2024-11-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vet inte vad det här har med mitt inlägg att göra. Här får du en ny chans vara saklig:

Det där är enorm brist i teorin med SE som GM. Han underdriver tiden det tar att röra sig från stämplingsklockan till mordplatsen. Han nekar till det samtal väktarna menar ägde rum. Han försöker alltså komma ut fortare än han egentligen gjorde.

Som GM har han ingen anledning till detta. Det är motsatsen till att försöka ge sig alibi.

Och de som menar att SE är ända upp till Sari får ännu större problem med hans brådska ut till mordplatsen.

Sena vittnet SE har all anledning underdriva tiden det tar att röra sig till mordplatsen samt att neka till samtalet.

Den enkla förklaringen till brådskan ut är att han är ett sent vittne.

Återigen så får jag förklara....

Nu gör jag det enkelt...

Han ljuger inte alls som GM på när han kommer ut från Skandia...

Han placerar sig exakt på den position han faktiskt var på !!

Säger han då att han är GM ?

Nej...För när han eg drar fram vapnet så tar han fram sin klocka istället...

Nu har han skyddat sig mot ett ev utpekande från NF som är hans värsta fiende men ändå inte är skytten...

Engström är dessutom hyffsat säker på att NF inte såg vem skytten är....och att det samtidigt börjat läcka om en väntande GM vid Dekorima...

Svara på detta inlägg enbart sakligt om du ska svara
Citera
2024-11-24, 14:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Vem har sagt att han ljuger sig snabbare ut ?

Du har nog bara gjort en tankevurpa nu...

Nej, det är du som verkar helt oförmögen till att läsa inläggen du replikerar.

Så här stod det alltså i mitt inlägg: Han underdriver tiden det tar att röra sig från stämplingsklockan till mordplatsen. Han nekar till det samtal väktarna menar ägde rum. Han försöker alltså komma ut fortare än han egentligen gjorde.

Detta bevarar du med att han gör det för att hinna till den plats där han i verkligheten var. Dvs den plats han hinner ut till utan att underdriva tiden det tar...
Citera
2024-11-24, 14:08
Medlem
Citat:
Nej, det är du som verkar helt oförmögen till att läsa inläggen du replikerar.

Så här stod det alltså i mitt inlägg: Han underdriver tiden det tar att röra sig från stämplingsklockan till mordplatsen. Han nekar till det samtal väktarna menar ägde rum. Han försöker alltså komma ut fortare än han egentligen gjorde.

Detta bevarar du med att han gör det för att hinna till den plats där han i verkligheten var. Dvs den plats han hinner ut till utan att underdriva tiden det tar...

Ja som GM vill han vara där han var....

Alltså han vill inte komma ut snabbare utan ligga exakt där han är...

Jag har aldrig påstått att Engström ljuger som GM för att komma ut tidigare än vad han gjorde...

Däremot menar ni att Vittnet-SE ljuger för att komma närmare mordet vilket jag hånat ofta och inte ser en poäng i alls då han tydligen enligt er ser LJ I gränden...
Citera
2024-11-24, 14:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Återigen så får jag förklara....

Nu gör jag det enkelt...

Han ljuger inte alls som GM på när han kommer ut från Skandia...

Han placerar sig exakt på den position han faktiskt var på !!

Det var inte så du svarade på mitt inlägg. Hela mitt inlägg gick ut på varför GM SE skulle ljuga ner tiden. Du svarade att det var för att hinna ut till den plats han faktiskt var på...

Läs inläggen två gånger innan du svarar. Tänk efter om du svarar på inlägget eller något helt annat.
Citera
2024-11-24, 14:12
Medlem
Citat:
Det var inte så du svarade på mitt inlägg. Hela mitt inlägg gick ut på varför GM SE skulle ljuga ner tiden. Du svarade att det var för att hinna ut till den plats han faktiskt var på...

Läs inläggen två gånger innan du svarar. Tänk efter om du svarar på inlägget eller något helt annat.

Jag har aldrig påstått att GM-SE skulle ljuga för att hinna ut snabbare...

Utan alltid påstått att han vill ut snabbt så han ligger där han ska ligga...

Jag tror du inser att jag har en poäng och att du isåfall tänker som jag..
Citera
2024-11-24, 14:19
Medlem
Citat:

Du har aldrig själv funderat på om Engström är GM att NF är en person som Engström måste skydda sig emot ?

Om du tänker på det en stund så inser du att Engström version är ju ett slags skydd mot NF på detalj nivå med gå på utsidan...!

Tyvärr tar väl din stolthet över att erkänna att jag har en poäng
Citera
2024-11-24, 14:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja som GM vill han vara där han var....

Alltså han vill inte komma ut snabbare utan ligga exakt där han är...

Jag har aldrig påstått att Engström ljuger som GM för att komma ut tidigare än vad han gjorde..

INLÄGGET DU SVARADE PÅ HANDLADE OM VARFÖR HAN LJÖG NER TIDEN. DU SVARAR ATT DET VAR ENKELT, ATT DET VAR FÖR ATT HAN SKA PLACERA SIG SOM TENSONMANNEN.

Det innebär att med logikens alla lagar att du iär med på att han ljuger ner tiden.

Men nu har du erkänt att du inte förstod inlägget du svarade på och därför svarade helt ologiskt. Det är bra så. Ta hand om dig.
Citera
2024-11-24, 14:22
Medlem
Citat:
INLÄGGET DU SVARADE PÅ HANDLADE OM VARFÖR HAN LJÖG NER TIDEN. DU SVARAR ATT DET VAR ENKELT, ATT DET VAR FÖR ATT HAN SKA PLACERA SIG SOM TENSONMANNEN.

Det innebär att med logikens alla lagar att du iär med på att han ljuger ner tiden.

Men nu har du erkänt att du inte förstod inlägget du svarade på och därför svarade helt ologiskt. Det är bra så. Ta hand om dig.

Jag skrev aldrig att Engström ljög ner tiden...Utan på varför han ville som GM komma ut fort....Inte att han ljög.
Citera
2024-11-24, 14:27
Medlem
Citat:

Då är vi helt överens om Engström är GM så ljög han inte ner sin tid utan vill ligga där han ligger...

Han vill alltså enligt oss båda skydda sig mot NF men samtidigt inte vara GM...

Det är nog första gången vi är helt överens...
Citera
2024-11-24, 14:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du har aldrig själv funderat på om Engström är GM att NF är en person som Engström måste skydda sig emot ?

Om du tänker på det en stund så inser du att Engström version är ju ett slags skydd mot NF på detalj nivå med gå på utsidan...!

Tyvärr tar väl din stolthet över att erkänna att jag har en poäng

En poäng i vad? Mitt inlägg handlade om varför SE ljög ner tiden det tar att komma ut. Ditt svar hade inget med saken att göra. Du svarade på en fråga som aldrig ställdes. Ett scenario som inte diskuterades.
Citera
2024-11-24, 14:30
Medlem
Citat:
En poäng i vad? Mitt inlägg handlade om varför SE ljög ner tiden det tar att komma ut. Ditt svar hade inget med saken att göra. Du svarade på en fråga som aldrig ställdes. Ett scenario som inte diskuterades.

Vänta ...

Ditt inlägg måste isåfall bara handla om som vittne...!?

Eller menar du att Engström ljuger ner sin tid att komma ut även som GM ?
Citera
2024-11-24, 14:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag skrev aldrig att Engström ljög ner tiden...Utan på varför han ville som GM komma ut fort....Inte att han ljög.

Du svarade på frågan om varför SE ljuger ner tiden med typ "det är enkelt, för att placera sig som Tensonmannen".

Så med logiken alla regler så innehöll ditt svar att SE ljög ner tiden.

Du har bara en utväg, att erkänma du läste fel eller inte förstod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in