Citat:
Precis, det är vardag för utredare att vittnen som bevittnat samma händelse kommer med olika uppgifter.
Ja, Engström har redogjort för "förväxlingen" och utifrån uppgifterna från Lisbeth, som han där och då inte hade någon anledning att ifrågasätta, så blir ju den "mörka rocken" ett felaktigt signalement.
Och omvänt, varför skulle han som GM känna sig utpekad om signalementen spretade så som de gjorde? Det var många klädesplagg som rapporterades i media under det första dygnet.
Angående utstämpling och signalement så är det väl det enda som han egentligen har att bidra med.
Hade han inte hört Lisbeth och ett vittne nämna signalement, så hade det i princip enbart varit utstämplingen? (Bortsett då från mer perifera detaljer för att kartlägga vittnena på mordplatsen)
Ja, Engström har redogjort för "förväxlingen" och utifrån uppgifterna från Lisbeth, som han där och då inte hade någon anledning att ifrågasätta, så blir ju den "mörka rocken" ett felaktigt signalement.
Och omvänt, varför skulle han som GM känna sig utpekad om signalementen spretade så som de gjorde? Det var många klädesplagg som rapporterades i media under det första dygnet.
Angående utstämpling och signalement så är det väl det enda som han egentligen har att bidra med.
Hade han inte hört Lisbeth och ett vittne nämna signalement, så hade det i princip enbart varit utstämplingen? (Bortsett då från mer perifera detaljer för att kartlägga vittnena på mordplatsen)
Har en liten hypotes ang när Engström återvänder till Skandia..
Väktare är i allmänhet lite polisära av sig och är i allmänhet uppmärksamma av sig..
När Engström återvänder så berättar han ju att han bevittnat ett mord på statsministern och sett ev GM samt även sprungit i gränden osv..
Det mest naturliga för väktarna i detta läge är väl att undra varför Engström inte är på en polisstation eller lämnar förhör osv..
Här tror jag att Engström faktiskt berättar att han har lämnat vittnesuppgifter och blivit förhörd på plats för att inte väktarna ska tycka det är underligt...
Om min arbetskamrater skulle komma inspringande på mitt jobb och sagt att han bevittnat ett mord när han var och åt så skulle jag direkt fråga honom om att han kanske borde invänta polis...