2012-12-18, 10:40
  #5125
Medlem
Ni som vill veta hur hon tänker, tycker och känner kan ju ta och läsa detta: http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/734521-skelettkvinnan-har-velat-hoppa-fran-balkongen
Citera
2012-12-18, 10:44
  #5126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Nu skall jag inte på någon form av behandling pga någon nekrofili. Det är in panikångest som anses vara problemet för att det leder till att jag missbrukar mm. Jag har bett om utredning för mitt minnesproblem med neuropsykiatrisk utredning på detta. Allt är alltså MINA önskmål om vad JAG anser att är det som är mina problem. Förstå detta alltså, rättspsyk som vissa verkar triumferar om gör bara det jag redan bett om innan jag åkte fast, men då på kvinnomottagningen i Olskroken.

Jag anser mig ha vissa problem, men det mesta har blivit bättre med åren, det största problemet är minnet vid sidan om min alkoholism.

Ni borde skämmas som snackar som ni gör om en annan individ. Dessutom om ni nu ansåg att jag var så sjuk/störd hade jag då inte förtjänat extra respekt för inte slår man någon som sitter i rullstol eller på annat vis är skadad/sjuk (eller ni kanske mobbar downisar när ni inte sitter framför datorn?). Ni tror inte ens på era egna glåpord, det är min uppfattning eller så är ni hänsynslösa individer som faktiskt är gränsfallonda.

Kan man inte gå så ska man uppmuntras att skaffa sig en rullstol och samma sak när man har andra bekymmer, man ska stöttas att ta hjälp. Att vara beroende av droger är en sak, men det är ju så att det beroendet bara är symptom på andra problem man har, för det är inte bara ett fysiskt beroende, utan ofta ligger psykiska problem eller personlighetsstörningar bakom beroendet. Sedan att detta är tabu att diskutera är det ingen tvekan om och jag tror inte heller att det hjälper, utan en psykolog måste rasera de murar som individen byggt upp under många år, för att en verklig förändring ska kunna ske och det inte ska uppfattas som "mobbning".
Citera
2012-12-18, 11:00
  #5127
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kan man inte gå så ska man uppmuntras att skaffa sig en rullstol och samma sak när man har andra bekymmer, man ska stöttas att ta hjälp. Att vara beroende av droger är en sak, men det är ju så att det beroendet bara är symptom på andra problem man har, för det är inte bara ett fysiskt beroende, utan ofta ligger psykiska problem eller personlighetsstörningar bakom beroendet. Sedan att detta är tabu att diskutera är det ingen tvekan om och jag tror inte heller att det hjälper, utan en psykolog måste rasera de murar som individen byggt upp under många år, för att en verklig förändring ska kunna ske och det inte ska uppfattas som "mobbning".
Det är det knappast många som gjort som skriker störd och sjuk gjort eller hur?

Panikångesten och min tidigare sociala fobi var orsaken för mitt missbruk kom vi fram till, även det faktum att jag aldrig glömde något tidigare, men numera är det inte så.
__________________
Senast redigerad av SantaMuerte 2012-12-18 kl. 11:02.
Citera
2012-12-18, 11:02
  #5128
Awaiting Email Confirmation
Om du iaktagar en schimpansflock så lär du upptäcka att människan inte utvecklats nämnvärt när det kommer till hur man behandlar andra.
Citera
2012-12-18, 11:03
  #5129
Bannlyst
[quote=KlenFikus]
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Nu skall jag inte på någon form av behandling pga någon nekrofili. Det är in panikångest som anses vara problemet för att det leder till att jag missbrukar mm. Jag har bett om utredning för mitt minnesproblem med neuropsykiatrisk utredning på detta. Allt är alltså MINA önskmål om vad JAG anser att är det som är mina problem. Förstå detta alltså, rättspsyk som vissa verkar triumferar om gör bara det jag redan bett om innan jag åkte fast, men då på kvinnomottagningen i Olskroken.

Jag anser mig ha vissa problem, men det mesta har blivit bättre med åren, det största problemet är minnet vid sidan om min alkoholism.

Ni borde skämmas som snackar som ni gör om en annan individ. Dessutom om ni nu ansåg att jag var så sjuk/störd hade jag då inte förtjänat extra respekt för inte slår man någon som sitter i rullstol eller på annat vis är skadad/sjuk (eller ni kanske mobbar downisar när ni inte sitter framför datorn?). Ni tror inte ens på era egna glåpord, det är min uppfattning eller så är ni hänsynslösa individer som faktiskt är gränsfallonda.[/QUOTE

Om du iaktagar en schimpansflock så lär du upptäcka att människan inte utvecklats nämnvärt när det kommer till hur man behandlar andra.
Sant, skillnaden är att bajskastandet är verbalt istället.
Citera
2012-12-18, 11:07
  #5130
Bannlyst
SantaHelena, varför deltar du i tråden om du tycker att den kränkt dig?
Citera
2012-12-18, 11:12
  #5131
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
SantaHelena, varför deltar du i tråden om du tycker att den kränkt dig?
För att ge min syn på det hela, varför inte? 400+ sidor tråd om mig själv, är bara för mycket lite otäckt bisarrt.
Citera
2012-12-18, 11:18
  #5132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Det är det knappast många som gjort som skriker störd och sjuk gjort eller hur?

Panikångesten och min tidigare sociala fobi var orsaken för mitt missbruk kom vi fram till, även det faktum att jag aldrig glömde något tidigare, men numera är det inte så.

Nepp, som du själv skrivit är det ingen skillnad på psykiska och fysiska sjukdomar. Men skillnaden är att fysiska sjukdomar som är riktigt allvarliga kan man bara till en viss punkt förneka för sig själv.

Tydligen är det lättare för dig själv att "erkänna" din sociala fobi, frågan är hur det kommer sig att du inte ser att det är sjukt och stört att samla skelett, antingen är det något knas med referensramarna (du kanske växte upp med en massa benknotor omkring dig) eller så är det något ännu värre och helt enkelt beror på att du var så fäst vid dem.

Tror att varje seriös skelettsamlare skulle kolla upp de juridiska möjligheterna för att utöva sitt intresse om det handlade om ett historiskt intresse eller om man skrev på en bok.
Citera
2012-12-18, 11:22
  #5133
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nepp, som du själv skrivit är det ingen skillnad på psykiska och fysiska sjukdomar. Men skillnaden är att fysiska sjukdomar som är riktigt allvarliga kan man bara till en viss punkt förneka för sig själv.

Tydligen är det lättare för dig själv att "erkänna" din sociala fobi, frågan är hur det kommer sig att du inte ser att det är sjukt och stört att samla skelett, antingen är det något knas med referensramarna (du kanske växte upp med en massa benknotor omkring dig) eller så är det något ännu värre och helt enkelt beror på att du var så fäst vid dem.

Tror att varje seriös skelettsamlare skulle kolla upp de juridiska möjligheterna för att utöva sitt intresse om det handlade om ett historiskt intresse eller om man skrev på en bok.
Jag kollade upp de juridiska möjligheterna, läste förarbeten till griftefridslagen och sökte info om det. Dessutom pratade jag med Axel i somras och han berättade för mig hur det stod till när jag frågade för jag inte hängt med på flera år. Därtill fastnade faktiskt mitt första köp i tullen och jag fick skallen men fick betala 1500 kr i tull.

Du spekulerar lite för mycket, jag sitter inne med den faktiska sanningen om mig själv och hur jag agerat samt resonerat ifrågan. Varför inte bara fråga istället för att felaktigt "konstatera".
Citera
2012-12-18, 11:28
  #5134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Jag kollade upp de juridiska möjligheterna, läste förarbeten till griftefridslagen och sökte info om det. Dessutom pratade jag med Axel i somras och han berättade för mig hur det stod till när jag frågade för jag inte hängt med på flera år. Därtill fastnade faktiskt mitt första köp i tullen och jag fick skallen men fick betala 1500 kr i tull.

Du spekulerar lite för mycket, jag sitter inne med den faktiska sanningen om mig själv och hur jag agerat samt resonerat ifrågan. Varför inte bara fråga istället för att felaktigt "konstatera".

Nog för att lagen kan vara svårtolkad ibland eftersom varje rättsfall är unikt (vilket folk iofs brukar ha lite dålig koll på), men lik förbannat blev du dömd för brott mot griftefriden?

Jag vill inte uppfattas som en mobbare, men nog tycker jag det är lite märkligt att man inte direkt frågar en advokat eller polis om det hela, så mycket elände du hade sluppit då. Det är inte felaktigt konstaterat att du blev dömd och att det tydligen beror på att du kollat upp saker för dåligt (eller att du struntade i hur det låg till juridiskt) i förhållande till hur du sedan agerade.
Citera
2012-12-18, 11:31
  #5135
Medlem
Undrar också om de sagt något om ditt minne, ifall det beror på alkoholskador eller något annat? Tänker om det kan vara en frontallobsdemens på G, det börjar ofta i 30-årsåldern och yttrar sig i att man kan bli lite "kall"/empatilös och agera märkligt. t ex göra kriminella saker man aldrig skulle gjort förut?
Citera
2012-12-18, 11:42
  #5136
Medlem
Schenkmanis44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nog för att lagen kan vara svårtolkad ibland eftersom varje rättsfall är unikt (vilket folk iofs brukar ha lite dålig koll på), men lik förbannat blev du dömd för brott mot griftefriden?

Jag vill inte uppfattas som en mobbare, men nog tycker jag det är lite märkligt att man inte direkt frågar en advokat eller polis om det hela, så mycket elände du hade sluppit då. Det är inte felaktigt konstaterat att du blev dömd och att det tydligen beror på att du kollat upp saker för dåligt (eller att du struntade i hur det låg till juridiskt) i förhållande till hur du sedan agerade.

Fast nu är du, Wildis, på samma sätt som åklagaren varit, strängare mot HL än mot AT. Flera av de gärningar som HL dömdes för har, med all säkerhet, även AT begått, men han åtaldes inte ens. Min uppfattning är att åtalet byggde på att utmåla HL som nekrofil - men bevisningen där var ju bara indicier, så det föll - men när väl domstolen skulle döma HL gjorde domarna en alltför utvidgad tolkning av vad som ska skyddas av griftefriden, och om åklagaren hade gjort den tolkningen så skulle hon ha åtalat AT och han skulle också ha dömts.

Du verkar inte ställa samma krav på AT som på HL. Har du frågat AT om han frågade en advokat eller polis om det hela innan han importerade skelettdelar?

Och eländet här är väl inte själva domen som sådan, själva behandlingen som straffet innebär är nog inte till HL:s nackdel, utan utmålningen här och i media av HL som en monstruös nekrofil m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in