Citat:
Man kan ju alltid hoppas det. Fast när man tittar tillbaka och ser hur folk sagt så ända sedan 1990-talets början så undrar man hur mycket som även idag är rent önsketänkande.
Ursprungligen postat av infidel
Vi lever i en brytningstid och i takt med att Sverige spårar ur alltmer kommer det att bli mer och mer turbulent politiskt när en allmer missnöjd väljarkår blint nafsar efter valfläsk från olika håll. Samtidigt så måste man komma ihåg att SD gjorde sitt första val vid en tid då nyheter uteslutande förmedlades via PK-massmedia och att de därför hade mycket svårare att marknadsföra sig än vad SvP har idag då vi har tillgång till internet. Således är det ett tankefel att endast extrapolera från historiska data då de tillkom då situationen i flera avseenden var radikalt annorlunda än idag.
Som jag var inne på finns det också nackdelar. När SD bildades var Sverige kanske 90-95% svenskt, idag är det Sverige kanske 80-70% svenskt och i framtida val kommer andelen sjunka successivt.
Internet är väl den stora grejen som talar till vår fördel. Men i takt med att vi växer på Internet verkar vi minska i verkligheten. Salemmanifestationerna drog i början av 2000-talet 2000 pers, förra år kom högst 600 pers på det årets motsvarighet och i år verkar det inte bli något alls. Jag hoppas att den ökade aktiviteten på Internet är ett tecken på att vi växer, inte på att folk blir fega och bekväma, men jag är inte helt säker på det än. SvP:s valresultat 2014 blir väl en intressant värdemätare på detta iaf.
Citat:
Absolut.
Ursprungligen postat av infidel
Det som är viktigt idag är att det kommer fram en rörelse som kan vara den politiska grenen av svenska befrielsearmen. Ett uppror handlar om mycket mer än att bara skaffa fram några gubbar med gevär som kan förklara kommunen för att vara en Befriad Zon. Det tar lång tid att bygga en solid rörelse befolkad med folk som är kompetenta att administrera och organisera ett befriat område.