Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-20, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
De flesta svenskar vill behålla sitt land och se en minskad invandring i kombination med en ökad återvandring, men det är ingen som vill se rasbiologi, elitism och läger.
Det intressanta är ju inte vad "vanliga människor" vill utan vad som krävs för att göra Sverige svenskt och vitt igen och säkra vårt folks självständighet, frihet och överlevnad.
I dagsläget har ju majoriteten av befolkningen uppenbarligen fel åsikter, och det ligger därför på vår lott att få dem att ändra sig och inse vilka lösningar som behövs och få dem att se större värden än vad som är bra för dem själva kortsiktigt. Vi måste nämligen börja arbeta för vårt kollektiva bästa, annars är vi dömda att gå under.

Nu förespråkar jag inte några läger, och jag vet inte riktigt vad du menar med "elitism", mitt resonemang är mer generellt och principiellt.

Love your people - it's good

Du länkar till en sång som handlar om revolution, men du är samtidigt för feg och för konformistisk för att vilja stödja den revolution som du innerst inne nog förstår är nödvändig. Du borde sluta vara en sådan prinsessa Blue-Tie och inse att den absolut viktigaste frågan just nu är att säkra vårt folks överlevnad.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-20 kl. 09:22.
Citera
2012-10-20, 11:54
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Jag tycker snarare SDs syn är skrämmande lik Monas syn.

Hur mycket du än förnekar den så är verkligheten som den är.

Öppen svenskhet. Det är vad vi i Sverigedemokraterna står för. Det innebär att vem som helst kan bli svensk. Det handlar om assimilering, om att anpassa sig till våra grundläggande och gemensamma värderingar, om att ta till sig de sociala koder som är typiska för oss svenskar och om att lära känna och respektera vårt kulturarv. Gör man detta känner man sig säkerligen svensk, och betraktas också som svensk. I vilket land man är född, varifrån ens föräldrar kommer, vilken hudfärg man har… inget av detta spelar någon som helst roll. Inte för mig, och inte heller för partiet. Finns det sedan enskilda individer som inte ställer upp på detta synsätt på svenskhet så får det stå för dem. Jag rekommenderar dock att de söker sig till ett annat parti än SD i så fall.

Faktum är att om du och andra Sverigedemokrater inte håller med om detta så borde ni enligt SD söka dig till ett annat parti. Så det är bara och hålla käft och byta parti om du inte tycker att vem som helst kan bli svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är ju en lek med ord det du håller på med. Man har inte sagt att en neger kan bli svensk, men man har sagt att svenskheten inte har med etnicitet eller ras att göra utan att den sitter i värderingarna och att människor med vilken etnisk bakgrund som helst också kan bli svenskar.

För övrigt är jag ingen skinnskalle utan en bildad och städad man i mina bästa år, tackar som frågar.
Det är ni skinnskallar som borde damma av er lite och tänka på vad som är taktiskt bäst för Sverige, att gå den smarta vägen via ett parti som kommer vara tredje störst i nästa val eller börja om från scratch med ett parti lett av en skinnskalle som inte kommer attrahera den målgrupp den vill rädda från utrotning. SD:s definition av öppen svenskhet kommer att rädda svenskar från utrotning. Hur? För att den i praktiken diskvalificerar i princip alla invandrare. Skillnaden är att det låter bättre i folks (svenskars) öron än det framgångslösa bröl som kommer ur NSF:s megafoner.
Citera
2012-10-20, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Det är ni skinnskallar som borde damma av er lite och tänka på vad som är taktiskt bäst för Sverige,
Charmerande, när du får svart på vitt att du hade fel och jag hade rätt så byter du istället ämne och börjar yra om "skinnskallar".
Det är ju så tramsigt egentligen så att det inte ens är värt att bemöta.

Citat:
att gå den smarta vägen via ett parti som kommer vara tredje störst i nästa val
Om man är tredje stört eller inte är fullkomligt ointressant så länge man inte ens förespråkar de lösningar och åtgärder som är nödvändiga. Det finns inget egenvärde i att SD får många röster.

Citat:
eller börja om från scratch med ett parti lett av en skinnskalle som inte kommer attrahera den målgrupp den vill rädda från utrotning.
Nu är vi där igen. Daniel Höglund pluggar molekylärbiologi och är i allmänhet en av de mest intelligenta människor jag träffat. Men även han reduceras ner till någon "skinnskalle". Trams är vad det är.

Citat:
SD:s definition av öppen svenskhet kommer att rädda svenskar från utrotning. Hur? För att den i praktiken diskvalificerar i princip alla invandrare.
Hur då? SD vill ju inte repatriera de 1,5 miljoner främlingar som redan uppehåller sig i landet, eller hur? Inte heller vill man få bort det främmande och destruktiva inflytande som kontrollerar vår massmedia, vår underhållningsindustri och så vidare. Jag har åtminstone aldrig hört SD prata om detta, men om du har det så får du gärna länka till dessa uttalanden.

Citat:
Skillnaden är att det låter bättre i folks (svenskars) öron än det framgångslösa bröl som kommer ur NSF:s megafoner.
Så du menar att Jimmie Åkesson är "two-faced", att han säger någonting men menar något annat? En hycklare om man så vill?

Var är dina belägg för detta?
Citera
2012-10-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nu är vi där igen. Daniel Höglund pluggar molekylärbiologi och är i allmänhet en av de mest intelligenta människor jag träffat. Men även han reduceras ner till någon "skinnskalle". Trams är vad det är.

Jo, han är ju skinnskalle. Dessutom har jag för mig att han uttalar/uttalat ordet "regim" med j-ljud.

Citat:
Hur då? SD vill ju inte repatriera de 1,5 miljoner främlingar som redan uppehåller sig i landet, eller hur? Inte heller vill man få bort det främmande och destruktiva inflytande som kontrollerar vår massmedia, vår underhållningsindustri och så vidare. Jag har åtminstone aldrig hört SD prata om detta, men om du har det så får du gärna länka till dessa uttalanden.

Björn Söder har ju sagt att anpassar man sig inte får man åka hem.
Citera
2012-10-20, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Jo, han är ju skinnskalle. Dessutom har jag för mig att han uttalar/uttalat ordet "regim" med j-ljud.
Han har rakat huvud och/eller är tunnhårig. Det är inte min definition av skinnskalle, men det är väl subjektivt antar jag.

Citat:
Björn Söder har ju sagt att anpassar man sig inte får man åka hem.
Anpassar sig till vad och hur? Det låter ju fruktansvärt godtyckligt, och ingenting jag fäster någon större tillit till förrän det tydligt definieras i partiprogrammet vad man åsyftar.
Citera
2012-10-20, 14:32
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
I beteendet ja.
Inte etnisk.
Då håller du inte med SD som anser att man etniskt sätt blir svensk om man beter sig svenskt, snarare har du en inställning som gör att du enligt rådande norm i SD borde lämna partiet.

Dock tror jag faktiskt att du är ett judiskt troll, ditt sätt att skriva och besattheten är ganska i stil med det. Du kanske rent av får betalt för det?

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Var seriös nu ... SD har väl minst 100 gånger fler väljare. Varje röst som går till SvP istället för SD kommer att GYNNA INVANDRINGEN.
Vad spelar väljare för roll om man inte har en politik?

Skulle SD byta inriktning totalt och byta till miljöpartiets eller moderaternas politik skulle de få ÄNNU MER väljare. Men det är liksom ingen mening då....

Citat:
Ursprungligen postat av Hagamannen.
Jag är nationalist och röstar på sverigedemokraterna. Jag vill inte kasta ut alla invandrare utan gillar den mjuka nationalism som sverigedemokraterna för därav får dom min röst nästa val.
Vad är det för givande med mjuk nationalism egentligen? Jag tycker det mångkulturella samhället är mycket mer givande och roligt än mjuk nationalism utan ras.

Vad är liksom så speciellt med den ganska tråkiga och idag dessutom i det närmaste utdöda svenska kulturen jämfört med en global kryddstark jallajallasupermix av alla kulturer? Jag kan förstå det om man känner en emotionell koppling till den pågrund utan sin härkomst, men bara i sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Det är ni skinnskallar som borde damma av er lite och tänka på vad som är taktiskt bäst för Sverige, att gå den smarta vägen via ett parti som kommer vara tredje störst i nästa val eller börja om från scratch med ett parti lett av en skinnskalle som inte kommer attrahera den målgrupp den vill rädda från utrotning. SD:s definition av öppen svenskhet kommer att rädda svenskar från utrotning. Hur? För att den i praktiken diskvalificerar i princip alla invandrare. Skillnaden är att det låter bättre i folks (svenskars) öron än det framgångslösa bröl som kommer ur NSF:s megafoner.
Vad tror du de första svenskarna tänkte om kulturmarxism och mångkultur när de fick läsa om det i tidningen och höra partierna tala om det?

"Åh, hurra det låter som en bra ide"?
Nej, de tyckte nog folk hade blivit helt galna när de propagerade för att massa negrer och sodomiter skulle få utrymme i samhället och att nu var moralen helt förlorad när man inte steriliserade synderskor.

Men judarna/de tidiga kulturmarxisterna gjorde tvärt om mot vad SD gör och spelade inte med reglerna utan körde sitt eget race och resultatet blev dagens kulturmarxism/mångkultur där ledande politiker och rent av kungahuset FÖRNEKAR att svenskar finns, en sådan himla TOTALSEGER har de uppnått på ett par decennier att de kan få ett helt land att förneka sig självt. Allt tackvare judarnas drivkraft och förmåga att inte vika sig utan nöta på i all evighet tills man nått sitt mål.

På samma sätt bör...nej..måste vi köra. Vi kan inte börja oss ner och bli rövknullade.

Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Dessutom har jag för mig att han uttalar/uttalat ordet "regim" med j-ljud.
Sje-ljudet [ɧ] är vulgärt bourgeoisiskt uttal, det borde du väl inte gnälla på?

Uttalet av regim och andra ord som genre, stjärna var ursprungligen som de stavas och inte med [ɧ] som förmodligen kom in i språket via tyska borgare från Kölnområdet som bosatte sig i landet. Sedermera blev det troligen lite fint sociolekt att bräka ur sig västgermanska harkelljud och på den vägen har vi [ɧ] i språket.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-10-20 kl. 14:39.
Citera
2012-10-20, 14:37
Bannlyst
Citat:
Då håller du inte med SD som anser att man etniskt sätt blir svensk om man beter sig svenskt, snarare har du en inställning som gör att du enligt rådande norm i SD borde lämna partiet.

SD har inte sagt att man blir etnisk Svensk om man beter sig som Svensk.
Sluta skriv Svensk med liten bokstav. Det är förnedrande för Svenska rasen.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-20, 14:40
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
SD har inte sagt att man blir etnisk Svensk om man beter sig som Svensk.
Jo.

Öppen svenskhet. Det är vad vi i Sverigedemokraterna står för. Det innebär att vem som helst kan bli svensk. Det handlar om assimilering, om att anpassa sig till våra grundläggande och gemensamma värderingar, om att ta till sig de sociala koder som är typiska för oss svenskar och om att lära känna och respektera vårt kulturarv. Gör man detta känner man sig säkerligen svensk, och betraktas också som svensk. I vilket land man är född, varifrån ens föräldrar kommer, vilken hudfärg man har… inget av detta spelar någon som helst roll. Inte för mig, och inte heller för partiet. Finns det sedan enskilda individer som inte ställer upp på detta synsätt på svenskhet så får det stå för dem. Jag rekommenderar dock att de söker sig till ett annat parti än SD i så fall.

Citat:
Sluta skriv Svensk med liten bokstav. Det är förnedrande för Svenska rasen.
Även det är en västgermansk vulgarisering av språket.
Citera
2012-10-20, 14:46
Bannlyst
Citat:
Jo.

Även det är en västgermansk vulgarisering av språket.

Se citatet " Det handlar om assimilering, om att anpassa sig till våra grundläggande och gemensamma värderingar, om att ta till sig de sociala koder som är typiska för oss svenskar och om att lära känna och respektera vårt kulturarv."
De nämner inget att beter man sig som Svensk så blir man etnisk Svensk.

Nu håller du käft.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-20, 14:49
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Se citatet " Det handlar om assimilering, om att anpassa sig till våra grundläggande och gemensamma värderingar, om att ta till sig de sociala koder som är typiska för oss svenskar och om att lära känna och respektera vårt kulturarv."
De nämner inget att beter man sig som Svensk så blir man etnisk Svensk.

Nu håller du käft.

/ Winston D Thackeray
Är du CPskadad eller bara extremt judetrollig?

Det står ju i klarspråk att svenskhet är grundläggande värderingar och sociala koder.
Citera
2012-10-20, 14:54
Bannlyst
Citat:
Är du CPskadad eller bara extremt judetrollig?

Det står ju i klarspråk att svenskhet är grundläggande värderingar och sociala koder.

Är du en "SvP-Jude" eller?

Klart det står att Svenskhet är grundläggande värderingar och sociala koder. De säger även att etnicitet har inget med det att göra. Man blir alltså inte etnisk Svensk om man har Svenska grundläggande värderingar och Svenska sociala koder. Dum på riktigt eller?

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-20, 15:01
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Klart det står att Svenskhet är grundläggande värderingar och sociala koder.
Det står att vem som helst kan BLI SVENSK. Fattar du vad det betyder? BLI SVENSK, inte få en svensk kultur, bete sig svenskt utan BLI svensk?

Citat:
De säger även att etnicitet har inget med det att göra.
Nej, de nämner inte ordet. De skriver att ens härkomst inte spelar roll för att bli svensk.

Citat:
Man blir alltså inte etnisk Svensk om man har Svenska grundläggande värderingar och Svenska sociala koder.
Etnicitet är inte samma sak som genetik. Jag och SvP hävdar att genetik är nödvändigt för att bli "etnisk svensk", SD hävdar att genetiken inte spelar roll utan att ens etnicitet avgörs av ens värderingar.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-10-20 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in