2010-02-02, 22:32
Avslutad
Mellanöstern eller Mellersta östern säger Wikipedia. Jag skrev Homo sapiens sapiens i en uppsats där jag syftade på oss. Läraren strök ena sapiens och antog att jag var dum i huvet. Hmmm
Senast redigerad av UtopiaNova 2010-02-02 kl. 22:33. Anledning: No reason
Citera
2010-02-02, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UtopiaNova
Mellanöstern eller Mellersta östern säger Wikipedia. Jag skrev Homo sapiens sapiens i en uppsats där jag syftade på oss. Läraren strök ena sapiens och antog att jag var dum i huvet. Hmmm

Hmm,, hör och läser bara mellanöstern.
Citera
2010-02-02, 22:58
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Därför finns fortfarande högskoleprovet.

Inte nog med det utan man kan fortfarande läsa upp betygen (man får dock göra det utan lektionsundervisning) och basåren finns väl kvar för dem som behöver det. Är det verkligen enbart läkare, psykolog, jurist och handelsekonom som är tillräckligt bra utbildningar för alla som slappade i skolan? Inte heller ska man få någon fördel för att man la ner tiden på att plugga i tid utan alla ska verkligen med.
Citera
2010-02-03, 23:12
Medlem
Jensen eller Åsö, komvux?

Vilket lämpar sig bäst om man satsar på högre betyg?
Citera
2010-02-03, 23:39
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleMole
Vilket lämpar sig bäst om man satsar på högre betyg?

Jag har gått på åsö och där var det inte speciellt svårt att få toppbetyg utan vidare ansträngning
Citera
2010-02-03, 23:58
Medlem
Lyxkommunistens avatar
Skulle nog också säga Åsö då jag själv varit där en runda samt att jag hört lite dåligt om Jensen och kvalitén på deras gymnasiestudier. Åsö är också en lite äldre skola med mer erfarenhet vilket också enligt min mening bidrar till att jag iaf skulle välja dem.
Citera
2010-02-04, 16:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Jag har själv inte studerat på Åsö men känner flera som har gjort det och alla har varit riktigt nöjda med det.
Citera
2010-02-04, 21:21
Bannlyst
Va e snittåldern på folk som studerar på Åsö ?
Citera
2010-02-10, 03:30
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jo, visst kan man göra det. Skillnaden är att du inte kan kosta skattebetalarna pengar genom att ta en kurs du redan har godkänt betyg i om och om och om igen, utan blir tvungen till att ta lite eget ansvar för dina studier.

Scannade av denna tråd lite och bumpar.
Vem tror du hade varit finansminister om det här hade gällt när Anders Borg fick läsa upp sina mattebetyg på Komvux. För då hade han ju inte kunnat göra det som han nu är med och förvägrar andra.
Citera
2010-02-10, 07:58
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Scannade av denna tråd lite och bumpar.
Vem tror du hade varit finansminister om det här hade gällt när Anders Borg fick läsa upp sina mattebetyg på Komvux. För då hade han ju inte kunnat göra det som han nu är med och förvägrar andra.
Jo, det hade han. Det är ingen som hindras från att förbättra sina betyg.

""
Citera
2010-02-11, 17:21
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Vad hade du tänkt göra efteråt? Antar att du siktar på universitet eller något liknande?
vem syftar du på?
Citera
2010-02-20, 12:06
Medlem
Läsa in gymnasiebetyg komvux/distans

För 4 år sedan så hoppade jag av gymnasiet då jag kände att jag hade valt helt fel linje och i samma veva fått ett fast jobb. Jag har under en längre tid funderat på att läsa in alla betyg jag missat och nu när jag byggt upp en stabil och trygg ekonomi så kändes det som rätt tillfälle att göra det.

När jag ringde till komvux så gick det inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Jag frågade om det fanns några kurser man kunde hoppa in på för tillfället men det fanns det ju självklart inte så hon hänvisade mig till att söka in till efter sommaren, alltså om ett halv år.

Då kom vi in på att plugga på distans eftersom de kurserna börjar varje vecka/månad och då jag även har ett jobb så skulle det passa mig bättre och jag har hört att många andra har läst på distans och jag visste att den möjligheten fanns.

Då får jag ett stort NEJ, hon säger att det inte är något för sådana som mig (Hon antyder på loosers som hoppat av skolan) för hon hade erfarenhet av hur lata och slappa vi var så det var det inget tal om då det kostade kommunen pengar också och de vill tydligen inte slösa det på "sådana som mig". Jag skulle helt enkelt vänta till Augusti och höra av mig igen.

Så till min fråga, låter det rimligt att hon kan säga sådär? Känner mig väldigt dåligt behandlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in