Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer
Jag har jailbreakat iPad 3 + iPhone 3gs flera gånger och ALDRIG märkt sämre prestanda, ingen som jag känner med iPhone 4 som jailbreakat och fått sämre prestanda. Du snackar skit helt enkelt.
För det första, det där är dagar gammalt. Och för det andra är det saker jag har hört, ingen fakta alls. Det där med "du snackar skit helt enkelt." kan du ta och äta upp direkt.
Jag påstår inte att någonting är sanning, utan jag skriver klart och tydligt "jag har hört från kompisar att de har fått sämre prestanda." Personerna jag känner som har jailbreakat är dock inge höjdare på varken Apple eller teknik, de är helt enkelt inte intresserade, så jag vet inte ifall de har gjort något konstigt eller om de bara tycker det känns som sin telefon är långsammare.
Dock kan jag säga, i slutet när jag skaffade 4S och han hade kvar sin 3GS så kan jag absolut säga att hans 3GS var långsammare än min gamla 3GS, jag hade då aldrig jailbreakat och det hade han gjort flertalet gånger, kanske berodde det på att iOS 5 var ganska krävande, jailbreak eller att det var något konstigt med hans telefon. Tog honom säkert 10-15 sekunder att låsa upp telefonen, och ibland mer, och det tog kanske 5 för mig.
(Och för att du ska förstå, jag säger inte att det är sant att hans telefon är eller blev långsammare pga jailbreak, men det kan vara så att den blev det. Hoppas du förstår.)