2012-11-27, 15:04
  #2713
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrastish
Följer rättegången. Hon har verkligen svar på allt.

Kommer tyvärr att bli frikänd. I allra bästa fall: böter.
Tror faktisk inte att det stoppar där.
Citera
2012-11-27, 15:07
  #2714
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det verkar vara ganska "nya" skelett. Från människor födda på 1940-talet. Kan det inte innebära en smittorisk att slicka på dem tro? De kan ju ha dött av smittosamma sjukdomar.

Obehandlade skelett kan nog innehålla smitta, skulle vara försiktig om personen dött av mjältbrand
Citera
2012-11-27, 15:16
  #2715
Medlem
fuckerofmotherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sorglig bit människa är denna Helena. Lek med tanken att hon är er syster. I tingsrätten sitter hon som ett barn och vägrar svara på frågor. I mitt tycke är hon gränspsykotisk. Nä, hon har sannolikt inte begått grova brott. Ja, hon lever ett miserabelt liv.


Att inte tala för mycket på rättegång och att inte hänga sig med repet som åklagaren ger till en är ett intelligent och korrekt sätt att agera om man vill komma så lindrigt undan som möjligt, speciellt i fall som detta där man uppenbarligen kan bevisas vara skyldig till ett par olika saker, som brott mot griftefriden samt vapenlagen (elpistol och startpistol,de 10000000 knivarna är lagliga att inneha och sälja om man så vill).

Jag tycker att hon spelar sina kort på ett korrekt sätt.
Citera
2012-11-27, 15:31
  #2716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Att inte tala för mycket på rättegång och att inte hänga sig med repet som åklagaren ger till en är ett intelligent och korrekt sätt att agera om man vill komma så lindrigt undan som möjligt, speciellt i fall som detta där man uppenbarligen kan bevisas vara skyldig till ett par olika saker, som brott mot griftefriden samt vapenlagen (elpistol och startpistol,de 10000000 knivarna är lagliga att inneha och sälja om man så vill).

Jag tycker att hon spelar sina kort på ett korrekt sätt.

Ja, om det inte finns fler ess i åklagarens rockärm så hon döms, för då kan rätten anse det som negativt att hon är så osamarbetsvillig och kanske t.om ljuger. I vissa fall tjänar man på att verka mogen, klok och att "göra en pudel" och erkänna att man gjort fel.
Citera
2012-11-27, 15:31
  #2717
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne

Länken är en inlaga till Tingsrätten ifrån försvarsadvokaten och H där hon gör sig ansvarig (erkänner) brott emot griftefrid, men hon hävdar till sitt försvar bland annat ett inlägg gjort av en forummedlem här som också påstår sig ha skallar hemma.


HL har inte erkänt brott mot griftefriden. Hon har tvärtom hela tiden förnekat det, och hävdat att innehavet av skelettdelarna är lagligt.
Citera
2012-11-27, 15:35
  #2718
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
HL har inte erkänt brott mot griftefriden. Hon har tvärtom hela tiden förnekat det, och hävdat att innehavet av skelettdelarna är lagligt.
Även det obehandlade skelettet?
Citera
2012-11-27, 15:41
  #2719
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Obehandlade skelett kan nog innehålla smitta, skulle vara försiktig om personen dött av mjältbrand
Det är ju svårt att se att det skulle vara av historiskt intresse hon håller på med dem. Om man tänker att människorna levde tills de var 50 år, så är skeletten ca 20 år. Det är en kort historia

Uttryckte mig kanske fel...Människorna har varit döda i ca 20 år. Skelett hade de ju innan också.
__________________
Senast redigerad av Kam 2012-11-27 kl. 15:46.
Citera
2012-11-27, 15:45
  #2720
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
https://cdn.anonfiles.com/1353943656777.pdf

Se under punkt 5 i H (och advokatens) inlaga till Tingsrätten, att hon hävdar till försvar inlägg gjort av K* den 2012-09-06. Har hon kunnat läsa på flaschback då?


Det här kom i går så andra eller advokaten kan ha läst och tipsat om vad som står här.
Uselt försvar i sig dom har måste jag säga.

Advokaten om fynden: "Inte min klients text"


Flickvännen ville dessutom inte att 37-åringen satt kvar i rättssalen under förhöret och hon fördes därför till en annan sal där hon endast kan höra flickvännens vittnesmål. 37-åringen ville inte ha stängda dörrar men rätten valde att gå på flickvännens linje.
Förhöret handlade om att kvinnan berättat för sin flickvän att hon utfört sexuella handlingar med skelettdelarna, bland annat med en skalle, något 37-åringen förnekat.


http://www.expressen.se/gt/advokaten-om-fynden-inte-min-klients-text/

Det är kört då det gäller de två kvinnliga vittnena för HL:

Förstår om folk inte tycker jag är normal"

Det är därför polisen även funnit liksäckar och bilder på trafikdöda i hennes bostad.
Hon berättade även att det finns all slags porr i hennes material.
- Men det betyder inte att jag själv är intresserad, sa 37-åringen.
Kvinnan gjorde under förhöret det svårt för åklagare Kristina Ehrenborg-Staffas. Hon hade svar på det mesta och svarar i övrigt "inga kommentarer", "det hör inte hit" eller "jag ser inte problemet".


http://www.expressen.se/gt/forstar-om-folk-inte-tycker-jag-ar-normal/
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-27 kl. 15:49.
Citera
2012-11-27, 15:46
  #2721
Medlem
likets avatar
Vet inte om jag missat men vartifrån kommer det att det fanns ett obehandlat kranium i lägenheten?
__________________
Senast redigerad av liket 2012-11-27 kl. 16:16.
Citera
2012-11-27, 15:48
  #2722
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liket
Vet inte om jag missat men vartifrån kommer det att det fanns ett obehandlat kranium i lägenheten? Bilden med kraniumet i frysen med skylten "Morgue of Horrors" var en hyllningsbild till en DC++ hub vid samma namn. Bilden var tagen redan 2002-2004.
Det avses väl den jordiga skallen kanske.
Citera
2012-11-27, 15:48
  #2723
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Är det en av dessa två kvinnor som inte kommer? Flashback är ett viktigt bevisforum

Det är M*ria som vägrar. Kanske det viktigaste vittnet?
Citera
2012-11-27, 15:52
  #2724
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Det är M*ria som vägrar. Kanske det viktigaste vittnet?
Är inte det flickvännen som heter så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in