2007-05-20, 22:03
Medlem
iversen-s avatar
gbl rent är ju rena giftet..koka det och din kropp tar mycket mindre skada...fan man känner ju riktigt hur tarmarna fräts upp när man dricker gbl och den VIDRIGA smaken..fifan!
Citera
2007-05-21, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sirius_one
Får hem lite GBL i veckan och funderar på att koka det..
Någon som har tips/bra recept på hur man kokar?

21g gbl, 9g naoh, 15ml vatten. Häll i vattnet innan du häller i naoh'n. naoh och gbl reagerar våldsamt i en exoterm reaktion så rör ned naoh'n försiktigt. Koka sedan upp mixen och låt svalna. Slutresultatet blir helt ren ghb, varpå den bör spädas ca 50/50 innan konsumtion.

"Sen undrar jag lite vad det är för skillnad mellan rusen, har bara kört på GBL och det tycker jag verkligen om "

Jag tycker gbl-ruset är horribelt i jämförelse med ghb.
Citera
2007-05-21, 13:53
Medlem
Asystolis avatar
En liten nyfiken fråga bara till er som är insatta i området... Hur lätt är det att få tag på gbl samt ghb för en vanlig ungdom i dag?

Är det även som många tror lättare för folk nere i södra sverige att få tag på det än för folk längre upp i landet?
Citera
2007-05-21, 14:02
Medlem
TomiXs avatar
För en vanlig ungdom i dagens läge så är väl chanserna att stappla över GBL/GHB väldigt liten oavsett om man bor i söder eller norr. Det är ju ingen vanlig drog direkt och de som har det är de som beställer hem det själv.

Vanlig ungdom som du skrev, då förutsätter jag en person som inte hänger i narkotika-kretsar vanligtvis? Isåfall är väl chansen riktigt minimal.
Citera
2007-05-21, 14:12
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartbar Sweden
21g gbl, 9g naoh, 15ml vatten. Häll i vattnet innan du häller i naoh'n. naoh och gbl reagerar våldsamt i en exoterm reaktion så rör ned naoh'n försiktigt. Koka sedan upp mixen och låt svalna. Slutresultatet blir helt ren ghb, varpå den bör spädas ca 50/50 innan konsumtion.

"Sen undrar jag lite vad det är för skillnad mellan rusen, har bara kört på GBL och det tycker jag verkligen om "

Jag tycker gbl-ruset är horribelt i jämförelse med ghb.

Alltså jag vet ju att du sitter på en massa high-techa vågar o dylikt, men du har inget liknande recept fast med måttenheter som mililiter, centeliter osv? Skulle underlätta extremt
Citera
2007-05-21, 17:22
Medlem
Sirius_ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asystoli
En liten nyfiken fråga bara till er som är insatta i området... Hur lätt är det att få tag på gbl samt ghb för en vanlig ungdom i dag?

Är det även som många tror lättare för folk nere i södra sverige att få tag på det än för folk längre upp i landet?

Det är bara att beställa på nätet, PMa mig för adress om du e intresserad..

Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Alltså jag vet ju att du sitter på en massa high-techa vågar o dylikt, men du har inget liknande recept fast med måttenheter som mililiter, centeliter osv? Skulle underlätta extremt

Exakt, skulle också behöva mått i ml, har ingen våg hemma, har däremot pippet och pump..
Citera
2007-05-21, 20:06
Medlem
2500s avatar
Ni som vill ha reda på hur mycket 21g GBL och 9g NaOh är i milliliter är det väll bara att kika på densiteten?
Ex vatten har densiteten ca 1g/cm³. Alltså 15g vatten = 15 ml.

var lite kreativa här =P

Edit: hittade densiteten för NaOH >>> 2.1 g/cm³. 9/2.1 = 4.3ml NaOH.
Densiteten för GBL får ni googla upp själva
Glöm inte att packa det

cm³=ml
Citera
2007-05-23, 16:57
Medlem
Sirius_ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Ni som vill ha reda på hur mycket 21g GBL och 9g NaOh är i milliliter är det väll bara att kika på densiteten?
Ex vatten har densiteten ca 1g/cm³. Alltså 15g vatten = 15 ml.

var lite kreativa här =P

Edit: hittade densiteten för NaOH >>> 2.1 g/cm³. 9/2.1 = 4.3ml NaOH.
Densiteten för GBL får ni googla upp själva
Glöm inte att packa det

cm³=ml

Det tackar man för
Citera
2007-05-29, 16:13
Medlem
här e ett recept jag och mina kompisar kokat efter några gånger:

2,5dl gbl
0,9-1dl kaustik
3-6dl vatten beroende på hur starkt du vill ha det

börja med att hälla upp 2,5dl gbl i en rostfri kastrull. värm det och när det e varmt häll i ca 0,9dl kaustiksoda. rör runt me nån visp direkt å häll samtidigt på lite vatten. när du hällt på vatten ska du hålla för ett lock fort som fan tills den värsta reaktionen e över. fortsätt att hälla på vatten till allt vatten e i och låt det stå å putra på svag värme ca en halv timma.

detta sättet va ganska vanligt förut men nu använder dom flesta detta recept:
224g gbl
92g kaustik
3-3,5dl vatten

mvh
Citera
2007-05-29, 22:59
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestat
här e ett recept jag och mina kompisar kokat efter några gånger:

2,5dl gbl
0,9-1dl kaustik
3-6dl vatten beroende på hur starkt du vill ha det

börja med att hälla upp 2,5dl gbl i en rostfri kastrull. värm det och när det e varmt häll i ca 0,9dl kaustiksoda. rör runt me nån visp direkt å häll samtidigt på lite vatten. när du hällt på vatten ska du hålla för ett lock fort som fan tills den värsta reaktionen e över. fortsätt att hälla på vatten till allt vatten e i och låt det stå å putra på svag värme ca en halv timma.

detta sättet va ganska vanligt förut men nu använder dom flesta detta recept:
224g gbl
92g kaustik
3-3,5dl vatten

mvh

Hur mycket GHB ger dessa två recept? Och ungefär vilken dosering är det som gäller när det är färdigt?

Tacksam för svar.
Citera
2007-05-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Hur mycket GHB ger dessa två recept? Och ungefär vilken dosering är det som gäller när det är färdigt?

Tacksam för svar.

Det första brukar man låta stå å koka tills det är ca 6-7dl kvar men det går att koka ner till 4-5dl också. Om du som jag tål ganska mycket tycker jag att du ska koka de till 4-5dl men ska du sälja 6-7dl.

Det andra receptet brukar ge ca 5dl. Personligen tycker jag det andra receptet e bättre för det brukar bli rätt ph-värde direkt alltså 7,0.

För dom flesta brukar det vara lagom med en kork.

mvh
Citera
2007-06-07, 10:59
Medlem
Sirius_ones avatar
Torsk på gobbe

Fan vad dum man kan vara..

Nu har jag tagit GBL dagligen i cirka 1.5 månad och nu känner jag att jag inte kan sova utan det plus att jag har sån jäkla abstinens utan det..

Ni som vet, kommer dessa problem att gå över relativt snabbt när jag slutar eller ska man behöva få tillbaka sina sömnproblem + panikångest igen? Kan man göra något för att dämpa abstinensen eller är det bara att genomlida det?
Har hört att alkohol är ett rätt effektivt substitut, ska till Hultsfred nästa vecka och där kommer det vara en hel del alkohol..

Tacksam för svar, vill verkligen sluta!

/Sirius
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in