Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-10-16, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Nej, SD har inte uttryckt att " en neger kan bli svensk". Lögnare. Ert lilla skinnskalleparti kommer inte att växa medelst dylika lögner.
Det är ju en lek med ord det du håller på med. Man har inte sagt att en neger kan bli svensk, men man har sagt att svenskheten inte har med etnicitet eller ras att göra utan att den sitter i värderingarna och att människor med vilken etnisk bakgrund som helst också kan bli svenskar.

För övrigt är jag ingen skinnskalle utan en bildad och städad man i mina bästa år, tackar som frågar.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-16 kl. 23:48.
Citera
2012-10-17, 00:07
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Jag tycker att det inte är samma sak. Det finns tre olika synsätt här:

1. Alla som andas svensk luft är svenskar

2. Alla som känner sig som och uppfattas av (de flesta andra) som svenskar, är svenskar

3. Alla som har en viss genetik är svenskar

Nu säger jag inte att han måste ses som svensk, men det visar i alla fall att det skiljer sig en del mellan Monas syn på saken och Jimmies (officiella) syn på saken.
Klart det skiljer sig något, konstigt vore annars. Men vilken är nr 2 mest lik och under vilken "övergrupp" skall man placera dem?

Jo 1 och 2 hävdar precis som kulturmarxisterna att svenskhet är en social konstruktion och skiljer sig åt hur mycket krav man måste uppfylla för att "bli" svensk.
3 står för sig självt och belyser en helt annan aspekt.

Jag tycker snarare SDs syn är skrämmande lik Monas syn.

Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Nej, SD har inte uttryckt att " en neger kan bli svensk". Lögnare.
Hur mycket du än förnekar den så är verkligheten som den är.

Öppen svenskhet. Det är vad vi i Sverigedemokraterna står för. Det innebär att vem som helst kan bli svensk. Det handlar om assimilering, om att anpassa sig till våra grundläggande och gemensamma värderingar, om att ta till sig de sociala koder som är typiska för oss svenskar och om att lära känna och respektera vårt kulturarv. Gör man detta känner man sig säkerligen svensk, och betraktas också som svensk. I vilket land man är född, varifrån ens föräldrar kommer, vilken hudfärg man har… inget av detta spelar någon som helst roll. Inte för mig, och inte heller för partiet. Finns det sedan enskilda individer som inte ställer upp på detta synsätt på svenskhet så får det stå för dem. Jag rekommenderar dock att de söker sig till ett annat parti än SD i så fall.

Faktum är att om du och andra Sverigedemokrater inte håller med om detta så borde ni enligt SD söka dig till ett annat parti. Så det är bara och hålla käft och byta parti om du inte tycker att vem som helst kan bli svensk.

Personligen föreslår jag SvP.
Citera
2012-10-17, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det här är intressant. Precis nyss var det ju en annan skribent som menade att det var bra att vi höll oss borta och "röstade på våra egna partier". Även Jimmie Åkesson tycks ju vara av den uppfattningen.
Men du menar alltså att vi ska ignorera dessas råd och återigen rösta på det parti som gång på gång spottar oss nationalister och etniska svenskar i ansiktet och trampar på det vi står för?

Jag har redan taktikröstat på SD en gång, och det enda jag fick ut av det var skit och besvikelse.

Om ni vill ha stopp på massinvandringen så taktiskt sätt är det väldigt viktigt att ni röstar SD. Även om ni inte får igenom era riktiga åsikter så får ni igenom en del av den och den är väldigt viktig. Sen säger självklart Jimmie att det ska "rensas upp i egna ledet" för att se till att SD inte får något rasist rykte men det klart han vill ha alla röster han kan få.

Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det där var aktuellt 2010 vilket vi också ställde upp på.
Nu är det dags att bredda den nationella rörelsen. SD kommer över 10% utan vår hjälp.

Jag tror att om ni ställer upp på ett valår till med SD röster så kommer en röst på SD vara socialt accepterat bland folk därför att vi kommer öka så mycket. Att vi blir socialt accepterade är väldigt viktigt. Då kan ni valet efter 2014 gå tillbaka

Som tack ifall ni ställer upp på det här så kommer jag i framtiden gå över till SVP.
Citera
2012-10-17, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Om ni vill ha stopp på massinvandringen så taktiskt sätt är det väldigt viktigt att ni röstar SD. Även om ni inte får igenom era riktiga åsikter så får ni igenom en del av den och den är väldigt viktig. Sen säger självklart Jimmie att det ska "rensas upp i egna ledet" för att se till att SD inte får något rasist rykte men det klart han vill ha alla röster han kan få.
Ja, men det är av skäl som jag redan angett i tråden inte särskilt aktuellt, tyvärr. Jag vill och tänker fortsätta arbeta för ett svenskt, vacker, tryggt och välmående Sverige så länge jag har möjlighet att göra det. I slutändan är vårt folks överlevnad det enda som betyder någonting, och politiska alternativ som anser att detta är en icke-fråga är inga alternativ alls.

Så tänker åtminstone jag.
Citera
2012-10-17, 01:48
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:

Jag tror att om ni ställer upp på ett valår till med SD röster så kommer en röst på SD vara socialt accepterat bland folk därför att vi kommer öka så mycket. Att vi blir socialt accepterade är väldigt viktigt. Då kan ni valet efter 2014 gå tillbaka

Som tack ifall ni ställer upp på det här så kommer jag i framtiden gå över till SVP.

Varför stöder då SD Alliansen i de flesta frågor, för alla torde ju vid det här laget veta att det är den Moderatledda regeringen som två-tredubblat invandringen sedan den tillträdde. En röst på SD är tyvärr en röst på Alliansen så som SD valt sin väg...
Citera
2012-10-17, 01:54
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Ja, iförsig. Man ska aldrig säga aldrig.
Men tror du verkligen att det finns religiösa gener?

/ Winston D Thackeray

Ja det finns gener som ger ökad benägenhet att bli religös. Det har att göra med hur man konceptualiserar sin omvärld vilket i sin tur beror på hjärnans fysiska struktur. Omvänt finns det (betydligt mer sällsynta) gener som ger förmågan till rationellt tänkande.
Citera
2012-10-17, 04:45
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Du är rasnationalist. Jag är nationalist, och kapitalist.
Jag vill att alla ska må bra i Sverige. Vi ska inte behöva tvingas att försörja 1.5 miljoner människor på bidrag.
Du får inte glömma att det har kommit in invandrare för många många år sedan som är etniska Svenskar idag. Jag menar åter igen avkommor som går i arv.

Han hänger väll löst i partiet antar jag? Åkessons nolltollerans om rasism lär säkert drabba Hansson.

Lenin, Stalin var judar. Men kommunismen skapades av en anti-jude: Karl Marx.
Kan inte tänka mig att Lars Ohly är jude.

/ Winston D Thackeray

Lenin hade en del judiskt påbrå enligt en del källor jag läst, men Stalin var däremot inte jude. Karl Marx var jude. Vad menar du egentligen med att han var en anti-jude?
Citera
2012-10-17, 08:50
Medlem
39ans avatar
Verkar helt klart som att svennarna börjar tröttna på massinvandringen
Citera
2012-10-17, 12:12
Bannlyst
Citat:

Vad händer om SvP går ND's väg?
Minns du förut? Då var det en trend att gå "Jag går från SD till ND". Idag är det "Jag går från SD till SvP". Men ND-trenden dog rätt snabbt. Är rätt säker på denna trend kommer dö också.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-17, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Karl Marx var sonson till en rabbi. Försök igen. Givet andra saker du har skrivit i den här tråden så skulle jag vilja påstå att du försöker trolla oss.

Enligt Judisk "lag" så kan man bara bli jude om mamman var jude. Inte pappan.

http://www.samuelsiren.com/marx.php

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-17, 12:29
Medlem
infidels avatar
Citat:
Enligt Judisk "lag" så kan man bara bli jude om mamman var jude. Inte pappan.

http://www.samuelsiren.com/marx.php

/ Winston D Thackeray

Sån tur då att även Karl Marxs mor var judinna. Mer dumma påståenden du vill ha bemötta? Om jag minns rätt så räcker det med att vara kvartsjude, oavsett på vilken sida, för att få rätten att Återvända till Israel.
Citera
2012-10-18, 00:02
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
...med tanke på (enligt mig) att SVP aldrig kommer få någon makt, men ändå.
Du är inte den första att skriva liknande om SvP (för ett antal år sedan skrev man såhär om SD) men man kan inte sluta sucka och undra hur folk som skriver såhär tänker. Att den SvP inte "passar" in i dagens politiskt korrekta (väst)värld är ju ifs givet men den mentalitet som råder bland (bl.a.) svenskar idag har inte alltid varit gällande. Verkligen inte. Per Albin Hansson uttalade t.ex., med dagens mått mätt, extremt rasistiska saker och han tillhörde SAP. Ganska ordentliga strukturförändringar har ägt rum och den tid vi befinner oss i just nu är inte på något sätt given.

Hade folk använt huvudet istället för att vara veka kappvändare hade sannolikt de filosofiska och moraliska tankarna inte varierat lika mycket och man hade knappast hamnat i den nuvarande sitsen i vilken man har fått för sig, via främst den judiska agendan, att man på alla plan felar om man t.ex. inte släpper in tiotusentals personer från världens hörn årligen, oavsett om man har svart på vitt vet att detta på alla plan skadar samhället och den inhemska befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in