Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-16, 16:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Här börjar det lika något. Färgen tappar av sig. Mulatter blir vita med åren som går.

Genom rasblandning. Annars är det nog helt omöjligt eftersom det naturliga urvalet är satt ur spel.
Citera
2012-10-16, 16:23
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Mona har lite andra kriterier än Jimmie Åkesson & co. Hon anser att man blir en en svensk så fort man andas in lite svensk luft:
De menar samma sak, bara att SD tycker att man måste betala lite skatt och kunna prata svenska med för att vara svensk.

Och oavsätt har de båda samma grundsyn på svenskhet; den finns inte mer än som temporär flyktig konstruktion.
Citera
2012-10-16, 16:25
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Då är frågan. Vill dom vara neger eller vill dom försöka bli etniska Svenskar?
Vad negern vill är väl av ganska underordnad betydelse.
Och det är just detta som är det stora tankefelet vilket mycket av dagens stupidifierade resonemang bygger på:
Det här eviga fokuset på vad främlingar tycker och har för vilja.

Vad som räknas är endast vad vi svenskar vill och vår rätt att exklusivt bestämma över vårt land och befolkning. Allt annat är nonsens.
Citera
2012-10-16, 16:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Så vad ska hända med negern?
Ska invandringen stoppas? Ska negern kastas ut?

Man behöver inte avhysa negern med våld, men om man justerar bidragssystemen samt skärper straffen kommer många att lämna Sverige frivilligt. Man kan även öka utvisningarna av de som begår brott, då försvinner många den vägen.

Jag ser dock inga problem med någon enstaka anpassad neger i Sverige, finns ju en exempelvis en del svarta artister från Sverige som varit duktiga, men vi kan inte ha hundratusentals eller miljoner negrer i Sverige. Det kommer att bli vår undergång.
Citera
2012-10-16, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Men det är ju det Mona säger, att folkgruppen svenskar bara är en social konstruktion. Hon förstår ju hon med att svenskar finns.
Du lyssnade inte på herr -info-?
SD: Man blir Svensk igenom att anpassa sig som Svensk.
Mona: Man blir Svensk igenom att andas luft.

Citat:
Nej, färgen ändras varje gång man blandar sig, det sker inte av sig självt.
Det blir en påverkan.

Citat:
För att det skall ske av sig självt så behöver det finnas rätt miljöfaktorer och det måste ske flera nödvändiga mutationer som stärker överlevnaden i miljön, vilka enkom beror på slumpen. Detta tar tiotusentals år, om det sker.
Inte riktigt. Du sa till mig att om jag vore en blek iranier. Alltså kan svarta bli vita.
Kolla på USA-niggers som exempel. Många av dessa har inte afrikanskt kranium.
[/quote]

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-16, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man behöver inte avhysa negern med våld, men om man justerar bidragssystemen samt skärper straffen kommer många att lämna Sverige frivilligt. Man kan även öka utvisningarna av de som begår brott, då försvinner många den vägen.
Som SD och SDU vill. Goodiebag du vet.

Citat:
Jag ser dock inga problem med någon enstaka anpassad neger i Sverige, finns ju en exempelvis en del svarta artister från Sverige som varit duktiga, men vi kan inte ha hundratusentals eller miljoner negrer i Sverige. Det kommer att bli vår undergång.
Håller med!
Till skillnad från dig och SvP så vill SvP kasta ut alla invandrare.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-16, 16:30
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Du lyssnade inte på herr -info-?
SD: Man blir Svensk igenom att anpassa sig som Svensk.
Mona: Man blir Svensk igenom att andas luft.
Vad är skillnaden? Båda anser att man kan bli svensk för att svenskhet är en social konstruktion?

Att kraven är annorlunda är irrelevant.

Citat:
Inte riktigt. Du sa till mig att om jag vore en blek iranier. Alltså kan svarta bli vita.
En blekbrun halviranier.

Sedan har iranier inget gemensamt med negrer "svarta" bara för att de är blattar.
Citera
2012-10-16, 16:31
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Du är rasnationalist. Jag är nationalist, och kapitalist.
Jag vill att alla ska må bra i Sverige. Vi ska inte behöva tvingas att försörja 1.5 miljoner människor på bidrag.
Du får inte glömma att det har kommit in invandrare för många många år sedan som är etniska Svenskar idag. Jag menar åter igen avkommor som går i arv.

Nationalism handlar om att slå vakt om nationen. I begreppet "nation" så ingår bland annat en delad etnicitet, historia och härstamning. Du må vara en patriot men du är ingen nationalist!

Dessa invandrare har antingen varit så genetiskt närstående att de har kunnat blandas in snabbt eller så har det tagit väldigt många generationer för att blanda ut de rester av utomeuropeiskt blod som finns kvar (Reinfeldt till exempel). Nu handlar det dock inte om ett par tusen som uppehåller sig i Sverige utan snarare mer än en miljon - och fler blir dem!

Citat:
Han hänger väll löst i partiet antar jag? Åkessons nolltollerans om rasism lär säkert drabba Hansson.

Jag har ingen större insyn i partiet så jag vet inte hur han ligger till men så länge han inte utmanar "den fantastiska fyran" eller kritiserar Israel så är det väl lugnt. Han är ju med i en mångkulturell sekt som förespråkar rasblanding så varför skulle han hänga löst?

Citat:
Lenin, Stalin var judar. Men kommunismen skapades av en anti-jude: Karl Marx.
Kan inte tänka mig att Lars Ohly är jude.

/ Winston D Thackeray

Lenin var delvis jude men Stalin var nog inte det minsta jude tror jag. Karl Marx föddes som jude även om han inte var religiös. Att Lars Ohly skulle vara jude är det väl ingen som påstår hoppas jag
Citera
2012-10-16, 17:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
De menar samma sak, bara att SD tycker att man måste betala lite skatt och kunna prata svenska med för att vara svensk.

Och oavsätt har de båda samma grundsyn på svenskhet; den finns inte mer än som temporär flyktig konstruktion.

Nej. Jag tycker att det inte är samma sak. Det finns tre olika synsätt här:

1. Alla som andas svensk luft är svenskar

2. Alla som känner sig som och uppfattas av (de flesta andra) som svenskar, är svenskar

3. Alla som har en viss genetik är svenskar

Nummer 1 och nummer 2 är inte samma sak eftersom nummer 1 även innebär att en person som i princip ingen uppfattar som en svensk ska betraktas som en svensk enligt Mona. Exempelvis Mohammed som bara talar arabiska, har två fruar i nikab, rablar koranverser hela dagarna, avskyr etniska svenskar och avskyr svensk kultur, har aldrig hört talas om Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga, ska betraktas som lika svensk som Svenne Svensson i Arboga som tittar på Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga tillsammans med sina blonda barn i sin farmos gamla sommarstuga.

Ett sådant påstående får det nog att vända sig i magen på nästan alla svenskar.

Men ett barnbarn till en turk som kom hit på 60-talet och som är gift med en svensk. Som dessutom har lite ljusa anlag, och bara pratar svenska men inte ett ord turkiska. Han saknar dessutom kontakt med den turkiska kulturen men vet allt om den svenska kulturen.

Kan han likställas 100 procent med araben i mitt första exempel? Nej, det tycker jag inte.

Nu säger jag inte att han måste ses som svensk, men det visar i alla fall att det skiljer sig en del mellan Monas syn på saken och Jimmies (officiella) syn på saken.

- - -

Jag såg precis att du blivit en rikskändis, som även nämns i Dagens Nyheter:

http://www.dn.se/kultur-noje/catia-hultquist-tolerant-hjalte-forsvarar-flashback-som-en-motesplats-for-olikta

Bra jobbat.
Senast redigerad av -Info- 2012-10-16 kl. 17:49.
Citera
2012-10-16, 18:11
Medlem
Citat:
Kulturmarxist? 68-vänstern? unwise-gentleman?
Nej du! Du får allt äta upp det där! Jag är stolt nationalist men inte rashatare.

Jag är inte heller en rashatare, jag är rasmedveten. Vilket ungefär innebär att jag inte hatar lejon bara för att jag inser att man inte kan ha dem gåendes fritt på gatorna då lejon och människor har svårt att komma överens. Är det att hata?

Citat:
Mona Muslim säger att Svenskar finns inte. Jag menar att en negerfamilj som kommer hit kommer ha arvavkommor som har tappat sitt pigment efter 200 år. Barn efter barn efter barn. Hoppas du förstår.
Nej. Skulle man stoppa invandringen så kommer det avta. Enligt munken Mendel så skulle en vit blomma och en röd blomma få an avkomma och den skulle bli ljusröd. Samma sak gäller negrer och vita.

Du verkar dummare än jag först trodde. Inte nog med att du verkar tro att vita svenskar kommer från något outsinligt hål i marken som sprutar ut nordiskättade folk(Hur många vita svenskar kommer det finnas om 1000 år om nu alla negrer ska para sig med svenskar? Det kommer ju bara finnas en massa andra mulatter för svenskarnas och negrernas avkomma att para sig med.), utan även att du fått för dig att negrer tappar pigment på 200 år? Är USA fullt med en massa ljushyade afroamerikaner menar du?
Citera
2012-10-16, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ta t.ex ND's tidning nationell.nu "Alla nationalister ska ut ur SD, menar Åkesson". Det är förtal.
Nationell.nu är inte Nationaldemokraternas tidning och har heller aldrig varit, återigen blandar du ihop saker och ting till en salig substanslös röra.

Citat:
Kan ni hålla er till sanningen istället?
Menar du att jag någonsin har ljugit i något inlägg här på Flashback så är du fri att länka/citera detta så att jag kan bemöta anklagelserna.

Citat:
Det är inget hemskt med att stå på Israels sida som alla andra partier gör. Varför ens bry sig om det? Låt dom hylla Israel som ni hyllar Hitler.
Jag har redan förklarat detta, typ femton gånger nu, men av någon anledning så frågar du samma fråga om och om igen. Det börjar bli lite tröttsamt ärligt talat, ta till dig den information som du delgivits istället.

Citat:
Demokrati föredrar jag.
Vilken typ av demokrati och varför? Måste demokratin se ut som idag?

Citat:
Men vem är utomeuropeisk invandrare då? Tänk om ni ta fel på dom då? Ni kastar ut en Fransk eller en tysk som har kroknäsa och svart hår.
Det är ju upp till berörda myndigheter och experter/genetiker att avgöra. Med dagens teknik tillgänglig så finns där ingen risk alls att "göra fel". Det sker inte på godtycklighet.

Citat:
Eller varför inte stoppa invandringen och försöka låta nyinvandrarna bli etniska Svenskar? Visst, det lär ta ca 100 år för en turk att tappa sitt pigment och kanske 200 år för en neger att få ett annat kranium och näsa som likar mer en Svensk. Då blir vi fler Svenskar istället för ni ska skära ner på befolkningen.
Nu svamlar du ju bara igen. Tycker du afroamerikanerna i USA ser ut som sina vita landsmän trots att de befunnit sig 200 år i landet? Inte det?
Etniska svenskar är ättlingar till andra etniska svenskar, det är inget man kan bli för att man stannar i det här landet länge. Våra zigenare och samer är bra exempel på det trots att de har funnits här i många sekel. Din okunskap och barnslighet är fullständig bedrövlig och har ingenting med verkligheten att göra.

Citat:
För att göra dom Svenskar och efter ca 100 år är många av dom etniska Svenskar. Du vet, araberna som kom hit på 50-talet.
Du förstår nog inte riktigt innebörden av "etniskt svensk" eller vad som åsyftas. Men visst, kan du hänvisa till relevant genetisk forskning som menar att negrer, somalier och araber magiskt förvandlas till "etniska svenskar" efter en viss period i sina nya värdländer så ska jag naturligtvis ta del av den.
Det känns rent generellt som att du har mycket lite kunskap om de ämnen du debatterar men känner dig nödgad att ändå spotta ur dig någonting ogenomtänkt. Varför är det så tror du?

Citat:
USA har ingen assimilation. De lägger inte pengar på sånt.
Helt felaktigt återigen. Skärp dig nu.
Citera
2012-10-16, 21:52
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jodå, det stämmer helt och fullt.
Nej, SD har inte uttryckt att " en neger kan bli svensk". Lögnare. Ert lilla skinnskalleparti kommer inte att växa medelst dylika lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in