Citat:
Ursprungligen postat av
Soeur.
Sluta ha panik, jag läser själv på komvux sedan mer än 1 år tillbaka och kan svara på dina frågor, PMa mig om något är oklart.
Tack, vad snällt!

jag kan inte PM:a eftersom jag är ny här men vi kan ta det här i tråden tänker jag?
Nu har jag fått mer svar på mina frågor... har bara några frågor som återstår...
Frågorna lyder...
1. Hur många kurser kan jag gå på samtidigt? jag antar att jag kan gå på hur många kurser som helst samtidigt så länge poängen inte överstiger 400 poäng per termin, alltså 20 veckor?
2. Till hur långt fram i tiden kan jag söka kurserna till? jag vill helst ansöka till så många kurser som möjligt så jag slipper göra det oftare... kan jag max söka kurser som ska täcka en termin, alltså 20 veckor tex?
3. Spelar det någon roll i vilken ordning jag bokar och läser kurserna? antar att det är bättre att utgå från någon färdig program lista och bocka av dom upp ifrån och ner...
4. Måste jag läsa alla kurser i samma skola eller kan jag ta olika kurser i olika skolor? det är ändå bäst att ta alla kurser i samma skola antar jag? blir "simplare" så...
5. Om jag ansöker till kurserna som börjar i Januari och låt oss säga att dom sträcker sig till Maj... då behöver jag ju inte ansöka för kurser som börjar i Februari eftersom jag redan har fullt upp fram till Maj? eller misstar jag mig här?
Jag hoppas jag uttryckt mig tydligt... är jätte stressad och mår inte bra!
Försök att svara på ett sätt som vilken skitunge som helst skulle förstå... jag är förvirrad just nu...
Tack snälla!