Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-18, 21:23
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Vi lever i en brytningstid och i takt med att Sverige spårar ur alltmer kommer det att bli mer och mer turbulent politiskt när en allmer missnöjd väljarkår blint nafsar efter valfläsk från olika håll. Samtidigt så måste man komma ihåg att SD gjorde sitt första val vid en tid då nyheter uteslutande förmedlades via PK-massmedia och att de därför hade mycket svårare att marknadsföra sig än vad SvP har idag då vi har tillgång till internet. Således är det ett tankefel att endast extrapolera från historiska data då de tillkom då situationen i flera avseenden var radikalt annorlunda än idag.
Man kan ju alltid hoppas det. Fast när man tittar tillbaka och ser hur folk sagt så ända sedan 1990-talets början så undrar man hur mycket som även idag är rent önsketänkande.

Som jag var inne på finns det också nackdelar. När SD bildades var Sverige kanske 90-95% svenskt, idag är det Sverige kanske 80-70% svenskt och i framtida val kommer andelen sjunka successivt.

Internet är väl den stora grejen som talar till vår fördel. Men i takt med att vi växer på Internet verkar vi minska i verkligheten. Salemmanifestationerna drog i början av 2000-talet 2000 pers, förra år kom högst 600 pers på det årets motsvarighet och i år verkar det inte bli något alls. Jag hoppas att den ökade aktiviteten på Internet är ett tecken på att vi växer, inte på att folk blir fega och bekväma, men jag är inte helt säker på det än. SvP:s valresultat 2014 blir väl en intressant värdemätare på detta iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det som är viktigt idag är att det kommer fram en rörelse som kan vara den politiska grenen av svenska befrielsearmen. Ett uppror handlar om mycket mer än att bara skaffa fram några gubbar med gevär som kan förklara kommunen för att vara en Befriad Zon. Det tar lång tid att bygga en solid rörelse befolkad med folk som är kompetenta att administrera och organisera ett befriat område.
Absolut.
Citera
2012-10-18, 22:24
Medlem
Fenjal888s avatar
Alla ni som tänker rösta på SvP ... TÄNK EN EXTRA GÅNG! Eran röst kommer inte betyda ett skit för SvP kommer ändå inte komma över 4%. Taktikrösta på SD så kan ni gå tillbaka till SvP om några år. Det är viktigt att vi inte splittrar oss i småpartier.

SD kanske inte står för det ni vill men de kommer vara det närmaste alternativet av de partierna i riskdagen.
Citera
2012-10-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Varför stöder då SD Alliansen i de flesta frågor, för alla torde ju vid det här laget veta att det är den Moderatledda regeringen som två-tredubblat invandringen sedan den tillträdde. En röst på SD är tyvärr en röst på Alliansen så som SD valt sin väg...

Givetvis röstar ju inte SD med alliansen i invandringsfrågorna. SD är inte med i något block det är väl bara det att dem resonerar ganska likt med alliansen.
Citera
2012-10-18, 22:31
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Alla ni som tänker rösta på SvP ... TÄNK EN EXTRA GÅNG! Eran röst kommer inte betyda ett skit för SvP kommer ändå inte komma över 4%. Taktikrösta på SD så kan ni gå tillbaka till SvP om några år. Det är viktigt att vi inte splittrar oss i småpartier.

SD kanske inte står för det ni vill men de kommer vara det närmaste alternativet av de partierna i riskdagen.

Då kan ju lika gärna alla SD väljare rösta på SvP istället? Lika lite som SvP inte betyder ett skit så kommer inte de få procent som SD inte får betyda något håller. Läs tråden så kanske du förstår då det tagits upp så många gånger redan.
Citera
2012-10-18, 22:34
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Givetvis röstar ju inte SD med alliansen i invandringsfrågorna. SD är inte med i något block det är väl bara det att dem resonerar ganska likt med alliansen.

Ännu större anledning att inte rösta på SD. Även om invandrarfrågan är viktig så är det inte den enda frågan och vem fan vill rösta med borgare?
Citera
2012-10-18, 22:38
Medlem
Jag tror SvP har rätt stor potential att växa, jag är väl inte allt för insatt i det hela men om man jämför populäriteten mellan SD och SvP's hemsidor så ligger SvP ganska långt före SD numera.

http://www.alexa.com/siteinfo/sverigedemokraterna.se

http://www.alexa.com/siteinfo/svenskarnasparti.se#
Citera
2012-10-18, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Då kan ju lika gärna alla SD väljare rösta på SvP istället? Lika lite som SvP inte betyder ett skit så kommer inte de få procent som SD inte får betyda något håller. Läs tråden så kanske du förstår då det tagits upp så många gånger redan.

Nej. För ni måste ha 50+% om ni ska få igenom era förslag.
SD behöver endast sitta i regeringen eller påverka debatten för att vinna sina förslag.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-18, 22:41
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBauT
Jag tror SvP har rätt stor potential att växa, jag är väl inte allt för insatt i det hela men om man jämför populäriteten mellan SD och SvP's hemsidor så ligger SvP ganska långt före SD numera.

Alexa är väldigt lätt att manipulera och säger inte så mycket. Realisten skulle jag tro är mycket mer besökt än sverigedemokraterna.se, men svenskarnasparti.se tror jag inte slår SD:s sida på riktigt.
Citera
2012-10-18, 22:44
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Nej. För ni måste ha 50+% om ni ska få igenom era förslag.
SD behöver endast sitta i regeringen eller påverka debatten för att vinna sina förslag.

/ Winston D Thackeray

SvP kan väl också påverka om de haft samma parlamentariska makt som SD?
Citera
2012-10-18, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlassBauT

Jag tror SvP kommer dö av precis som ND. För var det populärt att gå från SD till ND. Den dog.
Det kommer SvP trenden göra också.

/ Winston D Thackeray
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
SvP kan väl också påverka om de haft samma parlamentariska makt som SD?

Klart ni kan, men enligt ni så vill ni använda våld mot samhället.

/ Winston D Thackeray
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Alexa är väldigt lätt att manipulera och säger inte så mycket. Realisten skulle jag tro är mycket mer besökt än sverigedemokraterna.se, men svenskarnasparti.se tror jag inte slår SD:s sida på riktigt.

Hur vet du att Alexa är lättmanipulerad?
Realisten ligger rätt bra till, jag läser själv en hel del där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in