Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Jag kan tyvärr inte vara mer övertydlig, än att likt en papegoja upprepa, och än en gång understryka, att jag hänvisar till vad LL berättar om "fru Palme" inledande/inledningsvis i sitt förhör i rätten. Att du väljer att inte ta detta till dig, är ditt (uppenbara) problem. Men, minst sagt ohederligt av dig. Men föga förvånade om hur ni med brutna näbbar och slöa klor försöker hålla er fast vid SE som GM. Det behövs en rejäl uppsträckning i tråden, ni drar verkligen ner den på usel lägsta nivå. Somliga av er hävdar att många flytt tråden pga vissas trams, men hur vore det att titta er själva i spegeln? Ni levererar sannerligen inte, ni skrämmer iväg folk med dylikt trams och idoga försök till historieförfalskning. Skärpning!
Ja, flera har lämnat tråden på grund av Ursprungligens och andras trams.
Om jag själv spårar ur får väl Henrik skicka en uppsträckning. Den lyssnar jag på.
Åter till ämnet:
Men LL satt ju i bilen, och försökte komma i kontakt med polisen, när Skandiamannens samtal med LP ska ha skett. KJ befann sig däremot invid LP då, och hon såg varken SE eller hörde något GM-samtal.
Hon säger så här den 2:a april, 1986:
Om den "behärskat chockade" LP!
"F: Vad gjorde du själv på platsen?
KJ: Jag fick ju lugna LP då.
F: Hela tiden?
KJ: Ja, eller hela tiden, jag försöker ju springa efter henne eftersom hon var så stirrig, hon sprang ju omkring. Det var inte så lätt."
Om det "behärskat chockade" samtalet om GM!
"F: Hon sa ingenting om den här mannen, eller andra som hade varit inblandade?
KJ: Nej.
F: Ingenting, är du säker på det?
KJ: Ja, inte hörbart för mina öron i alla fall."
P.S. KJ säger att de stod i vänsterfil, 25 meter ifrån mordplatsen, när de såg att en man låg ner och hoppade ur. De hörde inget skott p.g.a. musiken. Innebär det att JÅS stod framför i samma fil?