Tja, flashbackare! Hittade ett antal liknande trådar men ingen gav svar på mina frågor, så jag startar egen tråd.
Just nu jobbar jag men vill börja läsa upp mina betyg, så att jag kan få gymnasiekompetens och söka vidare.Problemet är att jag har läst på komvux i ett år och endast klarat av följande kurser: SAS A+B, naturkunskap A, Litterär gestaltning och Psykologi A+B så det är en himla massa poäng som fattas...
Det var så himla tufft för mig att jag slät ihjäl mig med plugget och klarade ändå inte av engelska A och matte A. Jag har himla svårt med matte, jag fattar den helt enkelt inte (ja, kalla mig för dum i huvudet)=)
Pratade idag med en bekant som läser på FHS och hon sa att det var så mycket lugnare tempo där än på komvux. Det var dessutom mycket trevligare miljö och trevliga och hjälpsamma lärare. Därför tänkte jag, om jag kanske skulle kunna läsa upp mina betyg på FHS istället för komvux? Men... Man får ju inga betyg på FHS utan omdöme och då undrar jag om det är stor skillnad om man söker till ngn eftergymnasial utbildning med omdöme än om man gör det med betyg från komvux?
Är det ngn som vet/varit med om liknande och kan hjälpa mig?
Ja, om ni undrar så vill jag söka till PHS sen.