Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sorglig bit människa är denna Helena. Lek med tanken att hon är er syster. I tingsrätten sitter hon som ett barn och vägrar svara på frågor. I mitt tycke är hon gränspsykotisk. Nä, hon har sannolikt inte begått grova brott. Ja, hon lever ett miserabelt liv.
Att inte tala för mycket på rättegång och att inte hänga sig med repet som åklagaren ger till en är ett intelligent och korrekt sätt att agera om man vill komma så lindrigt undan som möjligt, speciellt i fall som detta där man uppenbarligen kan bevisas vara skyldig till ett par olika saker, som brott mot griftefriden samt vapenlagen (elpistol och startpistol,de 10000000 knivarna är lagliga att inneha och sälja om man så vill).
Jag tycker att hon spelar sina kort på ett korrekt sätt.