Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Netflix är mycket, mycket sparsmakade med att lägga upp de senaste filmerna. Star Wars kommer med stor sannolikhet aldrig till Netflix eftersom den lär vara för dyr i jämförelse med att istället lägga upp ett dussin B-filmer.
Fast frågan är väl om folk som har Netflix verkligen har det på grund av att dem vill se dem nya och kända filmerna? Så som jag resonerar är väl att dem filmer som verkligen är nya och kända kommer sändas ofta på TV, speciellt om man även skulle ha danska och norska kanaler.
Om du har Viasat till exempel, så kommer dem sända dem nya filmerna och ofta dessutom, plus andra kanaler. Jag tänker på filmen Django Unchained till exempel som jag kunnat se åtminstone 50 gånger hittills om jag så velat (för dem sänder den ALLTID) och liknande.
Jag tänker väl att det finns filmer som är väldigt bra, men inte så mainstream som vissa andra, och har väldigt dålig sändningstid på dem vanliga kanalerna, men som sänds på Netflix (USA versionen förstås). Dessa filmer kan man kanske aldrig se på dem vanliga kanalerna, så därför blir Netflix ett alternativ.