Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag har varit frånvarande några dagar och tråden har dragit iväg rejält. Jag tycker mig skönja spekulationer kring att hon skulle ha fötts som man / genomgått könsbyte. Finns det något som tyder konkret på det eller är det bara lösa antaganden?
Lösa och lösa vet jag inte. Egentligen är jag sugen på att gå igenom tråden igen och sammanfatta detta, men det är ju såhär:
*) Hennes föräldrar har aldrig fött en dotter, enligt folkbokföringen.
*) De födde däremot en son exakt samma dag som Helena föddes.
*) Sonen hette D*niel K*rlsson eller C*rlsson.
*) Sonen försvann från registren någon gång mellan 1990 och nu.
*) Helena har enligt uppgifter här som jag inte minns hetat Daniella eller Danielle innan hon fick skyddad identitet.
Men vad jag vet har det inte kommit fram några
direkta uppgifter på detta.