Citat:
Ursprungligen postat av
Amarinho
Nja som person är jag måttligt lat av mig men kan mer än jag presterar men har nu kommit in i banorna på att satsa på skolan. Då att knega på i ~40 år som elinstallatör inte känns så kul
Vad gäller tid så jobbar jag inte för tillfället, tanken är att börja deltid i mån om tid beroende på hur mycket tid jag kommer behöva lägga ner på plugget.
Historian kan jag skippa då den inte är viktig utan endast av intresse från min sida.
Så Svenska 2, Engelska 6 och Matte 1c på 10 veckor? Hur många timmar i dagen bör man lägga ner?
tack för seriösa svar!
OK. Det beror återigen på, t ex hur väl du läser och tar in information, hur bra du är i allmänhet när det gäller plugg liksom. Väldigt svårt för främlingar att berätta hur bra du kommer att prestera.
Jag har läst en distanskurs på 5 veckor, endast en kurs då, och det var på gränsen för vad jag klarade av faktiskt. Det var inte Jensen, men har svårt att tro att det skulle vara extremt annorlunda mellan skolorna och kommunerna... Fast skillnader brukar väl finnas.
I alla fall så varvade jag då ett antal diagnoser - som markerar veckovis närvaro - med närmare 10 skriftliga och muntliga uppgifter (t ex uppsatser och diskussioner med läraren) samt några prov (också där muntligt och skriftligt). Personligen skulle jag alltså inte läsa fler än åtminstone två kurser samtidigt, inom 5-10 veckor. Men jag är ganska lat jag med... Eller kanske snarare lite av en idiot. Ibland.
Kan dock tillägga att jag också är ganska noggrann när jag skriver uppsatser, och ett flertal av dem tog definitivt upp större delen av dagarna. Det resulterade således i ett högt betyg, men om du känner att du är nöjd med ett godkänt (eller vad det nu motsvarar i den nya skalan) så tar det rimligen inte lika lång tid med uppgifterna.