Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-15, 10:04
  #1
Medlem
obin_gams avatar
Fantastiska nyheter! Det är sånt här som kombaterar piratverksamhet, officiella tjänster med bra pris och bra tillgänglighet. Har drömt om den här dagen länge, och snart är det här!
http://www.moviezine.se/artikel/11041
Citat:
Netflix meddelar idag att de innan slutet av 2012 kommer att erbjuda streaming av tv-program och filmer i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

När tjänsten lanseras kommer svenska användare kunna teckna abonnemang på Netflix och direkt få till gång till ett stort utbud av inhemska och internationella tv-program och filmer, många i HD-kvalitet och med Dolby Digital Plus-surroundljud.


[...]

Svenskar som är intresserade av att bli medlemmar kan registrera sig på http://www.netflix.se/ för att få ett meddelande så snart tjänsten är tillgänglig i Sverige. Ytterligare information om tjänsten - inklusive pris, utbud och vilka enheter som stöds - kommer att meddelas närmare lanseringsdatumet.
Citera
2012-08-15, 10:07
  #2
Medlem
Thcfarmers avatar
vad koster netflix i USA?
Citera
2012-08-15, 10:14
  #3
Medlem
obin_gams avatar
Unlimited Streaming (no DVDs) for $7.99 a month (53 SEK)
Unlimited DVDs, 1 out at-a-time (no streaming), for $7.99 a month.

The price for getting both of these plans will be $15.98 a month ($7.99 + $7.99) (107 SEK)

Enligt: http://blog.netflix.com/2011/07/netf...plans-and.html
Citera
2012-08-15, 10:16
  #4
Medlem
Thcfarmers avatar
tredubbla priset så får du ut svenska priset.
Citera
2012-08-15, 10:43
  #5
Medlem
svulles avatar
Fantastiska nyheter. Den viktigaste frågan (som avgör om jag kommer använda tjänsten eller inte) är om TV-serier kommer släppas direkt, det vill säga samtidigt som det släpps i USA? Är det samma väntetider som när de kommer till svensk TV idag, så är tjänsten absolut ingenting att ha.
Citera
2012-08-15, 10:46
  #6
Medlem
Kaptenknoges avatar
Och man kommer ändå behöva vänta på t.ex serier tills de har visats i tv.

Bra att man nu kan hyra film på ett vettigt sätt, dock är svenska filmindustrin så bajsnödig att alla bolag kommer inte vilja samarbeta och andra kommer försöka skapa ett eget system för att konkurrera ut netflix swe (vilket inte kommer fungera)

Släpps allt med us releasedates så kommer jag skaffa, annars duger en hackad Apple tv
Citera
2012-08-15, 10:56
  #7
Medlem
Enligt denna artikeln så borde det sannolika priset vara ungefär 60 kr/mån som de har i Irland.
http://www.sydsvenskan.se/digitalt-o...eras-i-sverige

Någon som vet utbudet man har tillgång till om man abonnerar på deras tjänst?
Citera
2012-08-15, 12:10
  #8
Medlem
MrMercurys avatar
Eftersom UK-användare kör VPN för att kunna använda den amerikanska versionen kan vi nog inte förvänta oss ett fantastiskt utbud men det är bra att det går framåt. Måste börja någonstans.
Citera
2012-08-15, 12:32
  #9
Medlem
Tjafsarns avatar
Coolt. Fattas bara Hulu också. Mycket positiva nyheter måste jag säga. Hatar piratverksamhet lika mycket som jag hatar att behöva köpa fysiska produkter för att kunna se, lyssna eller läsa saker.
Citera
2012-08-15, 12:51
  #10
Medlem
bugulus avatar
Något av dessa krav skulle jag vilja uppfyllas om man ska betala för en sådan här tjänst:

1. Avsnitten som sänds i Amerika kommer ut samma dag/dagen efter så man kan kolla.
2. Stort utbud av gamla filmer som finns ute på DVD/Blue-ray/VHS.

Uppfylls ett enda av dessa två kraven blir det ett givet köp nästan oavsett prisnivån.

Jag ogillar piratindustrin men sorgligt nog så är enda alternativet att inhandla själva produkten fysiskt (i bästa fall) vilket jag är för lat för.
Citera
2012-08-15, 12:53
  #11
Medlem
mphummers avatar
Bra nyhet, men kommer ju med all sannolikhet vara gammalt skit bara. Dom kommer aldrig låta serier gå upp före på netflix, eftersom dom säljs till svenska kanaler, och kommer antagligen läggas upp på netflix EFTER avsnittet har visats i svensk tv.

Trist men detta kommer att floppa, men man kan ju hoppas. På sin höjd kanske dom visar lite serier som aldrig har visats i sverige och inte heller planeras att visas.
Citera
2012-08-15, 13:06
  #12
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Bra nyhet, men kommer ju med all sannolikhet vara gammalt skit bara. Dom kommer aldrig låta serier gå upp före på netflix, eftersom dom säljs till svenska kanaler, och kommer antagligen läggas upp på netflix EFTER avsnittet har visats i svensk tv.

Trist men detta kommer att floppa, men man kan ju hoppas. På sin höjd kanske dom visar lite serier som aldrig har visats i sverige och inte heller planeras att visas.
Nu är ju Netflix främst för filmer dock, och det tror jag definitivt kommer bli en succe om dom får det utbud dom har i USA och UK
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback