2012-11-29, 17:58
  #3313
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Okay, bra att ha det klarlagt. Ja, den skallen är problematisk, men fortfarande är det nog inte helt omöjligt att köpa sånt på nätet, kolla in denna skalle som finns att köpa just nu: http://www.ebay.com/itm/ANTIQUE-MEDICAL-DENTAL-STUDY-REAL-HUMAN-SKULL-ANATOMICAL-TEACHING-/330835201861?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d0750 8f45

Den ser också "uppgrävd" ut, om man genomför med de blekta skallarna, då kanske man inte ska utesluta att oblekta skalla också finns att köpa, men att det ska finnas ordentliga jordrester på dem gör ju det hela konstigare. Kan de ej analysera jordresterna och se var de kommer från, eller funkar sådant bara på film?

Det fetade ar just ett exempel pa saker som jag tycker att aklagaren borde ha forsokt gora istallet for att jaga upp stamningen over sjalva innehavet. Jag vet inte heller om jordanalys ar mojlig for ovrigt men for mig kanns det som en god ide.

Och det gar sakert att kopa aven oblekta skallar online. Det ar nog framfor allt jordresterna som gor skallen problematisk for Helenas fall.
Citera
2012-11-29, 18:00
  #3314
Medlem
fuckerofmotherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag skulle vilja påpeka att vad som säljs har inte riktigt med vad varje lands lagstiftning säger att göra.
Du kan köpa knark också, men det betyder inte att det är lagligt om du förstår min tanke,.

Vi har en ganska bra obduktionslag som även innefattar en del vad det gäller avliden vad man kan och inte kan göra och vilka rutiner man ska följa enligt obduktionslagen.
För att göra ingrepp i en avliden osv. Det står även i lagen att respekt och behandling av avliden ska göras oavsett vem det är som handhar avlidens kropp. Anhörig står alltid som närmast kontakt då det gäller den avlidne.

Att utföra ingrepp på avliden ska skötas av behörig så som obduktionsrummets arbetare eller begravningsbyrå. Inte vem som helst hemma i sin lekmanna fantasi.
Att konstnären klarade sig innefattar svenska lag och syftet konstnären hade. Syftet är också en viktig del.

Ja, det är ju klart, men när "konstnären" får köpa skallar borde väl också HL kunna köpa dem om hon vill kalla sina äckliga Goresidor och fotografier av skallar för konst, är det inte så?

Då har ju både gothtöntkonstnären och HL lika stor rätt att KÖPA och få in skallarna i landet, vad de därefter gör med skallarna menar man nu ska avgöra om de får ha kvar skallarna eller inte?

jag tycker att det hela är idiotiskt, antingen får man köpa och importera skallar och sen kan göra vad fan man vill med dem, eller så är all import av människoben olagligt och endast folk med tillstånd får inneha sådana saker.

Som det är nu vill man både äta och spara kakan, genom att det är okaj för Metal-Goth tölp att köpa och ha dödskallar som han gör konst av medan en pundarnekrofil inte får ha samma sorts ben och skända dem på ett annat "konstnärligt" sätt.

Får konstnären göra möbler/konstverk av benen ska också HL kunna göra dildos av dem, då det också skulle kunna kallas konst.

De gällande lagarna är bara hyckleri som friar den ene och fäller den andra, bara baserad på att nekrofili är äckligt.

Antigen ska det vara fritt fram eller så ska det vara förbjudet att inneha människoben, så som det är nu är diffust idioti, anser jag.
__________________
Senast redigerad av fuckerofmothers 2012-11-29 kl. 18:03.
Citera
2012-11-29, 18:04
  #3315
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Ja, det är ju klart, men när "konstnären" får köpa skallar borde väl också HL kunna köpa dem om hon vill kalla sina äckliga Goresidor och fotografier av skalla för konst, är det inte så?

Då har ju både gothtöntkonstnären och HL lika stor rätt att KÖPA och få in skallarna i landet, vad de därefter gör med skallarna menar man nu ska avgöra om de får ha kvar skallarna eller inte?

jag tycker att det hela är idiotiskt, antingen får man köpa och importera skallar och sen kan göra vad fan man vill med dem, eller så är all import av människoben olagligt och endast folk med tillstånd får inneha sådana saker.

Som det är nu vill man både äta och spara kakan, genom att det är okaj för Metal-Goth tölp att köpa och ha dödskallar som han gör konst av medan en pundarnekrofil inte får ha samma sorts ben och skända dem på ett annat "konstnärligt" sätt.

Får konstnären göra möbler/konstverk av benen ska också HL kunna göra dildos av dem, då det också skulle kunna kallas konst.

De gällande lagarna är bara hyckleri som friar den ene och fäller den andra, bara baserad på att nekrofili är äckligt.

Antigen ska det vara fritt fram eller så ska det vara förbjudet att inneha människoben, så som det är nu är diffust idioti, anser jag.


Vet du va syfte innefattar? Vet du vad skymfligen är`? Flytta likdelar osv.
Det är en stor del i lagtolkningen.
Nej, skymfa med sexuella motiv är ett lagbrott. Konsten han inget syfte att skymfa på samma sätt beroende helt på omständigheterna givetvis. 3 delar och några andra har då konstnären köpt i syfte att skapa konst.

Helena har köpt skelett i klass med ca 500 delar i syfte att ha sex med dom. Och behandla dom hur som helst. Lägga upp någons anhörig i sitt vardagsrum som ett pussel eller förvara dom i Willyspåsar. Det är inte respektfullt av en människas kvarlevor.

Läggningen nekrofil är inte ett lagbrott. Däremot behandlingen av avlidens kvarlevor.
Syfte har stor inverkar i vår lagstiftning det kan man gilla eller inte den finns där.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-29 kl. 18:07.
Citera
2012-11-29, 18:07
  #3316
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Ja, det är ju klart, men när "konstnären" får köpa skallar borde väl också HL kunna köpa dem om hon vill kalla sina äckliga Goresidor och fotografier av skallar för konst, är det inte så?

Då har ju både gothtöntkonstnären och HL lika stor rätt att KÖPA och få in skallarna i landet, vad de därefter gör med skallarna menar man nu ska avgöra om de får ha kvar skallarna eller inte?

jag tycker att det hela är idiotiskt, antingen får man köpa och importera skallar och sen kan göra vad fan man vill med dem, eller så är all import av människoben olagligt och endast folk med tillstånd får inneha sådana saker.

Som det är nu vill man både äta och spara kakan, genom att det är okaj för Metal-Goth tölp att köpa och ha dödskallar som han gör konst av medan en pundarnekrofil inte får ha samma sorts ben och skända dem på ett annat "konstnärligt" sätt.

Får konstnären göra möbler/konstverk av benen ska också HL kunna göra dildos av dem, då det också skulle kunna kallas konst.

De gällande lagarna är bara hyckleri som friar den ene och fäller den andra, bara baserad på att nekrofili är äckligt.

Antigen ska det vara fritt fram eller så ska det vara förbjudet att inneha människoben, så som det är nu är diffust idioti, anser jag.

Som sagt tidigare: lagens tillämpning ska spegla folkets rättsmedvetande. Jag är ganska säker på att goresidor och nekrofili inte är konst i folkets rättsmedvetande.
Citera
2012-11-29, 18:09
  #3317
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nä, du har ingen bra koll på lagen om griftefrid alls, och därför anser jag inte att det är stor ide att förklara den eller hur man kan tolka den. Ta frågan i juridik jag vet att det sitter en moderator dät tex, som nog kan svara dig på frågan om griftefrid.

Bara ordet handlar om viloplats och ha frid. Skända gräva ha 500 skelett hemma i både profit syfte och ägda domäner med ett sjukligt syfte och med sexuella läggningar är enligt min syn på det hela ett klart lagbrott emot griftefriden. Och jag tror att seglar man inte hem detta målet på den högre straffskalan kommer debatten att öka och eventuell lagändringar kommer ske. Det finns länder som har bättre straff emot griftefrid och nekrofiler än Sverige.

Fragan ar stalld i juridik. Har:
https://www.flashback.org/p40627928#p40627928

Dina personliga forolampningar valjer jag att ignorera. Jag har borjat vanja mig vid din otrevliga ton nu.
Citera
2012-11-29, 18:11
  #3318
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Fragan ar stalld i juridik. Har:
https://www.flashback.org/p40627928#p40627928

Dina personliga forolampningar valjer jag att ignorera. Jag har borjat vanja mig vid din otrevliga ton nu.


Bra den får du dras med eftersom dina inlägg inte har med själva lagstiftningen att göra alls utan dina personliga åsikter om hur lagen enligt dig ska tolkas. Sen har du bjudit upp till dans vilket betyder att du får svar därefter. Korkade tyckare har inget med lagen om griftefrid att göra.

Det behöver inte stoppa vid en TR förhandling utan kan gå vidare till HR.
Citera
2012-11-29, 18:13
  #3319
Medlem
B0llkalles avatar
Bilder:

http://theync.com/media.php?name=30698-sweedish-woman-arrested-for-having-sex-with-a-skeleton
Citera
2012-11-29, 18:20
  #3320
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElizabethDeans
Skelettkvinnan revolutionerar författaryrket! Att vara så drivande och nyskapande i en subkultur man säger sig endast studera för att i en bok dokumentera den får ses som ett helt nytt tillvägagångssätt. Ungefär som om Bin Ladin hade begått sina terrorhandlingar mot WTC för att kunna skriva en bok om terrorism
Nyskapande vet jag inte om hon är. Pete Townshend från The Who gjorde ju bara research (enligt honom själv) när han åkte fast för att ha använt sitt kreditkort för att skaffa sig tillgång till barnporr:
Citat:
He insisted at the time that he had simply been conducting ‘research’ when he paid £7 with his credit card in 1999 to access a website bearing the message ‘click here for child porn’.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2209821/The-Whos-Pete-Townshend-breaks-year-silence-child-pornography-scandal.html
Citera
2012-11-29, 18:21
  #3321
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0llkalle
Bilder:

http://theync.com/media.php?name=30698-sweedish-woman-arrested-for-having-sex-with-a-skeleton

Nu var väl kanske inte "skelettkvinnans" bilder de värsta på den sidan,, man kan konstatera att det finns grader även på internet, inte bara i helvetet, eller i Bergsjön för den delen.
__________________
Senast redigerad av allegrageller 2012-11-29 kl. 18:27.
Citera
2012-11-29, 18:26
  #3322
Medlem
Det där är ju bara de släppta bilderna, det finns andra sekretessbelagda bilder som vi ännu ej fått se, som kan vara av grövre karaktär.
Citera
2012-11-29, 18:29
  #3323
Medlem
pacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Mycket bra skrivet och jag håller helt med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Väldigt bra skrivet. Jag är helt inne på din linje.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Bra inlägg. Jag har läst flera av dina inlägg i denna tråd och nickat medgivande här framför datorn.

Tack for det. Kul att nagon uppskattar vad man skriver i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nä, du har ingen bra koll på lagen om griftefrid alls, och därför anser jag inte att det är stor ide att förklara den eller hur man kan tolka den.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Korkade tyckare har inget med lagen om griftefrid att göra.

But you can't please everyone....

Tur forresten att vi ar sa lyckligt lottade har i traden att vi har en auktoritet med oss har som kan "forklara" lagarna at oss "korkade tyckare" som inget begriper. Jag blir mer och mer upplyst for varje forklaring jag far...
__________________
Senast redigerad av paceman 2012-11-29 kl. 18:32.
Citera
2012-11-29, 18:30
  #3324
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Ar Helena skyldig? Har ar min syn:

Jag tror:
- Att Helena ar upphovskvinna till de flesta av texterna som tillskrivs henne under olika pseudonymer, inklusive det som handlar om nekrofili.
- Att Helena ar kvinnan pa kraniebilderna.
- Att Helena har sagt saker som har med nekrofili att gora till vanner och bekanta.
- Men jag tror ocksa att Helena garna brer pa lite extra for att chocka, speciellt nar hon ar paverkad av alkohol eller narkotika.

Sa, ja, hon ar i min varld troligtvis "skyldig" till att vara kraniekramare och skrivit nekrofila texter och berattat om nekrofila onskningar.

Men - ar detta olagligt? Och kan det ens bevisas att det verkligen ar hon som skrivit texter och gullat med kranier? Vi far se vad ratten tycker. Om jag satt i ratten vore det tveksamt om jag ansag det bevisat. Men nu sitter jag inte i ratten sa nu har jag lyxen att kunna skriva vad jag "tror".

Men.
Vad galler juridisk skuld till griftefridsbrott ar det mer komplicerat, aven om man som jag tror att hon ar kraniekramare och har skrivit nekrofila texter:

Jag ser namligen inga bevis alls for att hon praktiskt skulle ha utovat den nekrofili som hon fantiserar om i sina texter. Kanske har hon, kanske inte, men det finns i min mening inga bevis alls i FUP for att hon nagonsin skulle ha haft sexuell eller annan kontakt med farska, identifierade lik. Texterna ar alltsa irrelevanta for fallet. Och detta ar definitivt inte ett parallellfall till den dar kyrkogardsarbetare som togs pa bar garning i kistan.

Vad galler benen och kranierna:
Blekta, kokade ben som saljs kommersiellt har enligt min uppfattning for lange sen overgatt fran att vara individ vars frid kan krankas till att bli en handelsvara, ett ramaterial, en prydnadssak. Det stods ju av tidigare nedlagda fall som ror handel med skelettdelar (Axel T). Att kopa eller aga skelett ar inte olagligt.

Och pa vilket satt skulle det vara mer "skymfligt" att anvanda detta material till att pussa, krama eller gnida sig mot i sin ensamhet pa sin kammare, jamfort med att anvanda det i undervisningssyfte (manga fler som kladdar och beror) eller i konst (man forandrar da ramaterialet till nagot annat)? Eller ett kranium som askkopp eller blomvas i ett privat hem. Allt detta vore mindre vardigt enligt min mening?

Sa jag ser inte att gullandet med inkopta, avidentifierade samlar- och konstkranier kan jamstallas med griftefridsbrott.

Den enda sak som ar mer graverande har vad galler eventuellt griftefridsbrott ar den enda skalle som inte ar blekt/kokad, den som har jordrester pa sig. Om man kan pavisa att den har gravts upp istallet for kopts och speciellt om man kunde identifiera vem den tillhor, ja da skulle Helena definitivt behova forklara sig. Men aterigen, hur finner man bevis for detta?

Jag anser att aklagaren borde ha riktat in sig stanhart pa just denna skalle for att fa den minsta utsikt till framgang. Nu verkar hon istallet agna sig at en allman moralisk forfaran over att ha kranier hemma, vilket ju faller platt med tanke pa tidigare nedlagda fall. I kombination med snuskiga texter som har gjort henne illa till mods, men ar helt irrelevanta for fallet.

Summa summarum:
Hade jag varit namndeman skulle jag med de bevis jag har sett frikanna Helena helt fran griftefridsbrottet. Daremot skulle hon forstas fallas for vapenbrott gallande pepparspray, elpistol och den pluggade startpistolen. Aven har ser jag dock att det kan finnas formildrande omstandigheter i och med att hon har skyddad identitet pa grund av misshandel och en hotbild, och inget av de olagliga vapnen ar sarskilt skadliga.

Och min gissning vad galler de krypterade harddiskarna:
Jag tror helt enkelt att de ar fulla av gorebilder och -filmer som hade med hennes sajter att gora. Men det ar vad jag tror. Endast Helena vet.

-----

For ovrigt sa ar det skont att det trots allt finns en hel del debattorer som kan se nyktert pa rattsfragan utan att blanda in irrelevant moralisk upprordhet.

Jag tror som sagt att aklagaren lider av lite samma syndrom som vi ser hos flera i traden: att hon ar sa forblindad av sin moraliska forfaran over brottets natur att hon inte klarar av att se nyktert pa sjalva atalspunkterna och vilken bevisning som ar relevant for fallet och hur den forhaller sig till lagtexten. Svagt av en person i hennes position.

De som forfaras i traden har (Hej, MrsMagoo) ar atmistone bara natskvallrare, inte aklagare i fallet sa har gor det mindre skada...

Ditt tyckande och vad du tror i fallet ska man väl inte anse som varken fakta eller väl underbyggt inlägg med hänvisningar,. Tror du det? Du tror att åklagaren och andra lider av moralpanik.

Det betyder att du inte har fattat ett dugg om själva lagbrottet eller hur den lagen tolkas.
Som jag sa är det inget av relevans i själva lagbrottet vad du tycker.,

Lagen finns och den ska följas det är vad som ska anses vara av relevans i sakfrågan.
Vill du ändra på lagen får du följande förslag vänd dig till lagstiftaren. Tror du åklagaren går på åtal utan att anse att det finns ett lagbrott för att du tycker eller tror det?
I så fall har du nog missuppfattat just åtal., Tror gör man i kyrkan.

För att inte tala om ditt försvar på diverse parafili det om något ger dig inga poäng här.
Nätskvallret står just du för som inte har dragit ett skit av faktan här. Ditt tyckande har du ju givetvis rätt att ha, men insatt eller seriös är du inte.

Den misstänkte har själv uttalat sig om sitt tvångsmässig beteende, men det har väl ditt tyckande och vad du tror inte med. Människan är inte frisk först och främst, sen ska inte psykiskt instabila eller sjuka ha fritt spelrum att skända skelett eller leta efter gravar. De ska inte ombesörja pedofiler som tar minsta chans att få sina rättigheter för sin läggning.
Så sluta lipa om moral och sätt etiketter om otrevlig ton. Du har förtjänat det helt enkelt.
Ta och stoppa upp ditt tyckande och din tro och lär dig vad griftefrid innebär.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-29 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in