Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-18, 22:45
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Då kan ju lika gärna alla SD väljare rösta på SvP istället? Lika lite som SvP inte betyder ett skit så kommer inte de få procent som SD inte får betyda något håller. Läs tråden så kanske du förstår då det tagits upp så många gånger redan.

Var seriös nu ... SD har väl minst 100 gånger fler väljare. Varje röst som går till SvP istället för SD kommer att GYNNA INVANDRINGEN. Högre kvot av rösterna som går till riksdagspartierna kommer gå till sjuklövern. Jag kan accepterna att man är nazist och allt det där men om man har IQ högre än en apa kan man i alla fall taktikrösta.
Citera
2012-10-18, 22:50
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Var seriös nu ... SD har väl minst 100 gånger fler väljare. Varje röst som går till SvP istället för SD kommer att GYNNA INVANDRINGEN. Högre kvot av rösterna som går till riksdagspartierna kommer gå till sjuklövern. Jag kan accepterna att man är nazist och allt det där men om man har IQ högre än en apa kan man i alla fall taktikrösta.

Några få procent kommer inte förändra någonting för SDs del. Då är det väl viktigare för SvP att de får tillräckligt med röster för att i alla fall få valsedlar?
Citera
2012-10-18, 22:50
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBauT
Hur vet du att Alexa är lättmanipulerad?
Realisten ligger rätt bra till, jag läser själv en hel del där.
Eftersom statistiken inhämtas från personer som installerar ett program i sin webläsare och det är väldigt få som har det programmet installerat. Om en handfull SvPare installerar programmet gör det att SvP-sidorna kommer klättra snabbt på Alexa...
Citera
2012-10-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Eftersom statistiken inhämtas från personer som installerar ett program i sin webläsare och det är väldigt få som har det programmet installerat. Om en handfull SvPare installerar programmet gör det att SvP-sidorna kommer klättra snabbt på Alexa...

Hmm det kanske är mycket möjligt, jag är inte så speciellt insatt i det hela så jag vet inte men tack för infon.

Jag tror dock att SvP kan växa, bättre än vad ND gjorde, men men vi får se hur valet blir.
Är dock fortfarande lite ambivalent över vad jag tänkt rösta på.
Citera
2012-10-18, 23:04
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBauT
Hmm det kanske är mycket möjligt, jag är inte så speciellt insatt i det hela så jag vet inte men tack för infon.

Jag tror dock att SvP kan växa, bättre än vad ND gjorde, men men vi får se hur valet blir.
Är dock fortfarande lite ambivalent över vad jag tänkt rösta på.

Som sagt, några röster hit eller dit för SD spelar ingen roll då Svensson ändå kommer rösta på dem. De som står i valet och kvalet med extremare tendenser borde rösta på SvP då det är viktigare att de uppnår 1% och detta vore en otrolig vinst i jämförelse. SvP behöver alltså alla röster de kan få av folk som ändå är så pass extrema att de överväger.
Citera
2012-10-18, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tvärtom så gynnas både Sverige och Sverigedemokraterna av att SvP växer och fler röster. Dels för att vi får fram ett tydligt etnonationalistiskt alternativ på frammarsch som tydligt sätter press på SD och visar att det finns svenskar som inte accepterar deras förnekande av de etniska svenskarna och deras rättigheter, men också för att ett växande SvP normaliserar SD:s åsikter och gör att dessa inte kommer ses som lika "extrema" längre.

Alltså: Även Sverigedemokrater bör stödja SvP och gynnas av att dessa växer. Precis som alla andra invandringskritiker.
Faktum är att man i dagsläget som "ideologisk Sverigedemokrat" har mer att vinna på att rösta på SvP än vad man har att rösta på SD.
Citera
2012-10-18, 23:44
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Tvärtom så gynnas både Sverige och Sverigedemokraterna av att SvP växer och fler röster. Dels för att vi får fram ett tydligt etnonationalistiskt alternativ på frammarsch som tydligt sätter press på SD och visar att det finns svenskar som inte accepterar deras förnekande av de etniska svenskarna och deras rättigheter, men också för att ett växande SvP normaliserar SD:s åsikter och gör att dessa inte kommer ses som lika "extrema" längre.

Alltså: Även Sverigedemokrater bör stödja SvP och gynnas av att dessa växer. Precis som alla andra invandringskritiker.
Faktum är att man i dagsläget som "ideologisk Sverigedemokrat" har mer att vinna på att rösta på SvP än vad man har att rösta på SD.

Av ren nyfikenhet: Vad baserar du att "SvP växer" på? Är det medlemsantalet eller något? För de är ju för små för att vara mätbara i opinionsundersöknignar.
Citera
2012-10-18, 23:50
Avslutad
SD har sedan 2001 slopat repatrieringskravet och därmed accepterat den massinvandring som varit, den massinvandring som är, och den massinvandring som komma skall innan de teoretiskt kan börja skärpa invandringsreglerna. Alltså: SD är sedan 2001 ett massinvandringsparti vars höga målsättning är att de etniska främlingarna i Sverige ska "bli" svenskar.

De vill därmed ha kvar det mångkulturella samhället men har tyvärr lyckats lura de 339 610 aningslösa svennebananerna (som kastat bort sina röster på dem) om motsatsen. Förvisso är det sant att SD skapat en ökad "debatt" om massinvandringen i det offentliga rummet efter riksdagsinträdet.

Än sen? I slutändan är det inte Åkessons senaste retoriska bravad på Helgeandsholmen som kommer säkerställa den svenska nationens överlevnad utan en konsekvent och kompromisslös repatrieringspolitik. Det är ditt land – ditt val. SvP 2014!
Senast redigerad av Nasse-Sosse 2012-10-18 kl. 23:59.
Citera
2012-10-19, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Av ren nyfikenhet: Vad baserar du att "SvP växer" på? Är det medlemsantalet eller något? För de är ju för små för att vara mätbara i opinionsundersöknignar.
Ja, precis. Medlemsantalet har ökat med mer än 70% bara i år och partiet nämns allt mer på olika sociala medier och syns allt mer ute i verkligheten. Exakt hur stor ökningen blir går ju inte att veta innan valet 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av Nasse-Sosse
Än sen? I slutändan är det inte Åkessons senaste retoriska bravad på Helgeandsholmen som kommer säkerställa den svenska nationens överlevnad utan en konsekvent och kompromisslös repatrieringspolitik. Det är ditt land – ditt val. SvP 2014!
Så är det naturligtvis, bra inlägg.
Citera
2012-10-19, 00:10
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Självklart gymmas både Sverige och SD av att SvP växer men man trollar inte fram röster ur tomma intet. En SvP plus = en SD röst minus. Idag (valet 2014) tror jag Sverige tjänar mer på att det fokuserad på SD.
Citera
2012-10-19, 00:16
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ja, precis. Medlemsantalet har ökat med mer än 70% bara i år och partiet nämns allt mer på olika sociala medier och syns allt mer ute i verkligheten. Exakt hur stor ökningen blir går ju inte att veta innan valet 2014.

Jag tror de kommer öka. Framförallt kommer de väl absorbera de som tycker SD blivit "för mainstream" vilket essentiellt är ett par procent av SDs genomsnittliga väljarkår de senaste åren. Men om man kollar på potentialen för sådan politik är den inte lika lovande. Den högsta siffran noterad är den för ND i valet 2002, där de fick under 10 000 röster. Om/när SvP kommer upp i de siffrorna kommer de nog ta stop. Hoppas ni på indirekt inflytande genom att pusha mer väljare till SD då de inte verkar lika extrema om det finns ett tillräckligt stort mer extremt parti?
Citera
2012-10-19, 00:27
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
I beteendet ja.
Inte etnisk.

Sluta vara korkad. Bli smart.

/ Winston D Thackeray
Varför har inte SD kommit längre med myter om invandrining slump? http://myterominvandringen.se/¨
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in