2016-03-09, 13:28
Medlem
Oj vad mycket som har försvunnit från svenska Netflix. The Walking Dead, Jericho, The 4400, Mad Men är borta. Vad är det som har hänt?
Citera
2016-03-09, 13:29
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Än så länge verkar det fungera med Netflix och unblock US i allafall. Får väl se hur länge det varar. Men hoppas såklart att Unblock US har någon typ av plan och workarounds, om och när dom eventuellt skulle drabbas. Annars blir det väl till att säga upp mitt abonnemang också.

Funkar inte för mig med unblock-us, sen den 4e, kan inte nå netflix/bbc överhuvudtaget.
Citera
2016-03-09, 14:06
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Funkar inte för mig med unblock-us, sen den 4e, kan inte nå netflix/bbc överhuvudtaget.

Det var märkligt. Kan det vara så att dom rullar ut det i omgångar kanske, så att alla kanske inte drabbas samtidigt. Jag vet inte. Vilken enhet har du kört igenom? Jag har bara kört med kombon androidplatta+chromecast. Har inte provat webben eller via smart-tvn på sistone.

Men än så länge funkar det för mig i allafall, senast idag har jag t.ex. växlat mellan Netflix Sverige, US och UK. Och jag var noga med att jämföra utbudet med sidor som listar varje lands utbud på några utvalda titlar, för att vara säker på att den verkligen hade ändrat till rätt land.
Citera
2016-03-09, 14:11
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Det var märkligt. Kan det vara så att dom rullar ut det i omgångar kanske, så att alla kanske inte drabbas samtidigt. Jag vet inte. Vilken enhet har du kört igenom? Jag har bara kört med kombon androidplatta+chromecast. Har inte provat webben eller via smart-tvn på sistone.

Men än så länge funkar det för mig i allafall, senast idag har jag t.ex. växlat mellan Netflix Sverige, US och UK. Och jag var noga med att jämföra utbudet med sidor som listar varje lands utbud på några utvalda titlar, för att vara säker på att den verkligen hade ändrat till rätt land.

Har ingen avancerad router, så kan inte routa om googles dns till unblock-us för chromecast.

Dator endast, det blir bara dns-fel i webbläsaren då jag går till specifikt "blockerade" sidor, som att listan på unblock-us har dött eller nånting.
Citera
2016-03-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Oj vad mycket som har försvunnit från svenska Netflix. The Walking Dead, Jericho, The 4400, Mad Men är borta. Vad är det som har hänt?
Äh, vadå. Vi har ju fortfarande 4 st olika "brasor" som vi kan kolla på.

avd Helt jävla ofattbart
Citera
2016-03-09, 17:52
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Har ingen avancerad router, så kan inte routa om googles dns till unblock-us för chromecast.

Dator endast, det blir bara dns-fel i webbläsaren då jag går till specifikt "blockerade" sidor, som att listan på unblock-us har dött eller nånting.

Verkar skumt. Har du försökt kontakta supporten och sett om det går att lösa? Har inte kollat sociala medier, så jag vet inte om dom har skrivit något om det och om det isåfall är något som arbetar på, så att man helt enkelt får avvakta och se om det går igång igen, om man nu har drabbats.
Citera
2016-03-09, 18:56
Medlem
puckots avatar
Kollade runt lite på deras Facebook-sida och där verkar folk vara hänvisade till att maila dom för en "fix". Exakt vad det innebär vet jag inte, om man bara ska byta dns eller om det är någon annan typ av fix. Men det verkar inte fungera för alla, vissa verkar fortfarande ha problem vad jag kunde läsa på sidan efter att dom har testat deras lösning.

Men det verkar vara några enstaka bland alla arga inlägg som precis som jag fortfarande kan använda tjänsten utan problem, så alla verkar som sagt inte drabbade av någon anledning.

Och minst en till användare som jag hittade där som använde samma lösning som mig, med Chromecast och att gå runt googles dns-servrar i routern som det också verkar fungera för fortfarande. Så det måste ju vara ett tecken på att det antingen är något med just min specifika lösning som gör att jag inte har drabbats, eller att dom helt enkelt rullar ut det i omgångar, så att alla inte drabbas samtidigt.
Citera
2016-03-10, 11:25
Medlem
MrBraxs avatar
Har kontaktat supporten, de är totalt överbelastade, och deras fix funkade inte.

Satt på dass igår och blockerade googles, då funkade iaf netflix att bläddra på mobilen, men prövade aldrig att sätta igång nåt.
Citera
2016-03-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTranceMan
Kan man spela in filmerna? om det är det du menar hur gör man det då?

ja det kan man Replay Video Capture skulle jag använda finns många program för sånt..
Citera
2016-03-10, 21:31
Medlem
Numbskull.s avatar
Unblockus slutade fungera för mig. Enligt deras fb så fungerar inte dns fixen heller. Finns en annan tjänst som har fått det att fungera via vpn men det börjar snart bli lite överkurs.
Sa upp både mitt block och netflix idag, är inte värt med bara svenska utbudet. Blir ovpn och torrents
Citera
2016-03-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2

Liscensavtalen gick ut. Netflix utbud kommer alltid förändras med tiden då liscensavtal enbart gäller en viss period och måste sedan omförhandlas. Då har andra aktörer möjlighet att köpa liscensen. Ibland kommer Netflix vinna, ibland något annat företag.

The Walking Dead och Mad Men finns på HBO Nordic, så de har nog streamingrättigheterna just nu. De ända serierna man kan vara någorlunda säker på kommer finnas kvar under överskådlig framtid är de egenproducerade på respektive plattform.
Citera
2016-03-12, 14:54
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Svenska Netflix måste fan skärpa sig.. Fyfan vad vi missar bra utbud.
Gick in på USAs med Proxy, fyfan vad man skulle kunna ösa timmar där..

Vad sitter det i? Varför släpper inte svenska Netflix samma serier som USAs?
Det är väl samma företag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in