2012-10-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
2 ml max ska man ta efter ett uppehåll så ta det chill m8.

Äter du något nu så däckar du säkerligen.

Mja, bättre och börja med lite såklart, men jag tar aldrig mer än en gång i veckan och 3 är en bra dos för mig. Men som sagt, alla som är vana vid denna drog vet att hellre för lite än för mycket då det krävs så extremt lite för att det ska bli för mycket!
Citera
2012-10-06, 18:42
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagevsal
Mja, bättre och börja med lite såklart, men jag tar aldrig mer än en gång i veckan och 3 är en bra dos för mig. Men som sagt, alla som är vana vid denna drog vet att hellre för lite än för mycket då det krävs så extremt lite för att det ska bli för mycket!

Jo visst är det så, vissa klarar sig bra på 1,5 ml bara. Räcker med ynka 0.25-0.50 ml för mkt så däckar man.

När jag hade som högst tolerans kunde jag ta 4,5 ml utan att knappt bli påverkad.
Citera
2012-10-06, 20:12
Medlem
Bongmons avatar
GBL blir GHB i kroppen va? Är GBL fortfarande oklassat?

Syns det på analystest? Typ om jag blir stannad med bilen och får åka in på kroppsbesiktning typ dagen efter intag. Halveringstid? (Brukar de kolla efter det?)

Ger GHB annat rus än GBL, en snubbe ja känner sa att det är en liten skillnad, men om GBL blir GHB i kroppen bör det ju vara samma rus.
Citera
2012-10-06, 21:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
GBL blir GHB i kroppen va? Är GBL fortfarande oklassat?

Syns det på analystest? Typ om jag blir stannad med bilen och får åka in på kroppsbesiktning typ dagen efter intag. Halveringstid? (Brukar de kolla efter det?)

Ger GHB annat rus än GBL, en snubbe ja känner sa att det är en liten skillnad, men om GBL blir GHB i kroppen bör det ju vara samma rus.

Jupp det omvandlas till GHB i kroppen via blodet.

Det är klassat som hälsofarligt fortfarande men lär bli narkotikaklassat innan året är slut dessvärre, det är på gång, ska bli intressant o se vad straffen kommer bli jämfört med GHB eftersom GBL är mer potent per ml.

Det syns på analys men då måste dom leta efter just GHB. GHB har en halveringstid på drygt en halvtimme-timme.

Nej man kollar inte efter GHB/GBL i standardtester. Bor du dock i Göteborg kollar dom efter det om du blir t ex stoppad i bilen eftersom det är så pass populärt där.

GHB ger ett schysstare rus och är mer skonsamt för kroppen, men skulle kunna tro att GBL som blir GHB i kroppen har samma rus men så är det inte, GHB ger även mildare avtändningar är GBL.
Senast redigerad av Slingshot 2012-10-06 kl. 21:24.
Citera
2012-10-06, 22:06
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Jupp det omvandlas till GHB i kroppen via blodet.

Det är klassat som hälsofarligt fortfarande men lär bli narkotikaklassat innan året är slut dessvärre, det är på gång, ska bli intressant o se vad straffen kommer bli jämfört med GHB eftersom GBL är mer potent per ml.

Det syns på analys men då måste dom leta efter just GHB. GHB har en halveringstid på drygt en halvtimme-timme.

Nej man kollar inte efter GHB/GBL i standardtester. Bor du dock i Göteborg kollar dom efter det om du blir t ex stoppad i bilen eftersom det är så pass populärt där.

GHB ger ett schysstare rus och är mer skonsamt för kroppen, men skulle kunna tro att GBL som blir GHB i kroppen har samma rus men så är det inte, GHB ger även mildare avtändningar är GBL.

Ok tack för svar.
Jag förstår inte hur det kan ge skönare rus när det ändå blir samma i kroppen. Skulle förstå om man typ sa "längre påslagningstid för gbl", men ja får det inte att koppla hur samma ämne ger olika rus.

Så GHB är skönare allså.. Enklare att gömma GBL så ja fortsätter med det. Får ta och beställa medans den är hälsofarligt då.
Citera
2012-10-06, 22:33
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ok tack för svar.
Jag förstår inte hur det kan ge skönare rus när det ändå blir samma i kroppen. Skulle förstå om man typ sa "längre påslagningstid för gbl", men ja får det inte att koppla hur samma ämne ger olika rus.

Så GHB är skönare allså.. Enklare att gömma GBL så ja fortsätter med det. Får ta och beställa medans den är hälsofarligt då.

Nej men så är det helt enkelt, man får en mer E känsla dom första gångerna, på GBL blir man mer "påtänd".

På vilket sätt är det lättare att gömma GBL?
Citera
2012-10-06, 22:59
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Nej men så är det helt enkelt, man får en mer E känsla dom första gångerna, på GBL blir man mer "påtänd".

På vilket sätt är det lättare att gömma GBL?

Theralenflaska Snuten kollar inte 2 gånger på den om du har den i lådan med ditt namn på från apoteket. (Egen erfarenhet)
Citera
2012-10-06, 23:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Theralenflaska Snuten kollar inte 2 gånger på den om du har den i lådan med ditt namn på från apoteket. (Egen erfarenhet)

Jo men samma sak med GHB ju.
Citera
2012-10-06, 23:41
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Jo men samma sak med GHB ju.

Blått väl? Och är inte en dos ghb en kork.. Blir väl inte många doser i en theralenflaska?
Citera
2012-10-07, 00:13
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ok tack för svar.

GBL har kortare påslagstid än GHB dessutom, konstigt nog, ghb ca 20 min och gbl max 10 min.

Själv märkte jag dock ingen större skillnad på ruset, men då har jag bara druckit 1 dl GHB och 1,5 Liter GBL så jag är väl lite partisk.
Citat:
Blått väl? Och är inte en dos ghb en kork.. Blir väl inte många doser i en theralenflaska?
GHB är genomskinligt också, är väl 1,4-BD som är blått om jag inte minns fel?

En dos GHB som är kokad 50/50 bör ju bli 5 ml om man är van att ta tex 2,5 ml GBL
Citera
2012-10-07, 00:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Ne, vissa bara färgar sitt GHB blått med karamellfärg för att ingen ska dricka det utav misstag. En kork är drygt 6 ml så du får ju plats med några doser i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk

1,4-BD är rödaktigt, hallongobbe kallas det. 1,4-BD tar mkt på levern och är inget att rekommendera.
Citera
2012-10-07, 00:31
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
GBL har kortare påslagstid än GHB dessutom, konstigt nog, ghb ca 20 min och gbl max 10 min.

Själv märkte jag dock ingen större skillnad på ruset, men då har jag bara druckit 1 dl GHB och 1,5 Liter GBL så jag är väl lite partisk.

En dos GHB som är kokad 50/50 bör ju bli 5 ml om man är van att ta tex 2,5 ml GBL

Ofan. Jag trodde det var blått. Har bara sett GHB, inte tagit det.

Citat:
Ne, vissa bara färgar sitt GHB blått med karamellfärg för att ingen ska dricka det utav misstag. En kork är drygt 6 ml så du får ju plats med några doser i alla fall.

Okej. Trodde det var större doser. Aja kanske skulle lära mig att koka GHB då. Ska iaf ta o köpa mig lite mer GBL. Hade ju en halv såndär flaska men tog inte många gånger och sålde resten sen, vill inte sluta som grabben i "jag vill inte leva detta livet".. Och vissa grejer du skriver slingis (och fisken) är lite oroväckande, med uppsamling av dopamin som blir noradrenalin, hög puls osv.. Verkar va sjuka ATs när man väl fastnat. Fick inte du sövas med narkos vid ett tillfälle?

Hur ofta kan man ta om man inte vill ha såna syndrom som ni verkar uppleva?
Med sub, så tar jag det max en dag per vecka, och det verkar funka. Samma med GBL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in