2016-04-29, 15:29
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Netflix är mycket, mycket sparsmakade med att lägga upp de senaste filmerna. Star Wars kommer med stor sannolikhet aldrig till Netflix eftersom den lär vara för dyr i jämförelse med att istället lägga upp ett dussin B-filmer.

Fast frågan är väl om folk som har Netflix verkligen har det på grund av att dem vill se dem nya och kända filmerna? Så som jag resonerar är väl att dem filmer som verkligen är nya och kända kommer sändas ofta på TV, speciellt om man även skulle ha danska och norska kanaler.

Om du har Viasat till exempel, så kommer dem sända dem nya filmerna och ofta dessutom, plus andra kanaler. Jag tänker på filmen Django Unchained till exempel som jag kunnat se åtminstone 50 gånger hittills om jag så velat (för dem sänder den ALLTID) och liknande.

Jag tänker väl att det finns filmer som är väldigt bra, men inte så mainstream som vissa andra, och har väldigt dålig sändningstid på dem vanliga kanalerna, men som sänds på Netflix (USA versionen förstås). Dessa filmer kan man kanske aldrig se på dem vanliga kanalerna, så därför blir Netflix ett alternativ.
Citera
2016-04-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Fast frågan är väl om folk som har Netflix verkligen har det på grund av att dem vill se dem nya och kända filmerna? Så som jag resonerar är väl att dem filmer som verkligen är nya och kända kommer sändas ofta på TV, speciellt om man även skulle ha danska och norska kanaler.

Om du har Viasat till exempel, så kommer dem sända dem nya filmerna och ofta dessutom, plus andra kanaler. Jag tänker på filmen Django Unchained till exempel som jag kunnat se åtminstone 50 gånger hittills om jag så velat (för dem sänder den ALLTID) och liknande.

Jag tänker väl att det finns filmer som är väldigt bra, men inte så mainstream som vissa andra, och har väldigt dålig sändningstid på dem vanliga kanalerna, men som sänds på Netflix (USA versionen förstås). Dessa filmer kan man kanske aldrig se på dem vanliga kanalerna, så därför blir Netflix ett alternativ.

Du verkar vara insatt i streamingtjänsternas utbud. Vet du om Netflix har några UR-liknande program? Jag är särskilt ute efter program som handlar om det svenska språket, till exempel hur man på ett korrekt sätt använder de respektive dem.
Citera
2016-04-29, 16:43
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Du verkar vara insatt i streamingtjänsternas utbud. Vet du om Netflix har några UR-liknande program? Jag är särskilt ute efter program som handlar om det svenska språket, till exempel hur man på ett korrekt sätt använder de respektive dem.

Nej, egentligen är jag det inte. Alltså insatt i streamingtjänsterna.

Men jag har många tv-kanaler hemma och har noterat att ofta är det en och samma filmer som sänds hela tiden, såsom Django Unchained och liknande. Det finns filmer jag har hört är riktigt bra och som dock inte är mainstream kända och på så sätt aldrig sänds på dem vanliga kanalerna, därav mitt intresse för Netflix, då dem har dessa.

Jag fick nyss reda på av andra personer här på Flashback att man inte kan ha svensk överstättningstext när man tittar på USAs Netflix vilket är lite tråkigt. Men om det verkligen är så som det verkar vara, alltså att man kan ha Netflix gratis i 1 månad så kan det löna sig att använda sig av denna månaden för att se alla dessa filmer som man annars inte hade kunnat se på mainstream tv-kanalerna.

Dock verkar det som att man måste acceptera att antingen bara lyssna eller ha engelsk text i filmen då svensk översättning saknas.
Citera
2016-04-29, 20:03
Medlem
Går det fortfarande att få in andra regioner på sitt netflix konto? Hur isf?

Mvh
Citera
2016-04-29, 20:25
Medlem
SYLLDs avatar
Köpte hackad netflix, hbo now och strongvpn+ Vyprvpn för 60 kr (life time warranty) haha
Allt utom netflix funkar. . .när jag laddar film så ber den mig stänga av vpn
Citera
2016-04-29, 20:53
Medlem
Citat:

Nej det har de inte.

Just nu finns det runt 20 svenska långfilmer och 15 tv-program/serier.

Möjligt att Värsta språket avhandlar ditt exempel, titta på Öppet arkiv.
Citera
2016-05-01, 10:57
Medlem
Har fått ett märkligt problem de senaste dagarna. Har en Samsung Tab 10.1 som dottern kollar på, men textningen har försvunnit, har inga problem på min Tab S. Kollar man på Chromecasten så finns där text, men inte på plattan.
Har rensat appdata, installerat om appen, provat med gamla apk:er, fabriksåterställt plattan, men ingen hjälper.
Tycker det är jäkligt konstigt att man får text på tv:n, men inte på plattan.
Citera
2016-05-01, 14:57
Medlem
patrik-wids avatar
Jag märkte igår att Netflix verkar ha tagit bort informationen om vilka huvudrollsinnehavarna/regissören är i serier/filmer. Det går fortfarande att söka efter skådespelare/regissörer, men man kan inte se den informationen när man bläddrar bland titlarna. Otroligt irriterande.
Citera
2016-05-08, 15:47
Medlem
Pimilos avatar
iZombie har äntligen kommit ut på Netflix! När tror ni The Vampire Diaries säsong 6 kommer ut? Finns det någonstans att kolla sånt. Svenska Netflix såklart.
Citera
2016-05-08, 16:08
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimilo
iZombie har äntligen kommit ut på Netflix! När tror ni The Vampire Diaries säsong 6 kommer ut? Finns det någonstans att kolla sånt. Svenska Netflix såklart.

Du kan ta hem appen Upflix..:
Iof ser du inte vad som ska komma.
Men du får notiser så fort något nytt kommit..
Citera
2016-05-09, 19:14
Medlem
Världens bösta ungdomsserie, "Freaks and Geeks", finns nu på Netflix. Genombrottet för många av dagens kändisar, bl.a. Seth Rogen, James Franco och Jason Seigel. Se den om ni missat den, eller gör som jag, se den igen!
Citera
2016-05-09, 22:43
Medlem
Pimilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Du kan ta hem appen Upflix..:
Iof ser du inte vad som ska komma.
Men du får notiser så fort något nytt kommit..

Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in