Citat:
Tackar! Bra jobbat. Har inte sett denna kompilation av förhör förut, av någon anledning.
Ja, det måste ha varit svårt att se någon från Sveavägen. Det var mörkt ända fram till Luntmakargatan.
Skulle vara då om LJ tog skydd i mörkret eller i skuggan, när GM tittade ner från krönet.
Intressant att LP den 1:a mars säger att GM hade "mörka, troligen grå byxor". Den 10:e mars säger SE att han hade "mellangrå" byxor.
Den 25:e april, när förhörsledaren stämmer av detta, låter det så här:
"F: Sen hade du mellangrå långbyxor?
SE: Ja jag hade svarta långbyxor.
F: Svarta långbyxor?
SE: Ja."
Ja, det måste ha varit svårt att se någon från Sveavägen. Det var mörkt ända fram till Luntmakargatan.
Skulle vara då om LJ tog skydd i mörkret eller i skuggan, när GM tittade ner från krönet.
Intressant att LP den 1:a mars säger att GM hade "mörka, troligen grå byxor". Den 10:e mars säger SE att han hade "mellangrå" byxor.
Den 25:e april, när förhörsledaren stämmer av detta, låter det så här:
"F: Sen hade du mellangrå långbyxor?
SE: Ja jag hade svarta långbyxor.
F: Svarta långbyxor?
SE: Ja."
Ja du.....
Jag har faktiskt på riktigt sista tiden försökt att formulera en hyfsad hypotes där SE enbart är ett vittne som söker "fame", men jag blir fan inte klok på mannen

Det är så oerhört mycket tokigheter i hans beteende att jag kan inte riktigt greppa det.
Om han nu bara är ett vittne. Varför ljuga om färgen på byxorna? Varför ljuga om att han lämnade Skandia tidigare på kvällen? Varför ljuga om utstämplingstiden? Han säger ju i förhör att han stämplar ut 23:20, pratar inte med väktarna och går ut. Och ska vara stressad. Varför tar det så lång tid att komma till mordplatsen då? Det är väl 50 meter?
Och varför hålla på med "förväxlingsteorin"?
En normalt frisk person får ju inte för sig att man är förväxlad med mördaren bara för att man har en rock och keps......
Jag hajar lögnerna kring att assistera med OP och guida poliser självklart. Han vill framstå som en hjälte och ta mer plats. Men resten är fasen obegripligt!