2014-12-10, 11:23
Avslutad
Kommer inte in på amerikanska netflix. Använder Hola, men varje gång jag vill gå in på US blir jag utloggad, kommer till amerikanska inloggningssidan men sen när jag loggar in är jag tillbaka på den svenska.
Citera
2014-12-10, 11:58
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpop
Hur kan man köra genom tvn? Har chromecast. "Just nu har vi problem med att spela upp denna titel. Försök igen senare eller spela upp en annan titel". Denna text dyker upp när jag försöker chromecasta. Kör med Hola free VPN. Skönt om jag får igång Netflix på tvn. Kan i och för sig se det från mobilen. Vill kunna ligga i soffan och glo på en större skärm.

Vet inte hur det är med chromecast men jag får samma meddelande när jag kör genom blueray-spelaren ibland. Det brukar lösa sig genom att logga ut och sedan logga in igen.
Citera
2014-12-10, 20:42
Medlem
DAL1s avatar
Då jag numera spenderar mycket tid i USA tänkte jag införskaffa amerikanska Netflix när jag ändå är här. Men kommer det att fortsätta fungera i Sverige, utan amerikansk VPN och liknande?
Citera
2014-12-11, 10:58
Medlem
newnorthstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAL1
Då jag numera spenderar mycket tid i USA tänkte jag införskaffa amerikanska Netflix när jag ändå är här. Men kommer det att fortsätta fungera i Sverige, utan amerikansk VPN och liknande?
Ja men du får ju svenska utbudet i Sverige. Och tvärtom om du skulle resa till USA på semester tex.
Citera
2014-12-11, 18:47
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newnorthstar
Ja men du får ju svenska utbudet i Sverige. Och tvärtom om du skulle resa till USA på semester tex.
Tack för svaret! Men det kommer fortsätta att fungera i Sverige?
Citera
2014-12-11, 19:15
Medlem
Bylines avatar
Har nyss skaffat smart-tv med inbyggd wifi och förinstallerad Netflix app. Nu mitt problem, hur sjutton söker jag efter filmer och program i Netflix?
Hittar ingen sökknapp på fjärrkontrollen, ej heller någon sök-ikon jag kan klicka på på tv-skärmen.

Har för tillfället löst det så att jag på datorn får lägga till flmer och serier jag vill titta på i "min lista" för att sedan hitta igen dem i tv:n. Men jag tycker jag borde kunna söka i Netflix-appen på tv:n direkt. Vad missar jag?
Citera
2014-12-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Har nyss skaffat smart-tv med inbyggd wifi och förinstallerad Netflix app. Nu mitt problem, hur sjutton söker jag efter filmer och program i Netflix?
Hittar ingen sökknapp på fjärrkontrollen, ej heller någon sök-ikon jag kan klicka på på tv-skärmen.

Har för tillfället löst det så att jag på datorn får lägga till flmer och serier jag vill titta på i "min lista" för att sedan hitta igen dem i tv:n. Men jag tycker jag borde kunna söka i Netflix-appen på tv:n direkt. Vad missar jag?

Hahah, hade det där strulet i min gamla Samsung-låda också. Man känner sig helt efterbliven.

Jag vill minnas att jag hade en return-knapp på fjärren, som plockade fram en basic meny; sök, inställningar, byt profil eller avsluta. Se om du har en return/bakåt/exit-knapp eller dylikt - har inte suttit med en smart-TV någon gång så jag kan vara ute och cykla.
Citera
2014-12-11, 19:26
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Hahah, hade det där strulet i min gamla Samsung-låda också. Man känner sig helt efterbliven.

Jag vill minnas att jag hade en return-knapp på fjärren, som plockade fram en basic meny; sök, inställningar, byt profil eller avsluta. Se om du har en return/bakåt/exit-knapp eller dylikt - har inte suttit med en smart-TV någon gång så jag kan vara ute och cykla.
Tusen tack! Hade en "Back"-knapp på remoten, och där var ju sökfunktionen, samt möjlighet att byta profil och lite annat. Höll på bli alldeles galen, och då är jag ändå ganska van vid datorer och andra smart-tjänster.
Citera
2014-12-12, 04:00
Medlem
trattfans avatar
Går det att fixa på något sätt så att trialen på mediahint inte tar slut?
Vet att Hola finns men det strular bara.
Citera
2014-12-12, 05:45
Medlem
Citat:

Vad jag vet så är inte kontot bundet till något land, utan registrerar vilket land du är uppkopplad ifrån och att du sedermera får utbudet från just det landet. Menar du om själva prenumerationen av tjänsten kommer fortlöpa som vanligt? Eller finns det någon annan i Sverige som behöver använda ditt konto alongside med dig? Det förstnämnda kommer löpa på som vanligt så länge Netflix får sina stålar, men det andra verkar lite knivigare att få svar på.
Citera
2014-12-12, 07:29
Medlem
newnorthstars avatar
Citat:
Ja det kommer att fortsätta fungera.
Citera
2014-12-12, 17:02
Bannlyst
Jag har en fråga, varför betalar ni för att se på film när det finns gratis filmer på Swefilm och Dreamfilm? Bara en fråga alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in