Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-09-24, 16:42
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Instämmer, just for the record. Min bedömning att SvP kommer att kliva framåt gäller på en parlamentariskt ytterst blygsam nivå, och det hela är framför allt en fråga om "signaler" och "trender" avseende samhällets mer kontroversiella aktörer. Alltså: ett förhållandevis bra val av visst symboliskt värde, tippar jag på för SvP 2014. I övrigt ser jag dem som alltför utopiska för att någonsin kunna kliva in i realpolitiken. Ja, utöver den inte alltför smidiga antisemitismen då...

SD kommer däremot göra ett bra val "på riktigt" och troligen ha påverkan på den faktiska politiken som förs i landet.

Reality check performed.

Ja visst är det så. Om SvP ska ha en reell chans att få inflytande måste något väldigt drastiskt ske och det kommer med säkerhet inte att ske. Som du skriver tror jag att de kommer få fler röster i nästa val än i det förra men samtidigt är det på en sådan nivå att mätinstrumenten knappt lär känna av deras existens alls.

SD är däremot i en position där de stadigt har gått upp under de två åren de har varit inne. Dessutom riskerar två andra partier att åka ur. Jag tror att SD kan göra ett reellt bra resultat och, som du skriver, på ett eller annat sätt faktiskt påverka den politik som de styrande för.
Citera
2012-09-24, 17:32
Medlem
Krafses avatar
Såhär kommer det utvecklas under tiden fram till valet:

- Folk blir mer och mer skeptiska till SD (hänger mycket på de som diskuterar SD's sämre sidor på nätet, många tror nog i dagsläget att SD är värsta dödsnazisterna och stannar därför kvar, när fallet praktiskt taget är det motsatta).

- Folk blir mer och mer trötta på värdelösa, importerade svartskallar som bara håller på och spelar Allan och lyfter bidrag. Det kommer bli mer och mer irritation mot dagens invandringspolitik i takt med att staten höjer skatterna till rent obskyra höjder, och allt ändå blir sämre och sämre. ALLT blir sämre, men inte invandringen. Snart lever de lyxliv på skattebetalarnas bekostnad.
Folk är inte SÅ jävla dumma att de inte, till slut, kommer fatta vart alla skattepengar går och att det inte är hållbart. Samt att den nuvarande politiken rent ut sagt är vansinne.

- SvP kommer synas mer på internet varesig ni vill det eller ej (), och sedermera (kanske) en hel del i media. Här kan man dock förutsätta att media lägger locket på angående SvP och låtsas som om de inte existerar, de lär ju minnas att smutskastningen mot SD bara fick folk att få upp ögonen på partiet. De lär minnas att även smutskastning är bra PR. MEN, som tur är så kan folket sprida PR åt partiet, något jag t.om sett i verkliga livet. Jag såg en SvP-klisterlapp på en papperskorg. Innan dess visste jag inte ens att partiet existerade, men nu vet jag vart jag ska rösta!

Så vad kan man förvänta sig?

Jag tror inte att SD kommer "dö ut", åtminstone inte förrän 2018 som tidigast, men de kommer nog tappa en hel del röster till förmån för SvP.
Hur många är omöjligt att säga, men man kan ju alltid gissa. Jag gissar på att omkring 30% SD väljare (de som valde SD år 2010) går över till SvP år 2014. Anledningen till att man valde SD torde vara för att stoppa eller kraftigt bromsa invandringen, att få någon jävla ordning på eländet, men nu när SD glidit bort från sitt forna jag så får man se sig för efter ett annat alternativ. Mycket kan hända, mycket hänger på oss som stödjer SvP, vi måste se till att sprida ordet, och det är jag säker på att vi kommer göra! Vi är ena sega jävlar.
Senast redigerad av Krafse 2012-09-24 kl. 17:36. Anledning: dock, inte ock... derp
Citera
2012-09-24, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

Jag tror inte att SD kommer "dö ut", åtminstone inte förrän 2018 som tidigast, men de kommer nog tappa en hel del röster till förmån för SvP.
Hur många är omöjligt att säga, men man kan ju alltid gissa. Jag gissar på att omkring 30% SD väljare (de som valde SD år 2010) går över till SvP år 2014. Anledningen till att man valde SD torde vara för att stoppa eller kraftigt bromsa invandringen, att få någon jävla ordning på eländet, men nu när SD glidit bort från sitt forna jag så får man se sig för efter ett annat alternativ. Mycket kan hända, mycket hänger på oss som stödjer SvP, vi måste se till att sprida ordet, och det är jag säker på att vi kommer göra! Vi är ena sega jävlar.

Jag misstänker en stor sorg på valvakan om du är seriös. 100 000 röster på SvP?
Citera
2012-09-24, 17:44
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Såhär kommer det utvecklas under tiden fram till valet:

- Folk blir mer och mer skeptiska till SD (hänger mycket på de som diskuterar SD's sämre sidor på nätet, många tror nog i dagsläget att SD är värsta dödsnazisterna och stannar därför kvar, när fallet praktiskt taget är det motsatta).

- Folk blir mer och mer trötta på värdelösa, importerade svartskallar som bara håller på och spelar Allan och lyfter bidrag. Det kommer bli mer och mer irritation mot dagens invandringspolitik i takt med att staten höjer skatterna till rent obskyra höjder, och allt ändå blir sämre och sämre. ALLT blir sämre, men inte invandringen. Snart lever de lyxliv på skattebetalarnas bekostnad.
Folk är inte SÅ jävla dumma att de inte, till slut, kommer fatta vart alla skattepengar går och att det inte är hållbart. Samt att den nuvarande politiken rent ut sagt är vansinne.

- SvP kommer synas mer på internet varesig ni vill det eller ej (), och sedermera (kanske) en hel del i media. Här kan man dock förutsätta att media lägger locket på angående SvP och låtsas som om de inte existerar, de lär ju minnas att smutskastningen mot SD bara fick folk att få upp ögonen på partiet. De lär minnas att även smutskastning är bra PR. MEN, som tur är så kan folket sprida PR åt partiet, något jag t.om sett i verkliga livet. Jag såg en SvP-klisterlapp på en papperskorg. Innan dess visste jag inte ens att partiet existerade, men nu vet jag vart jag ska rösta!

Så vad kan man förvänta sig?

Grejen är att folk har närmare till SD än ett nazistparti. SvP kommer aldrig lyckas. tycker de är tragiskt dock med människor som säger sig värna om Sverige, men indirekt kastar bort sin röst. För de är exakt vad det är, hur ni än vrider på de.

Citat:
Hur många är omöjligt att säga, men man kan ju alltid gissa. Jag gissar på att omkring 30% SD väljare (de som valde SD år 2010) går över till SvP år 2014.

Stereotypiska rasisten
Citera
2012-09-24, 17:49
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenB
Varför skulle de ändra sig och bli ett vanligt sjuklöverparti?
Säger inte att de kommer ändra sig, de är redan ett vanligt sjuklöverparti.
De tycker inte att hudfärg spelar roll.
De tycker att invandring berikar och att vi skall ha invandring (fast inte lika mycket som de andra partierna).
De är mesiga och spelar på kulturmarxisternas planhalva.
De utesluter folk för skitsaker.
Och så vidare

Citat:
Sverige kommer hursomhelst att bli ett brungult kreolland förr eller senare. Det bor redan för många med icke-svensk bakgrund så det är redan kört.
Öh, det är ju därför man skall rösta på ett parti som vill KASTA UT. Som....jag vet inte....eh...SvP kanske?

Citat:
Hursomhelst, SD kommer att ha en chans att påverka, en röst på Svp är bortkastad.
Påverka vaddå? Om vi är ett brungult kreolland i framtiden så räcker det ju inte med som SD vill införa språktester och "broms". Då är slutet här om inget radikalt sker, så att säga.

Citat:
Endast sjuklövern tjänar på splitringen då SD tappar röster.
Hade SD bara vågat röra ras och judefrågan (de två viktigaste) hade vi inte behövt splittras.

Är SvP så många att SD kommer åka ut riksdagen helt plötsligt?

Detta tål att sägas igen: Vad tror du kommer påverka samhälls- och debattklimatet mest? SD 13,79% (alla kommer säga typ 13-14% och ingen djävel kommer minnas att det faktiskt är 13,79%) eller SvP med säg 0,79% och stadigt växande? Vet du själv att SD fick 5,70% och inte 6%? Det visste faktiskt inte jag om förrens jag googlade nu, så lätt glömmer man. Men ett växande SvP, det glömmer man inte!
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-24 kl. 18:06.
Citera
2012-09-24, 18:20
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Hade SD bara vågat röra ras och judefrågan (de två viktigaste) hade vi inte behövt splittras.

hade man gjort de så hade det bara varit idioter som röstat på partiet, och då hade de aldrig kommit in i riksdagen från första början.

ras, judar? på med foliehatten för helvete.

berätta för mig, hur mycket har SvP vuxit med? 4 röstare?
Citera
2012-09-24, 18:24
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
hade man gjort de så hade det bara varit idioter som röstat på partiet, och då hade de aldrig kommit in i riksdagen från första början.

Ptja, titta bara pollen här inne. SvP 60,47%, SD 39,53%. Samma sak lär hända utanför Flashback, skulle jag tro, även om det kanske inte blir riktigt så saftiga siffror.
Citera
2012-09-24, 18:30
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Inget kommer ske förrens SvP får makten i alla fall. SD är bara möjligen positivt som mjukstartare (men samtidigt finns risken att de leder folk bort), men i slutändan spelar det inte så stor roll.

Citat:
Ras och judefrågan är precis allt i mångkulturfrågan, förstår man inte ras och judefrågan kan man lika gärna skita i mångkulturfrågan och debattera kommunalskatt, ekologiska majsodlingar eller vindkraft istället.

Citat:
Den som lever nästa val får se, men se på omröstningen i tråden. För ett år sedan hade resultatet inte varit det samma kan jag lova. SvP är på gång!
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-24 kl. 18:38.
Citera
2012-09-24, 18:35
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Grejen är att folk har närmare till SD än ett nazistparti. SvP kommer aldrig lyckas. tycker de är tragiskt dock med människor som säger sig värna om Sverige, men indirekt kastar bort sin röst. För de är exakt vad det är, hur ni än vrider på de.

Nu när SD växer och blir större - samtidigt som partiet liberaliseras och de mer seriösa nationalisterna (Gustav Kasselstrand t.ex.) motarbetas av partitoppen. Tror inte du att det finns plats för ett parti som är mer radikalt? Mina personliga erfarenheter av folk som röstar på SD är att de är betydligt mer nationalistiska än partirepresentanterna. Jag tror i alla fall att det finns en hel del röster att hämta där, även om det naturligtvis inte handlar om en tredjedel som någon påstod.
Citera
2012-09-24, 18:37
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Problemet med att försöka föra nåt som helst vettigt resonemang med SvP:s internetkrigare på Flashback är att dom resonerar som sektmedlemmar.

Det vill säga..: "du förstår inte judefrågan för du har inte läst på tillräckligt mycket. När du satt dig in i judefrågan så kommer du förstå att hela svenska folket blivit hjärntvättade av judisk media. Vi SvP:are kan judefrågan och därför är vi lite smartare än andra.."

Klockrent sektbeteende.
Citera
2012-09-24, 18:43
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det vill säga..: "du förstår inte judefrågan för du har inte läst på tillräckligt mycket. När du satt dig in i judefrågan så kommer du förstå att hela svenska folket blivit hjärntvättade av judisk media. Vi SvP:are kan judefrågan och därför är vi lite smartare än andra.."

Klockrent sektbeteende.
Det är inte vi som är smartare, vi är nog ganska normalbegåvade. Däremot är folk som inte förstår judefrågan antagligen:
1. Korkade.
2. För konformistiska och kan inte tänka i nya banor utanför samhällets normer.
3. Inte orkat, vågat, eller varit med länge nog att läsa på om den.
4. Judar som egentligen vet om det själva men som luras så att dumgojim inte skall bli medvetna om deras makt.

Citat:
Problemet med att försöka föra nåt som helst vettigt resonemang med SvP:s internetkrigare på Flashback är att dom resonerar som sektmedlemmar.
Försök, varför ligger inte judarna bakom mångkulturen?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-24 kl. 18:51.
Citera
2012-09-24, 18:46
Medlem
Citat:
Hur många är omöjligt att säga, men man kan ju alltid gissa. Jag gissar på att omkring 30% SD väljare (de som valde SD år 2010) går över till SvP år 2014.

Som sagt, 100 000 röster för SvP? Från 681 röster till 100 000 på en mandatperiod? Du ser inte själv det totalt verklighetsfrånvända i detta? Hur många av dessa 30% SD-väljare känner ens till att SvP existerar och hur många skulle egentligen kunna tänka sig att rösta på en rent nazistisk sekt som vill avskaffa demokratin? Verkligheten är inte Flashback, verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in