" (under allmänt/nollställ)?

Nepp det är alles! Glöm inte att ta ut simkortet om du har 4G!

Vad ska du sälja den för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in